פופ סוריאליזם (יחצ)

בחזית אמנות הפופ האפלה: נשים מיוסרות וגיבורות על

בין קולאז' ותלת ממד, סימבוליזם ואמנות קלאסית, אופנה וטבע, אנושי וחייתי - נראה כאילו הרע מכל עומד להתרחש ממש בכל רגע 

הברזילאית, נטליה סואלן (Nathália Suellen), היא אמנית עכשווית ומאיירת מסחרית שחיה ועובדת בריו דה ז'ניירו, ברזיל. סולאן, ילידת 1989, היא אוטודידקטית לחלוטין שעם הזמן פיתחה שפה חזותית ייחודית, המשלבת אמנות אפלה עם פופ סוריאליזם.

אמנות אפלה (יחצ)
נשים מיוסרות (יחצ)

המומחיות של סולאן והכישרון שלה הוא ביצירת תערובת של תמונות קולאז' עם ציורים דיגיטליים תלת ממדיים. 

שילובים (יחצ)
מרתקים (יחצ)

את הסגנון שלה, מגדירה סולאן כשילוב של סימבוליזם, רטרו-פוטוריזם – זרם באמנות המתאפיין בתערובת של סגנונות ישנים 'רטרו' עם ההשפעות המנוכרות והעוצמה של הטכנולוגיה, אמנות קלאסית ודיסטופיה – ניגודה של האוטופיה מציאות אנושית שבה שולטים יסודות חברתיים שליליים. מסיבה זו, ברב הסצנות שהיא יוצרת משהו עצוב עומד להתרחש, כשהדמויות שלה כאילו נלכדו בחלום רע.

משהו עצוב (יחצ)
או חלום רע (יחצ)

אני נמשכתי לעבודות האמנות של סולאן מכיוון שהן מלאות פרטים ואפשר לצלול לתוכן ולהתעמק בהן זמן רב. החל בפרטי הלבוש הנשיים האופנתיים, הלקוחים ממאה אחרת, ועד החיות, הקעקועים והצמחים.

פריטי לבוש (יחצ)
קעקועים (יחצ)
וצמחים (יחצ)

בציוריה היא מכניסה אלמנטים סאטיריים וסמלים המוכרים לנו מתוך אגדות, רק שכאן האגדות תופסות כיוונים אפוקליפטיים. מלכת הלבבות שלה חושפת את הלב הגדול שלה בעוד שבת הים נתפסת בחכה של הדייג.

כולה לב (יחצ)
ובת הים (יחצ)

העבודות של האמנית הברזילאית מכילות הרבה סמלי מוות, כמו שלדים ואיברי גוף פנימיים היוצאים מחוץ לגוף, בשר, חרקים ועקיצות חרקים, יצורים ימיים, כמו סרטנים המתערבבים לכדי הכלאות עם הגוף הנשי. 

מיני שלדים (יחצ)
וגוף של סרטן (יחצ)

חלק מהנשים בעבודותיה נראות מיוסרות כשמבט קפוא ומת נסוך על פניהן. חלקן מקבלות כוחות-על מעצם ההכלאות המוזרות שלהן, כמו האישה עם רגלי התמנון או האישה עם זרועות הסרטן.

רגלי תמנון (יחצ)
וזרועות חייתיות (יחצ)

נטליה ידועה בעיקר בזכות עבודותיה המסחריות ורשימת קהל הלקוחות שלה מורכב ממוזיקאים, צלמים, סופרים וכן חברות חשובות והוצאות ספרים מוכרות.

הכותבת היא שולמית ישראל, מנהלת ואוצרת בבלוג האמנות shlulit, ובעלת דף פייסבוק הנושא את שמההמציג אמנות טובה מהארץ ומהעולם

בלתי נשכחת (יחצ)
גם בחלום (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...