מתוך התערוכה של Michael Solarski בשיתוף המכון הפולני לתרבות

ישראלי אמיתי ובינלאומי: פסטיבל הצילום PHOTO IS:RAEL מחכה רק לכם

למשך עשרה ימים' יארח מתחם עזריאלי שרונה את פסטיבל הצילום השנתי של ארגון PHOTO IS:RAEL ויהיו בו הרבה יותר מסתם תמונות על הקיר. בחרנו לכם כמה דברים שאתם חייבים לראות ואחד שממש כדאי לכם להשתתף בו

פסטיבל PHOTO IS:RAEL חוגג 7 שנים של צילום, יצירה ותרומה לקהילה. כל זה יקרה באירוע השנתי שיאגד בתוכו תערוכות צילום בינלאומיות, פיינליסטיים בפרס מיתר למצוינות בצילום, מרתון צילום אימתני, פעילות שנתית קהילתית ופנטזיה צילומית שתעורר לכם את הדמיון. סמנו ביומנים 27/11-7/12 במגדל עזריאלי שרונה, הגבוה ביותר בארץ בתכנונו של משה צור.

"הפסטיבל ירגש, יחקור, ייצר קהילות ושינוי חברתי. יש פה שבירה של היררכיות בעולם האמנות" אומר אייל לנדסמן, המייסד והמנהל האמנותי של הפסטיבל שהוא למעשה רגע השיא השנתי של הפעילות של PHOTO IS:RAEL, ארגון עצמאי ללא מטרות רווח המאמין כי לכל אדם יש את הזכות להשמיע את קולו. "הצילום, עבר שינוי גדול בשנים האחרונות והפך לנחלת הכלל. מה הוא ערך הדימוי היום? מה המטרה? ומה ההשפעה כשיש כל כך הרבה פלטפורמות שונות ומשונות?" שואל לנדסמן ומסביר כי הארגון רוצה להיות "שופר לסיפורים. הפסטיבל הוא הרבה יותר מרק תמונות על הקיר, מדובר על מפגש, דיאלוג, יצירה, מחקר, פרפורמנס, סאונד, וידאו ארט".

נרשמתם כבר לניוזלטר שלנו? זו ההזדמנות שלכם! להרשמה >>

10 ימים בהם יציגו למעלה מ 300 צלמים ישראלים ובינלאומיים, הנה הדברים שאסור לכם לפספס:

תערוכת יחיד לצלם האמריקאי אלק סות' (Alec Soth)

סות', הוא אורח הכבוד בפסטיבל והוא מגיע אלינו להציג בישראל בפעם הראשונה את התערוכה Sleeping by the Mississippi בה יציג 25 צילומים שנבחרו מתוך 46 צילומי צבע מקוריים בפרויקט האיקוני שלו, זה שהיווה את פריצת הדרך המשמעותית בקריירה שלו והפך אותו לאחד הצלמים החשובים והמשפיעים בעולם. סות', צילם במשך חמש שנים נופים, טבע דומם ופורטרטים לאורך החוף של נהר המיסיסיפי, מאזור צפון מינסוטה ועד לאזורים המוזנחים בהם נשפך המיסיסיפי אל מפרץ מקסיקו. סות', משלב בין הז'אנרים, מחבר בין אנשים אנונימיים ופנינים היסטוריות של האזור, שואל שאלות בנושאי דת, גזע, פשע, מיניות, אובדן, בדידות, תקווה וחלומות ובעזרת כל אלו מספר את סיפור המסע שלו ברגישות עדינה ויוצאת דופן. אוצרת: מיה ענר.

מתוך התערוכה של האמן Alec Soth

הפרס הבינלאומי השנתי

תערוכת הפיינליסטים של פרס מיתר למצוינות בצילום

כבכל שנה, יוצגו בפסטיבל 20 הפיינליסטים של פרס מיתר שמגיעים מ 12 מדינות ברחבי העולם. שיתוף הפעולה בין PHOTO IS:RAEL וקרן משפחת צבי ועפרה מיתר, מעניק את הפרס זו השנה הרביעית, לאמן שגוף עבודותיו מפגין מקוריות ומצוינות בתחום הצילום. חבר השופטים, מורכב מאנשי מקצוע מובילים בתחומם מכל רחבי העולם, והזוכה יוכרז במהלך הפסטיבל ויזכה בפרס בשווי $14,000 הכולל מימון מלא להפקת תערוכת יחיד אשר תוצג בפסטיבל הצילום 2020. כ 600 גופי עבודות הוגשו לועדת השיפוט שחיפשה מצוינות בתחום בדגש על איכות, מקוריות ופוטנציאל ליצירת גוף עבודות לתערוכה.

תערוכת יחיד של מארק אוהרם-לקלף (Marc Ohrem -Leclef), זוכה פרס מיתר למצוינות בצילום 2018

אוהרם-לקלף עסוק בתיעוד של יחסים בין גברים ברחבי הודו ונותן לנו הצצה לתרבות הומוסוציאלית מקומית המבוססת על רעות ואהבה גברית. המחקר המצולם שלו, משקף את הודו בצומת הדרכים בה היא נמצאת בין מסורת לקדמה, בשיא של שינויים בנורמות האינטימיות המקובלות. אוהרם-לקלף, הוכרז כזוכה בפרס מיתר למצויינת בפסטיבל PHOTO IS:RAEL בשנה שעברה. אוצר: אייל לנדסמן.

תערוכתו של Marc Ohrem-Leclef, זוכה פרס מיתר לשנת 2018

לא רק תערוכות

מרתון הצילום הרביעי 29/11 על שם יוסי ביינארט

ביום שישי הראשון של הפסטיבל, יערך בפעם הרביעית בארץ, מרתון הצילום שגרף בשנים האחרונות הצלחה רבה בעולם והושק כאן לראשונה בשנת 2017. בשעה 9:00 בבוקר, יוזנקו מאות הצלמים שנרשמו למרוץ אחר 6 אתגרי צילום סודיים אותם יצטרכו לבצע בפרקי זמן שיוגדרו להם. הם יעשו את זה באיזו מצלמה שיבחרו והכל כדי לנסות ולחשוף סיפור מקומי וייחודי, לעניין, לרגש ולחדש. בסיום המרתון, המשתתפים יעלו תמונה אחת עבור כל אתגר כאשר השופטים יקבלו את התמונות בצורה אנונימית לחלוטין, ידרגו אותן ויבחרו את הזוכים. והפרסים? מסע צילום בגן עדן (שבוע זוגי במאוריציוס), מלגה ללימודים בבית הספר לצילום גליץ, סדנת צילום ועוד! נקודת ההזנקה היא בכניסה למתחם עזריאלי שרונה, תוכלו להירשם ממש כאן.

פנטזיה, תערוכת הנושא המרכזית של הפסטיבל, תציג את נבחרי הקול הקורא לשנת 2019

למעלה מאלף אמנים מכל העולם, נענו לקול הקורא שהציע להם לקחת חלק בתערוכה בנושא פנטזיה שתוצג השנה בפסטיבל ומוגדרת כתערוכה המרכזית. 20 אמנים בלבד, נבחרו להציג, בין היתר, מחקר חברתי, רצון לתחושת שייכות, תיעוד רגעים סוריאליסטיים במציאות, סיפורי פנטזיה ואף צילום תיעודי. לצד האמנים הנבחרים, יציגו גם חברי הועדה האמנותית שבחרה אותם את הפרשנות האישית שלהם לנושא. "מקור כל מעשי האדם הם בפנטזיה יצירתית. אם כך איזו זכות יש לנו לזלזל בדמיון" אמר הפסיכואנליטיקן קרל יונג. אוצרת: מיה ענר.

דרכים חדשות, מקבץ תערוכות חברתיות פרי הפעילות החברתית של PHOTO IS:RAEL

בשנה האחרונה, פעל ארגון PHOTO IS:RAEL בקרב כ 650 בני נוער ומבוגרים מכל רחבי הארץ כחלק מהפעילות הקהילתית והרצון לייצר קול קבוצתי של שיח ודיאלוג בקהילות השונות. התערוכה מורכבת מ 45 תערוכות קטנות שיצאו מתוך הקורסים בצילום שהארגון מעביר לאוכלוסיות מוחלשות בשולי החברה, על מנת שיוכלו להשמיע את קולן, לעיתים בפעם הראשונה. אוצרת: שירז גרינבאום.

מינה, מתוך התערוכה של Stenevik Mirjam

אתם באים?

מארגני האירוע מייחלים ל"חברה טובה יותר בשפת הצילום", לעשייה חברתית וליצירת דיאלוג בין האמנות לקהילות שונות ברחבי הארץ. אם גם אתם מאמינים שצילום הוא שפה אוניברסלית חוצת תרבויות ומגדרים, ממיסת לבבות ומאחדת אנשים – זו ההזדמנות שלכם להוכיח את זה.

נרשמתם כבר לניוזלטר שלנו? זו ההזדמנות שלכם! להרשמה >>

אולי יעניין אותך גם...