עוזי פורת, 0007, 2019

צלם האדריכלות עוזי פורת מציג בתערוכה של LEGIT שתנעל מחר

פורת הוא אחד מבין שבעה צלמי אדריכלות מובילים המציגים בתערוכה הראשונה של LEGIT ‘בין אישון וצמצם’. לצדו של פורת מציגים: שי אפשטיין, שי גיל, עמית גרון, גדעון לוין, עודד סמדר ואסף פינצ’וק

בתערוכה ‘בין אישון וצמצם’, המוצגת באולם התצוגה ‘הרברט’ שבהרצליה פיתוח, ותנעל מחר, יום חמישי, 20/6, מציגים שבעה מצלמי האדריכלות המובילים בארץ. במהלך השבוע, נציג כאן מדי יום את את צילומיו של צלם אחד מבין המציגים. עם זה, אנחנו מוכרחים לציין, אין כמראית עין ואנחנו ממליצים בחום ללכת ולראות את התערוכה במקום. 

 
עוזי פורת, 0006_1, 2019

עוזי פורת נולד בקיבוץ חולתה וגר בכרכור.

"גדלתי בקיבוץ בו חבר הצלם פטר מירום, חתן פרס ישראל לצילום (2010)" אומר עוזי פורת "על כוננית הספרים של הורי, שכנו כל ספריו כמו גם שנתוני הצילום שהוציא לאור. עוד בעודי ילד, הצילומים בספריו הילכו עלי קסם  ויכולתי לצלול לתוכם במשך שעות".

עוזי פורת, 0015, 2019

פורת למד במחלקה לצילום בויצו חיפה ומשמש היום כצלם עצמאי מזה קרוב לעשרים שנה. במהלך הזמן החליט להתמקד בצילום אדריכלות.

"הבחירה בצילום אדריכלות, נובעת מהדחף הטבוע בי למסגר את המציאות ואת החלל" מסביר פורת "הסיפוק מכך גדול יותר מצילום אובייקטים בסטודיו. גם כשאני מצלם אנשים, אני לרב מחבר אותם לסביבתם, כך שאני דואג שצילומיי יהיו מאופיינים במבניות מהודקת".

עוזי פורת, 0021, 2019

פורת השתתף במספר תערוכות בארץ ובעולם. כיום, במקביל לצילום אדריכלי הוא מצלם באינטנסיביות צילום אישי.

מכירת הצילומים בתערוכה שהכנסותיה קודש לעמותת ‘ילדים שלנו’ במרכז שניידר לרפואת ילדים.

/// אוצרת: אודית לורן בלקין. לקהל הרחב: ראשון-חמישי 16-20/6. שעות: 10:00-18:00. הרברט, משכית 14, הרצליה פיתוח. כניסה חינם. חנייה בשפע.

עוזי פורת, 0103, 2019

אולי יעניין אותך גם...