מתוך הסרט Bauhaus Spirit, צילום יחצ

סרטי אדריכלות יוצגו בהקרנת בכורה בפסטיבל אפוס החוגג עשור

סרט על האדריכל זוכה פרס פריצקר רנזו פיאנו, סרט החוקר את המונח 'בית', מסע לחקר תנאי מגורים בעולם ומאה שנה לבאוהאוס - לכו לראות

בסוף השבוע הבא, בימים רביעי עד שבת, 27-30/3, יתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות, פסטיבל אפוס הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות. עם חגיגות העשור של הפסטיבל, הוא יתקיים לראשונה במתכונת מאוחדת עם פסטיבל המוזיקה פליציה בלומנטל. בזכות איחוד הכוחות בין שני הפסטיבלים, ייהנה הקהל משלל אירועים מגוונים: מפגשי וסדנאות אמן, הרצאות, סרטים וקונצרטים, שיהוו מוקד משיכה לשוחרי התרבות מכל הארץ.

 

במהלך הפסטיבל, יוקרנו למעלה מחמישים סרטים חדשים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל, תתקיים תחרות סרטים ישראלים וישולבו פעילויות לילדים. את הפסטיבל יפתח 'שעת תה עם הדיימס' סרט דוקו בבימויו של רוג'ר מיטשל, במאי הסרט נוטינג היל, שמכנס יחדיו את ארבע גבירות התיאטרון והמסך הבולטות בבריטניה: ג'ודי דנץ, מגי סמית', איילין אטקינס וג'ואן פלורייט, לתה ורכילות.

לצד סרטים בנושאי צילום ואמנות פלסטית, יוקרנו סרטי הדריכלות שבהם:

'סאורה בעקבות פיאנו'. הבמאי עטור הפרסים קרלוס סאורה מלווה את האדריכל זוכה פרס פריצקר רנצו פיאנו במהלך בניית פרוייקט יוקרתי בספרד.

הסרט 'מחסה' שהינו סרט דוקו במימון איקאה, החוקר את מושג 'בית' ברחבי העולם דרך עיניהם של פליטים, אינואיטים ועוד.

'צפוף כאן' הוא סרט מסע בעקבות נדל"ן המהווה מסה על תנאי המגורים של העולם כולו, והכל דרך פריזמה אישית לחלוטין של הבמאי השוויצרי, מפרבר עשיר של ציריך, אל צורות מגורים רבות. המסה שלו עוסקת במושגים המרכזיים והחשובים של בניית הערים היום: שמירה על הישן לעומת מודרניזציה; העיסוק השיקרי בהגירה כשורש כל הרע; מושגי ה"צפיפות" של השוויצרים לעומת אלה של תושבי ניו-מקסיקו וסאו פאולו, ועוד.

הסרט 'הבאוהאוס בן 100' חוגג מאה שנה לתנועה ומביא הסברים מאירי עיניים המגובי בקטעי ארכיון על המקורות והיסודות שלה. במקביל, מספר הסרט על השפעת הבאוהאוס היום, וכיצד חלחל אל ארצות שונות ותחומים שונים ובעצם חי וקיים מסביבנו הרבה יותר ממה שנדמה לנו.

פסטיבל אפוס, בניהולה האמנותי של מיקי לרון, הוא פסטיבל הסרטים היחידי בישראל המוקדש כולו לתחומי התרבות המגוונים. רכישת כרטיס לסרט בפסטיבל, מקנה כניסה חפשית למוזיאון תל-אביב לאמנות.

אולי יעניין אותך גם...