מלון לוטציה החדש (צילום טל אגסי)

מלון לוטציה החדש: עבר מפואר מתעורר לחיים – האייטם המלא

פיקאסו ומטיס בשיחת חולין קולנית, המינגווי משרבט הערות על "יוליסס" והכוכבת ג'וזפין בייקר מזמינה משקה - ביקור במלון היוקרתי מזמן חוויה ארכיטקטונית ותרבותית נדירה.

מכל פינה בלוטציה החדש ניבטת אליך פיסת היסטוריה. אבל לא במובן הארכיוני של המילה, למרות שהקירות של הלוטציה יודעים לספר על תקופות היסטוריות משמעותיות, אלא בביטוי המדויק של תרבות, אמנות ועיצוב משובחים שקיבלו תרגום עכשווי.

המלון נפתח לראשונה ב- 1910 במטרה לשמש את הלקוחות העשירים של לה בון מרשה, אחד ממרכזי הקניות הראשונים בעולם. הצמרת הפוליטית וכן אנשי תרבות ורוח רבים אימצו את המלון ובין לקוחותיו הקבועים היו האמנים מאטיס ופיקאסו, הסופרים המינגווי וג'ויס והכוכבת הבינלאומית ג'וזפין בייקר. חלקם נהגו לשלם למלון ביצירות אמנות שמתנוססות על הקירות גם היום. במהלך מלחמת העולם השנייה המלון הולאם על ידי השלטון הנאצי ובהמשך שימש מקלט פליטים בהוראתו של הגנרל שארל דה גול.

ב- 2014 החל משרד האדריכלים הצרפתי Wilmotte & Associates במלאכת השחזור והשיפוץ של המלון, תהליך שארך כארבע שנים ועלותו מוערכת ב- 235 מיליון דולרים. המלון כיום בדרגת חמישה כוכבים Luxury והוא ממתין לקבלת דירוג Palace, דירוג יוקרתי בו מחזיקים עשרה בתי מלון בלבד בפריז כולה. אם זה רלוונטי עבורכם, לילה בסוויטה הנשיאותית של המלון יעלה לכם 19 אלף אירו.

האדריכלית תהילה שלף פגשה את בורינה אנדריו, מנכ"לית משרד האדריכלים Wilmotte & Associates

 

*הכתבה בשיתוף מלון לוטציה

 

 

אולי יעניין אותך גם...