קליל, קירות מסך
קירות המסך בפארק בבלי (צילום עומרי אמסלם)

קליל בשחקים: קירות המסך שהופכים את פארק בבלי למיוחד בנוף

בניית המגדל השני בפארק בבלי נמצאת בעיצומה ומלבד המיקום המעולה וסביבת המגורים הירוקה, דווקא קירות המסך הייחודיים הם אלה שהופכים אותו לכל כך אחר בנוף

פארק בבלי הוא אחד הפרויקטים הגדולים ביותר שנבנים בימים אלה בתל אביב. הוא ממוקם בחלקה המזרחי של שכונת בבלי היוקרתית בעיר ועתידים להיות בו שישה מגדלים ובהם למעלה מאלף יחידות דיור בסיום הבנייה. המגדל הראשון כבר הושלם ואוכלס, ובימים אלה הבנייה של המגדל השני נמצאת בעיצומה.

 

על התכנון והעיצוב של פארק המגורים הופקדה האדריכלית גל נאור שבחרה לשים דגש בתכנון על הסביבה ולייצר ריאה ירוקה לדיירי הפארק העתידיים "כשדמיינו את הפרויקט רצינו ליצור קונספט מגורים סביבתי שעוד לא היה כאן בעיר. הדגש שלנו על נושאים אקולוגיים הביא אותנו לתכנן סביבה ירוקה מאד ולשתול עצים ושיחים הרבה לפני תחילת הבנייה בפועל כדי לאפשר להם להכות שורשים, לצמוח ולגדול לפני הגעת הדיירים."

הפארק כולל חדרי כושר פרטיים במגדלים, חלל אירועים, טרקלין חורף, חדרי טיפולים, בריכה חצי אולימפית ופארק ירוק המשתרע על כמאה דונם וכולל שבילי אופניים וריצה. כחלק מהפיתוח, מתוכנן גם גשר שיחבר בין פארק בבלי לשכונת פארק צמרת, השכנה מדרום.

 

אחד האתגרים של התכנון האדריכלי בפרויקט היו לחצי רוח גבוהים, עקב הימצאות מנהרת רוח בין המגדלים הקרובים אחד לשני. כדי להתמודד עם העומס הרב בחרו ב'דבי אלומיניום' להשלים את הפרויקט עם פיתוחים ייחודיים של דגמי אלומיניום, אותם יצרה עבורם חברת קליל.

פארק בבלי החדש (צילום עומרי אמסלם)

הם יצרו חיבור ייחודי ואסתטי בין קירות מסך קליל מנהטן 8300sg, לדלתות הזזה מדגם קליל נוף 9400 במפתחי ענק עם פרופיל צר. במעטפת שולבו גם חלונות סמויים וזכוכיות בידודיות עם צלון אינטגרלי, כדי לתמוך באג'נדה הסביבתית. המערכת החכמה מעניקה למגדל חזית במישור אחיד ומדויק, שהופכת אותו למיוחד בנוף וייחודי בכל קנה מידה.

 

אחד היתרונות הגדולים שמאפיינים את החיפוי החיצוני הזה הוא היכולת להתקין חיפוי שמבוסס על חומרים דקים וקלים כמו זכוכית. חומרים אלה מאפשרים לבניינים ליהנות מקירות חיצוניים עם זרימה של אור טבעי וסירקולציה של אוויר. החיפוי מתפקד גם כמסך מפני חדירת זיהום ולכלוך לבניין. במקרה שריפה הוא מסוגל אפילו לעכב ולהאט את התפשטות האש בין הקומות. כל אלה, מעניקים למבנים מראה מרשים ואחיד שאין שני לו.

המגדל השני בפארק (צילום עומרי אמסלם)

קומת הפנטהאוס בראש המגדל תוכננה גם היא בצורה יוצאת דופן והיא בנויה מקירות מסך בגובה שלוש קומות שיהפכו אותה לעוצרת נשימה והסיומת המתאימה ביותר לפרויקט מסוג זה. מעבר לתכנון האדריכלי המדויק, ניכרת בפרויקט הירידה לפרטים וההתייחסות לארבעת האלמנטים שהובילו את העיצוב 'אוויר', 'אש', 'אדמה' ו'מים', הן בתכנון המגדלים עצמם ובמתקני הפרויקט, והן בפיתוח השטח וסביבת החיים של הדיירים.

 

"בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים כמהים לחיי קהילה, מעורבות ואינטראקציה עם השכנים, תכנון ארכיטקטוני שאינו מנוכר לסביבה שלו." מסבירה נאור את הבחירות בפרויקט, "זאת הסיבה שפארק בבלי מחובר לטבע. הבניינים יתמזגו בצורה הרמונית יותר בסביבה הירוקה, והתושבים יוכלו להטמיע חיי משפחה וקהילה בריאים יותר."

צילום עומרי אמסלם

אולי יעניין אותך גם...