דה וינצ'י
פרויקט דה וינצ'י במבט מהקרקע (צילום עומרי אמסלם)

קליל בשחקים: מגדלי הזכוכית שמשנים את קו הרקיע של תל אביב

רגעים ספורים מהמרכז האורבני התוסס ביותר בארץ, מתנשאים להם שני מגדלים חדשים וביניהם בריכה מרחפת מעל פני הקרקע. בואו להכיר אותם מקרוב

פרויקטים בתחום הנדל"ן למגורים יש אינספור. בפריפריה ובמרכז הארץ, בפרברי ערים ובמוקדי ההמולה העירונית. פרויקט דה וינצ'י, שנמצא ברחוב לאונרדו דה וינצ'י פינת קפלן בתל אביב, מצליח בצורה יוצאת דופן לאפשר לדייריו העתידיים להיות הכי קרובים שאפשר למרכז העיר תל אביב, להנות מנוף של שלוש מאות שישים מעלות מלב המטרופולין ולהיות חלק מפרויקט אדריכלי חדשני וייחודי שעתיד לשנות את פני העיר.

 

מדובר בפרויקט אדיר ממדים שתוכנן על ידי ישר אדריכלים עבור ישראל-קנדה ובו שני מגדלי מגורים המחוברים ממערב על ידי קומות מסחר ועסקים וביניהם מרחפת מעל הקרקע בריכה מרהיבה ביופיה, כחלק מקומפלקס ספא וכושר שנמצא בפרויקט. במרכז מתחם דה וינצ'י שכולל גם שני בנייני משרדים בגובה 8 ו-11 קומות, נמצאת חצר ציבורית שתחבר ותהווה 'פיאצה' לדיירים ולמבקרים, עם פארק שיתפרש על פני שטח של שני דונם. המגדלים מתנשאים לגובה של 44 קומות ו-412 יחידות דיור. פרט לפנטהאוסים היוקרתיים בקומות העליונות, כל הדירות בפרויקט כבר נמכרו תוך מספר חודשים בלבד.

הפרויקט מתאפיין בעבודת אלומיניום וזכוכית מורכבת, מסבירים בישר אדריכלים "חזיתות הפרויקט נוצרו על ידי דוגמת רשת של קורות ועמודים לבנים אשר שזורים זה בזה ככל שהמגדלים עולים גבוה יותר. הדפוס הזה משתלב במרקם החזית של המבנה התחתון, ויוצר קומפוזיציית בניין משתנה אך מאוחדת." הם אומרים.

 

כל פרויקט מבני, בין אם הוא צמוד קרקע או מגדל בן ארבעים קומות, משלב בתוכו גם אתגרים תכנוניים העומדים בפני הזרועות הרבות אשר בונות את אותו המבנה. בפרויקט דה וינצ'י אחד האתגרים הבולטים היה היכולת של מעטפת הבניין לעמוד בלחצי רוח גבוהים במיוחד, עקב הימצאות מנהרת רוח בין המגדלים הקרובים אחד לשני. לעבודת האלומיניום המורכבת שתאפשר את העמידות ההנדסית הנדרשת, נבחרה מערכת קירות מסך קליל מנהטן R8300, ומלאכת הביצוע נעשתה על ידי קבלן האלומיניום אלום עשת.

החלונות של קליל (צילום עמרי אמסלם)

"שימוש בקירות מסך קליל מנהטן יוצר שילוב של פרופיל צר ואלגנטי לצד התאמה לעומסי רוח ומשקלי זכוכית גדולים במיוחד." מסבירים בקליל את הבחירה בדגם מנהטן "כך מתקבלת תוצאה של קירות קלילים ואווריריים למרות ועל אף הדרישות הרבות והמורכבות של העומסים בפרויקט דה וינצ'י." הם מציינים. "בקירות המסך משולבים חלונות פתיחה סמויים, לטובת אוורור פנים המבנה, ובמרפסות מותקנים מעקות אלומיניום וזכוכית בקו נקי ומראה מינימליסטי." מתארים באלום עשת את עבודות האלומיניום הייחודיות.

 

פרויקט משמעותי ומורכב כמו דה וינצ'י דורש יצירתיות תכנונית, גמישות מחשבתית וחשיבה מתקדמת שהתאפשרו כולן בזכות כל מי שלקח בו חלק. החל ממשרד האדריכלים של אבנר ישר שמוביל כבר שני דורות של מצוינות אדריכלית וקבוצת קנדה ישראל ששואפת בחזונה לראות תמונה שלמה הכוללת את איכות החיים שיעניק כל פרויקט עם השלמתו, דרך אלום עשת שמובילה את תחום מעטפת הבניין בישראל ולבסוף, חברת קליל, שהשלימה את הפרויקט ומובילה את עיצוב החלונות ודלתות האלומיניום בישראל בשבעים השנים האחרונות.

עובדת זכוכית מורכבת (צילום עומרי אמסלם)

אולי יעניין אותך גם...