בר קוקטיילים כחלק ממלון TWA (צילום יחצ)

לשתות עם הטייס: תודו שבמלון כזה עוד לא הייתם

המלון, שעוצב באווירת האופטימיות והגלאם של עידן הסילון, נכלל ברשימת המקומות הנכונים לשנת 2019 של מגזין 'טיימס'. כבר עשיתם check in?

בתי המלון שאנחנו רגילים אליהם, נחלקים בגדול לשניים: אלו המשמשים כמלונות נופש בסגנון "הכל כלול", ואלו, העירוניים, להבדיל, שאליהם מגיעים בלילה, רק כדי "לשים את הראש". מלון TWA, שנפתח לפני כחצי שנה בשדה התעופה JFK בניו יורק, הוא לא כזה ולא כזה. הוא המלון היחיד הקיים בגבולות שדה התעופה הידוע וסביר להניח, שהוא משמש בעיקר נוסעים בקונקשן, הממשיכים ליעד נוסף וצריכים להעביר, איכשהו, את הלילה.

לילה בטרמינל (צילום יחצ)
שהוט בעצם לובי (צילום יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

ישן חדש

המלון, לא דומה בשום צורה לשטנץ שהייתם מצפים לו מבתי המלון של הרשתות הגדולות המצויים בשדות תעופה או בסמוך להם. הוא בהחלט לא "סתם מלון" והוא אפילו נכלל ברשימת היעדים הנכונים של מגזין 'טיימס' לשנת 2019.

הדלפקים הישנים הוסבו לדסק קבלה (צילום יחצ)
ואווירת ההתרגשות נשמרה בכל פינה (צילום יחצ)

המלון, נבנה על בסיס הטרמינל הישן של TWA שתוכנן, בשנת 1962, על ידי מעצב הפנים הפיני המוערך מאוד, אירו ארניו. מכיוון שהמבנה הוא כזה המיועד לשימור, הוחלט, במהלך ההקמה, על השארתם של מיני פרטים מהמבנה המקורי. כך למשל, הושארו אריחי קרמיקה, שנוצרו בזמנו בהזמנה מיוחדת, ו 486 לוחות זכוכית, בצורות שונות, שנוצרו עבור החלונות ושוחזרו במדויק עבור הפרויקט.

החלונות שוחזרו במיוחד (צילום יחצ)

חוויה מיוחדת במינה

יש מי שהגיע ללובי של המלון והעיד שלא חווה חוויה כזו קודם "OMG, ראיתי המון צילומים של המקום, אבל אין כמו לחוות אותו במציאות. אולם הלובי כל כך גדול ומשוחזר באפן מושלם. החלל העצום, לוח הטיסות בסגנון אולד סקול והגישה ל'קוני' – פשוט קשה לתאר את כל זה במילים".

ענק ומושלם (צילום יחצ)

בסגנון של פעם

כוונת היזם, שגם ידוע כמי שאסף במשך שנים ממורביליה של תעופה, הייתה לצקת למלון החדש דווקא אווירה זוהרת של שנות ה 60. כך, שולבו בעיצוב גופי תאורה עשויים פליז, ריהוט עשוי עץ אגוז ואפילו טלפונים עם חוגה. המסדרונות חופו שטיחים אדומים הקורצים לגוון של חברת התעופה ולריהוט שהיה במקום עם הקמתו.

אדום חזק וריהוט של פעם (צילום יחצ)

ברוח דומה, הוקם במלון גם מוזיאון, בו יוצגו תערוכות בנושאים שונים הקשורים בהיסטוריה של חברת התעופה האמריקאית הבינלאומית ושל הטרמינל המקורי שעוצב על ידי ארניו. כרגע, מוצגת במקום תערוכת פריטים מההיסטוריה של חברת התעופה שבה, בין היתר, מדים מקוריים, חפיסת קלפים מוזהבת, כלי הגשה של המחלקה הראשונה, בקבוקוני שתייה חריפה, צילומים, מסמכים ועוד.

בתוך מזוודה (צילום יחצ)
מדים מקוריים (צילום יחצ)

ועל בר במטוס שמעתם?

לקראת אמצע שנת 2018, מטוס מדגם סטארליינר ששנת היצור שלו 1958, שונע למקום, הוצמד למלון והוסב לבר קוקטיילים. 'קוני' (Connie) תוכנן בסגנון רטרו, תוך חידוש פנים המטוס, גם הוא באווירת שנות ה 60 ועידן הסילון המשגשג. גם כאן, נשמרו בזמן העיצוב, חלקים מקוריים רבים של המטוס שבהם וילונות החלונות, כסאות הנוסעים ותא הטייס. כמו בלובי, גם כאן יש הומאז' ברור למעצב ארניו, באמצעות שילובם של שולחנות שעיצב באמצע המאה הקודמת. במרכז הבר, שולבו לאורך החלונות, ספות ישיבה במטרה לפתוח מעט את החלל בעוד שבחלק האחורי, נוספו לצד הספות גם שולחנות נמוכים.

לשתות עם הטייס (צילום יחצ)
שחזור ומיחדוש (צילום יחצ)

על שחזור הטרמינל אחראי משרד האדריכלים Beyer Blinder Belle בעוד שעל שני האגפים החדשים שהוצמדו לו, אמון משרד האדריכלים Lubrano Ciavarra. על 512 חדרי המלון ועל הבר ניצח Stonehill Taylor ועל השטחים הציבוריים, הכוללים 45 חדרי פגישות ואולם בשטח 650 מ"ר, אחראית חברת האדריכלות והעיצוב INC. עוד בתחומי המלון, נמצאות שמונה מסעדות ומוזיאון לתולדות התעופה. על הגג, יש ברכה (לאמיצים במיוחד) ונקודת תצפית בשטח של כ 1,000 מ"ר. 

רואים את החוץ אבל לא שומעים כלום (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...