מנורת לחם, מנורת בגט, מנורת קרואסון, מתנה לחג
מתוך עמוד האינסטגרם של @pampshade

מתי בפעם האחרונה קרואסון הסתכל עליכם וביקש שתדליקו אותו?

זה בגט אמיתי וזו מנורה אמיתית, כזו שמתחברת לחשמל ועושה אור. וכן, יש גם קרואסון ולחמניות וכל הטוב הזה מגיע מיפן כמובן. פתח לכם את התיאבון?

"יש משהו בלחם… יותר מזה שהוא טעים ומזין, לחם טוב הוא גם מקסים ומסתורי כאחד. הוא מזמין אתכם להתענג על הרגע ומעלה לכם חיוך על הפנים. האיכויות החמקמקות הללו היוו השראה ל Pampshade הראשון." כותבת האמנית היפנית יוקיקו מוריטה (Yukiko Morita) באתר מותג התאורה המיוחד שהקימה.

מוריטה עבדה במשך שנים במאפייה והושפעה עמוקות מכך שראתה בזבוז מזון משמעותי, כשנזרק לחם שלא נמכר. ב 2007 חשבה לראשונה על הרעיון לייצר חפצים שימושיים משאריות הלחם. לאחר שסיימה את לימודיה באוניברסיטת קיוטו לאומנויות, היא החלה לפתח את הרעיון עד שנוצרה מנורת לחם.

 

היא לקחה את המילה PAN (לחם) ואת המילה LAMPSHADE ויצרה מהן את Pampshade, מותג בו היא יוצרת גופי תאורה שעשויים בעבודת יד מ 100% לחם אמיתי "שנאפה כדי להאיר את חייך ולחמם את ליבך." היא מסבירה.

זה אמיתי, זה יפה ולא זה לא מלכלך

אתם בטח חושבים עכשיו 'טוב זה לחם יפני, הוא לא עושה פירורים בכל מקום' ואתם צודקים! למוריטה, שלא יכלה לשאת את הבזבוז במאפייה בה עבדה, זה פחות עבד. היא מפתחת מתכונים שעושים שימוש בחלקיהם הפנימיים של המאפים ועושה הכל כדי שאף פירור לא יתבזבז. כל המנורות גם מצופות בחומר אנטיבקטריאלי ואנטי-פטרייתי כדי לוודא שהן יישמרו כמו שהן לנצח.

היא הציגה כבר בתערוכת Maison & Object, במוזיאון לאמנות מודרנית בשיקגו, בחנות המטריפה Merci בפריז ובמקומות רבים אחרים כשמחיר המנורות לא דמיוני, רק 50$ ללחמנייה קטנה ו-145$ לבגט הגדול. משלוח ישירות מיפן יעלה לכם בין 25-55$, תלוי בגודל המנורה שבחרתם. בחודש שעבר היא חשפה את שעוני הנאן הנוזליים ובזאת החלה ליצור חפצים שיודעים לעשות דברים נוספים מלבד להאיר.

 

"לחם לא רק טעים לאכילה, אלא גם בעל ניחוח עשיר, צבע עדין וצורה חמודה שגורמים לי להרגיש מאושרת. כשאני מבקרת במאפייה, לחמים מרימים אותי וגורמים לי לחייך באופן טבעי." מסבירה מוריטה את המשיכה הדיי הגיונית וברורה הזו.

אולי יעניין אותך גם...