משאית אוכל, פיש אנד צ'יפס, פודטראק
הפוד-טראקס של עולם האירועים

חגיגה של טעמים בדרכים: הפוד-טראקס כבשו את עולם האירועים

טרנד משאיות-האוכל שהתחיל כדוכני מזון ניידים אמריקאים, עשה דרך ארוכה והפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעיצוב אווירת אירועים בארץ. איך זה קרה? תכף תגלו

כבר לפני מספר שנים טרנד הפוד-טראקס, משאיות האוכל, נכנס לחיינו וכבש את עולם האירועים. סוג של טרנד קולינרי שרק הולך, מתעצם ומראה את פניו ביותר ויותר אירועים עסקיים ופרטיים כאחד. "הפוד-טראק הוא מזנון נייד שמספק את כל הטעמים המוכרים מדוכני המזון, רק בצורה מיוחדת, יפה ואפילו מעוצבת" מסבירים יוסי ודודו לובטון, הבעלים של קייטרינג 'משהו מיוחד', "למעשה כל מנה שקייטרינג מכין לאורחים, אפשר לשדרג בעזרת ה'תפאורה' הזו".

 

הסיבה שבגללה קונספט הפוד-טראק כובש ישראלים רבים, בין אם באירועים פרטיים כמו חתונה או מסיבת יום הולדת מושקעת או לחילופין באירועים עסקיים של חברות וארגונים, היא האווירה המיוחדת שהוא מאפשר והצורה בה הוא יכול להתאים את עצמו לכל סוג של אירוע או אוכל.

משאית אוכל, פוד-טראק, דוכן אוכל
דוכני אוכל ניידים

לפוד-טראקס יתרונות רבים נוספים, אך אין ספק שניידות היא לב העניין. לא משנה היכן תבחרו לחגוג את המאורע, המשאיות יכולות להגיע לכל מקום. מצפון ועד דרום, אירועים במטעים, בכרמים נסתרים, חצרות עירוניות או על גדות נחל, היכן שרק תחפצו. אין צורך בתשתיות מורכבות ומטבחים גדולים ונייחים, כל עוד יש גישה לרכב, המשאיות תוכלנה להגיע והן כמובן כוללות בתוכן את כל הציוד הנדרש. הניידות מתבטאת גם אצל קהל החוגגים, שנהנים מדילוג בין משאית אחת לאחרת ומשווים את המנות השונות, ובכך הן מייצרות גם הזדמנויות לאינטראקציה ומפגשים בין האורחים.

 

בפן הלוגיסטי, משאיות האוכל מצוידות במטבחים שלמים מהם ניתן לתפעל עמדות מזון ולהוציא מאכלים שונים בזמן האירוע. פנים המשאית מסודר וקומפקטי, והן בעצם מכילות את המטבח בו מבשלים ומכינים את המנות וגם את עמדת ההגשה, דבר שחוסך הרבה טרחה ומקום בשטח האירוע. בנוסף, הן מאפשרות דינאמיות בעיצוב החלל. גם במהלך האירוע עצמו, כשהן ניתנות להזזה ממקום למקום בכל רגע נתון. לדוגמא, אפשר לתכנן את המרחב בזמן הגשת האוכל עם מספר משאיות ובזמן המסיבה להזיזן ועל ידי כך לפנות מקום לרחבת ריקודים מרווחת.

מצוידות בכל

כמו זיכרונות הילדות שלנו מאוטו גלידה, שהיינו רצים אחריו כששומעים אותו מתקרב, משאיות האוכל מוסיפות נופך של התרגשות לאירוע. אי אפשר להתעלם מהחגיגיות שלהן, הן מביאות לאירוע ניחוחות של פסטיבלים וירידים ססגוניים, מקומות מלאי שמחה והנאה. המשאיות מגיעות בעיצובים מגוונים, בסגנון כפרי ומשחורר או קפדני ואלגנטי. הן מעוררות תמיד סקרנות בקרב האורחים ומושכות את הקהל לבוא ולהתקרב, לגלות מה בתפריט ואילו מטעמים מחכים להם.

 

אוכל הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בתכנון אירוע, החל מסגנון המנות, נראותן, צורת ההגשה, העשייה מול עיניי הצופים ופרישת הדוכנים בחלל. מדובר בחוויה כוללת ובהזדמנות לעצב, לחדש ולהפתיע. הפוד-טראקס זוהי דרך לשים את האוכל במרכז ולעשות את זה בדרך שונה, להכניס התרגשות בקרב הסועדים ולהשאיר חותם לאירוע בלתי נשכח.

משאית אוכל, דוכן נייד, פוד-טראק
ניחוחות ססגוניים

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...