ALICE PEGNA Famiglia OK (צילום יחצ)

מה גרם למעצבת הפנים הצרפתייה לייצר שמלות מספגטי?

"חיפשתי חומר עדין וגמיש, שיכול להיות מספיק קשיח אבל יכול גם להישבר ולעורר את ההיבט לפיו החיים וגוף האדם הם עדינים וברי חלוף" אומרת אליס פניה

אני נתקלת באמנות של אליס פניה (Alice Pegna) ומרגישה שאני חייבת לפנות אליה מיד. לא זכור לי שראיתי דבר כזה. פניה, מייצרת פריטי לבוש, אביזרים לראש ותכשיטים העשויים מ…פסטה, או ליתר דיוק ספגטי. אני זוכרת שימוש בפסטה לצרכים אמנותיים מגני הילדים, והנה כאן, כבמעשה קסמים, מתקבלת יצירה אדריכלית, פואטית, עדינה, מעוררת השתאות ויפהפייה.

 

פניה, נמצאת עכשיו בביתה שבצרפת והיא אסירת תודה על ההתעניינות. לדבריה, מאז ומעולם, היא התעסקה בחומרים בלתי קונבנציונאליים ומפתיעים. בפרויקט הספגטי, היא עיצבה סדרה שלמה של שמלות ואביזרי לבוש גיאומטריים העשויים ממקלות פסטה לא מבושלים.

חומר חדש לעיצוב (צילום יחצ)

יש מאין

את הפרויקט שלה, הנקרא Ex-Nihilo – יש מאין, החלה פניה לגבש לפני מספר שנים. לטענתה, היא מתייחסת למשפט Nothing comes from nothing כמקור השארה בכל עבודותיה, אלה הקיימות ואלה שעוד יבואו.

 

כל עיצוב חדש שלה מתחיל בייצור של מצולעים רבים ,שיחד יוצרים פרטים אדריכליים ומיועדים לקחת חלק ולחזק את המבנה הסופי, בין אם מדובר בשמלה, אביזר לראש או תכשיט. כך, נוצרים מבנים גיאומטריים ומינימליסטיים שכמו משחקים בין 'יש' ו'אין' או 'קיים' ו'לא קיים'. אלו, הופכים מובנים עוד יותר כשהם מולבשים על בובות דיגום ומובלטים על רקע בצבע אחיד בתוספת אפקטים של תאורה ועשן.

אליס פגנה, צילום יחצ

מבנים מספגטי

איך נוצר הסגנון האדריכלי בעבודות שלך?

"בטבע יש מבניות מסוגים שונים שלא תמיד נראית לעין אבל תמיד קיימת, בין אם חומרית או רוחנית, בדיוק כמו גוף האדם שלנו, המחשבות שלנו והחיים. זו הסיבה, שבגללה היה לי ברור שהמבניות תהיה במרכז היצירה ותהפוך לאפן הביטוי שלי".

 

איך למעשה התחלת?

"בפרויקט הראשון, בעצם התייחסתי לצורניות ולמבניות של גוף האדם והתחלתי לעבוד איתן כמו עם מבנה אדריכלי. אותו מבנה, יצר מעין שריון שכמו עטף, הגן ועיטר אסתטית את הגוף שעליו יצרתי אותו".

התרחשות מכל כיוון (צילום יחצ)

ואיך הגעת לספגטי?

"ספגטי מיועד לבישול בעקרון, ובדימוי הקולקטיבי הוא נתפס כעדין ושביר. אלו שתי הסיבות העיקריות שדחפו אותי לעבוד אתו כחומר גלם. מצד שני, אני אוהבת את התכונות שלו. למרות שהוא עדין, עדיין יש בו גמישות מסוימת. עם זה, הוא נשאר קשיח וקל לייצר ממנו חלקים. בנוסף, חיפשתי חומר קל ואוורירי שיכול להישבר בכל רגע, להתכלות ולעורר את ההיבט לפיו החיים וגוף האדם הם ברי חלוף".

פרופיל מאיים? (צילום יחצ)

עבודה ויצירה

מה הביא אותך לעסוק ביצירה?

"מגיל צעיר, גדלתי בסביבה אמנותית. אמי ציירת ואבי צלם. הם העבירו והשרישו את התשוקה הזו, הרצינות, ההקפדה, הסקרנות, הרגישות והמבט על אמנות ועל היופי הקיים בכל פרט ביקום".

 

ובעצם את מעצבת פנים. איך כל זה נפגש?

"אחרי שסיימתי תיכון, בחרתי בלימודי מכינה שם יכולתי להביע את עצמי בחופשיות ולמצוא את הסגנון והעולם האמנותי שלי. בהמשך, למדתי עיצוב פנים בפריז ובמקביל התחלתי, משנת 2011, לייצר את עבודות האמנות שלי העשויות ספגטי" .

צילום יחצ

איך את מתמרנת בין שני העיסוקים היום?

"אני עובדת במשרד עיצוב פנים וממשיכה בעבודתי כאמנית במקביל. אני מזינה את עצמי במה שסובב אותי ושואבת השראה, בין היתר, מטבע, מדע, מדעי המוח, אנטומיה, מכניקה, פילוסופיה ומוזיקה".

 

מעניין שהאמנות שלך מושפעת מאוד מהיצירה

"זה נכון. אבל מבחינתי, אמן הוא לא יוצר, אלא מעורר רגשות והרגשות באמצעות עבודתו".

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...