מתוך עמוד האינסטגרם challahprince@

תאווה לעיניים: 5 חשבונות אינסטגרם מעוררי השראה ותיאבון / לחם

חובבי הפחמימות התפקדו, הסדרה הקולינרית שלנו חוזרת למקורות עם המאכל הכי שכיח ואלמנטרי בכל בית ואצל כל אופה מתחיל

הלחם, מוצר מזון בסיסי, שמלווה אותנו שנים משחר ההיסטוריה האנושית. הוא נפוץ בכל העולם ואפילו מהווה מרכיב חשוב בתרבויות ודתות. מוצר כה פשוט, שמאחוריו מסתתרים אין ספור סוגים ווריאציות שונות. אז אם אתם חובבי פחמימות כמונו, תציצו בחמשת חשבונות האינסטגרם הבאים.

 

Sourdough_nouveau

ליסה קליינטון מצהירה על עצמה כאופה נלהבת ואובססיבית ללחמי מחמצת. בטכניקת חירוץ ומאופרים במעט קמח על גבי שבלונות, העיטורים על כיכרות הלחם נראים כפרטי תחרה יפיפיים. בעמוד שלה היא משתפת עם העוקבים את מסע וניסיונות האפייה שלה, כשהיצירות הפוטוגניות שלה מצולמות באופן קבוע על קרש שיש ברקע השחור.

dough_engineering

עוד אופה מוכשר, שעוסק גם הוא בשיטת האפיה הקדומה, המחמצת, הוא מורן גולן. האופה הביתי והישראלי חוקר דפוסי חריצה וצבעים טבעיים ומספק צילומי חתך נהדרים, שמציגים את כיכרות הלחם האווריריות בצבעים מטריפים.

Sasamana1204

לא על הלחם לבדו, אנאמי סאסאקי (Manai Sasaki), אמנית ומעצבת יפנית מתחזקת חשבון אינסטגרם יפה במיוחד. היא התמקדה כאן לא רק בלחם עצמו, אלא על מה שמרוח מעליו. פרוסת הלחם היא כקנבס לבן עליה היא פורשת את האמנות שלה. בין אלמנטים ציוריים בהשראה התרבות היפנית או סידור גיאומטרי נקי, מדובר בעבודה דקדקנית שיוצרת יצירות אמנות זמניות נפלאות.

MaisonKonrad

אנחנו לא יודעים מה יותר טוב בחשבון הזה, הלחמים או הצילומים שלהם. הפיד מלא בתמונות לחמים נהדרות, שמלוות אותו לאורך כל תהליך האפייה, אפילו בהיותו בצק מקבל כאן את הכבוד הראוי לו. לחם כפרי ביתי וקראסטי, שכמעט ואפשר לשמוע את רחשי הקראנץ' מבעד למסך.

Challahprince

החלה המתקתקה מלווה אותנו בארוחות השישי המשפחתיות, מזכירה לנו מדי שבוע שהסופ"ש כבר כאן. הסגרים הראשונים של הקורונה, הביאו אלינו את טרנד החלה, שהלך והשתלט לנו על הפיד ועל קבוצות הוואטסאפ. עם ידיו המקועקעות, עידן חבסוב, מדגים בסרטונים פשוטים את הקליעות היפיפיות שלו.

אולי יעניין אותך גם...