שי גיל, אבסטרקט, Audax Architecture. טורונטו, 2015

מה שבאמת מעניין: תערוכת הצילום של LEGIT אוטוטו נפתחת

שי אפשטיין, שי גיל, עמית גרון, גדעון לוין, עודד סמדר, עוזי פורת ואסף פינצ’וק הם צלמי האדריכלות המובילים שישתתפו בתערוכה הקבוצתית שתפתח במוצאי שבת הקרובה שכל הכנסותיה קודש לעמותת 'ילדים שלנו' במרכז שניידר לרפואת ילדים

במוצאי שבת הקרובה, תושק באולם התצוגה ‘הרברט’ שבהרצליה פיתוח, התערוכה ‘בין אישון וצמצם – מבטים אישיים של צלמי האדריכלות המובילים בארץ’. בתערוכה יציגו צלמי האדריכלות המובילים: שי אפשטיין, שי גיל, עמית גרון, גדעון לוין, עודד סמדר, עוזי פורת ואסף פינצ’וק. 

התערוכה 'בין אישון וצמצם' מזמינה את המבקרים לסיור בעולמם האישי של הצלמים ולהצצה אל נפשם היצירתית והאמנותית שלעיתים קרובות משתלבת עם זו המקצועית. הצילומים בתערוכה, משקפים את האפן בו כל צלם מייצר לעצמו התייחסות וגישה לצילום וכך מפתח שפה מוגדרת ומובחנת המזוהה עמו.

אסף פינצ'וק, מלום פאבליקה, ישרוטל, רני זיס אדריכלים, הרצליה, 2018

מהות הרווח

בין מקבצי הצילומים בתערוכה אין מכנה משותף של ממש, פרט לעובדה שהם מביעים את התייחסותו של כל צלם ואת נכונותו להביע את זיקתו האמנותית לעבודתו היומיומית, זו שרובינו מכירים ממגזיני האדריכלות והעיצוב.

"על פניו, נראה, שחלק מהצלמים עושים הפרדה מוחלטת בין עבודת היומיום ועבודתם האמנותית – יצירתית. אחרים, מעידים שבעידן של ימינו, ההפרדה לא רק שאינה קיימת כלל אלא ששתי הדיסציפלינות כמו טבועות זו בזו ולא יכולות להתקיים האחת בלי השנייה" אומרת אודית לורן בלקין, העורכת הראשית של LEGIT ואוצרת התערוכה "בנוסף, עומק הקשר בין אישיותו ונפשו של הצלם לבין המצלמה ככלי מתווך המשמש אותו לא תמיד ברור, ומכאן גם שם התערוכה 'בין אישון וצמצם' התוהה על מהות הרווח הזה ואם הוא בכלל קיים".

גדעון לוין, נקודת ציון. מדבר יהודה, 2018

חגיגה אסתטית

"הרברט גאה לקחת חלק במיזם התרבות האמנותי של LEGIT – מגזין לאדריכלות, עיצוב ונדל"ן, ולשמש אכסניה לתערוכת צילום ייחודית ומקורית של מיטב צלמי האדריכלות בארץ" אמר עמרי פכט, מייסד ובעלי הרברט והיבואן של vaselli "התערוכה נתפרה באפן מדויק לפי מידות החלל של אולם התצוגה ואופיו העיצובי ובכך היא מוסיפה לו נופח מרתק, מסקרן ומעניין. אני מזמין את כל אנשי המקצוע וחובבי תחום האדריכלות והעיצוב להגיע אל האולם במהלך שבוע הפתיחה ולקחת חלק בחגיגה האסתטית שתיווצר בו".

ילדים שלנו

הדפסת הצילומים והקטלוג וחלק נכבד ממסגור הצילומים הם תרומה מבורכת של בעלי המקצוע וכן בחסות מותג האבן Vaselli וגלריית העיצוב הרברט. אלו מצטרפים למכירת כלל הצילומים בתערוכה שהכנסותיה קודש לעמותת 'ילדים שלנו' במרכז שניידר לרפואת ילדים.

/// אוצרת: אודית לורן בלקין. לקהל הרחב: ראשון-חמישי 16-20/6. שעות: 10:00-18:00. אולם תצוגה הרברט, משכית 14, הרצליה פיתוח. כניסה חינם. חנייה בשפע.

שי אפשטיין, כביש 531, רעננה, אפריל 2013

אולי יעניין אותך גם...