(צילום: Oded Antman)

עדכון גרסה לאחד מסמליה של ירושלים

אתר וותיק בבירה מפגיש בין היסטוריה בת אלפי שנים, טכנולוגיה חדשה ועיצוב מודרני

בין העיר העתיקה לעיר החדשה שבירושלים, ממוקמת לה מצודת מגדל דויד, אתר עם כ-3000 שנות היסטוריה. שלוש שנים וחמישים מיליון דולר הושקעו בתוכנית התחדשות ושימור נרחבת שלו וכעת, הוא סוף-סוף נפתח מחדש לקהל הרחב. השיפוץ המקיף כלל את שימור המצודה העתיקה, שיפוץ המינרט, הלא הוא הצריח שמעטר את קו הרקיע של העיר ונמנה בין סמליה, חשיפת חפירות ארכיאולוגיות, שיפוץ תשתיות, גלריות חדשות ומעודכנות בטכנולוגיה עם מיצגים אינטראקטיביים, מפות מציאות רבודה ועוד.

 

אנשים רבים התגייסו למאמץ, ארכיאולוגים, אדריכלים, מעצבים, יוצרים, אוצרים וחוקרים חברו יחד למטרה המשותפת. את התוכנית הובילה דיים ויויאן דאפילד באמצעות קרן קלור ישראל ובתמיכתם של עיריית ירושלים, משרד ירושלים והמסורת יהודית, משרד המורשת, משרד התיירות, קרן פטריק ולינה דרהי, קרן היסוד, קרן ירושלים, ידידי המוזיאונים האמריקאים בישראל וקרן פיי אוסטין.

 

הקונספט מאחורי השיפוץ הוא לאפשר למבקרים לחקור את העיר, להבין את ההיסטוריה העשירה שלה ולהציע התבוננות מחודשת בתוך המורכבות שלה. את אדריכלות הפנים של הפרויקט הוביל סטודיו דה לנגה ובראשו האדריכלית טל דה לנגה שמדגישה את הדיאלוג המתמשך בין ההיסטוריה עתיקת היומין והעיר בת זמננו עם קשר הדוק לאורך כל הביקור בין פנים המוזיאון והעיר שבחוץ. קו עיצוב מינימליסטי ונקי שמשאיר את הבמה למבנה המצודה הדרמטי.

(צילום: Oded Antman)
(צילום: Ricky Rachman)

תצוגת הקבע החדשה של המוזיאון כוללת 10 גלריות חדשות שמשלבות בין החדש לישן, ממצאים ארכאולוגים וחפצי אומנות עומדים לצד עמדות אינטראקטיביות חדשניות, עבודות וידאו ארט. בין מיצבי המדיה החדשים, האמן ומועמד לאוסקר ארי פולמן, הוביל את מערך הסרטים שמגוללים את סיפורה של העיר בתקופות שונות לאורך 4000 שנות היסטוריה שלה, הכל מתומצת לידי סרטוני אנימציה קצרים. בנוסף המאייר דויד פולונסקי, יצר מיצב קולנוע אנימטיבי באורך 7 דקות ובו מתכנסים יחד לוחות השנה של שלוש הדתות; האסלאם, הנצרות והיהדות ומציג את העיר כמקום מפגש בין-דתי ובין-תרבותי.

 

טיפוס למגדל פצאל יביא אתו מבקרים לתצפית על העיר, נוף פנורמי המחבר בין העבר ההווה ועתידה של העיר. עוד תוכלו לראות, צילום ב-360 מעלות בתוך כיפת הסלע ומסגד אל-אקצה המאפשר ביקור וירטואלי באתרים הקדושים האלו.

 

מגדל דוד מוזיאון ירושלים החדש

(צילום: Oded Antman)
(צילום: Ricky Rachman)

אולי יעניין אותך גם...