זאהה חדיד, ZAHA HADID, מרכז תערוכות, בייג'ינג
מרכז התערוכות החדש של בייג'ינג, תכנון זאהה חדיד אדריכלים (הדמיה Slashcube)

כך הולך להראות מרכז התערוכות החדש הבינלאומי של סין

רוב האנשים שביקרו בסין ולא במסגרת הטיול של אחרי צבא, היו שם במסגרת איזו תערוכה מטעם העבודה. כעת נחשף איך הולך להראות מרכז התערוכות החדש של בייג'ינג

העיר בייג'ינג היא הרבה מעבר למרכז תרבותי ואקדמי של המדינה המאוכלסת ביותר בעולם. היא הפכה עם השנים למרכז למחקר ותקשורת אליו מגיעים מידי שנה מיליוני מבקרים, כשאין סכנה נגיפית באזור כמובן. בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי נמצא מרכז התערוכות הבינלאומי של עיר הבירה שהפך לאחד המקומות החשובים בעולם לכנסים, ירידים מסחריים ותערוכות תעשייתיות בהשתתפות נציגים מרחבי העולם.

אקספו סין, מרכז ירידים, בייג'ינג, זאהה חדיד אדריכלים
06_Beijing New International מבנה סימטרי מרהיב, תכנון ZHA

השלב השני של מרכז התערוכות הבינלאומי מתוכנן ומעוצב על ידי זאהה חדיד אדריכלים, יכלול 438,500 מ"ר נוספים וירחיב משמעותית את שטח התצוגה, לצד שיפור מעמדה של העיר כמרכז ידע בינלאומי. המרכז ממוקם בלב שדה התעופה ברובע שוניי בבייג'ינג.

בניין מקיים, אוורור הברידי, פטריק שומאכר
המבנים מתוכננים להיות מקיימים ולכלול אוורור היברידי, אנרגיה סולארית ואיסוף מי גשמים (הדמיה Atchain)

מה יחכה לכם שם אחרי יעבור זעם הקורונה? מבנים העשויים כסדרה של קווים וגיאומטריות ששואבות השארה מהטבע ומהאדריכלות הסינית המסורתית, מעטפת שגורמת למבנה להראות דינאמי, כמו עיצובים רבים של ZHA, אולמות תצוגה שיחוברו על ציר מרכזי וחצרות משותפות לאולמות עם גנים מעוצבים, שישמשו למפגשים בלתי פורמליים, בתי קפה חללי אירועים.

ZHA, zaha hadid architects, מרכז תערוכות
מבנה יעיל בצורה יוצאת דופן, תכנון ZHA (הדמיה Atchain)

מערכת הגגות מבודדת קול היטב ויוצרת מבנה קל משקל שיאפשר גמישות וחופש להסתגל במהירות לשינויים בתערוכות ואופי השימוש בחלל. מערכת סולארית תייצר אנרגיה מתחדשת כשמערכת נוספת לניהול המבנה תתאים את האוורור ההיברידי של המרכז ותבטיח אוורור אופטימלי וטבעי שייתמך על ידי אוורור מלאכותי, יעיל וחסכוני בחשמל.

בייג'ינג, זאהה חדיד
אתם באים? אנחנו כבר שם. (הדמיה BrickVisual)

וזה לא הכל. מערכת איסוף מי גשמים ומיחזור מים תעטוף את הבניינים ותעזור לתפעל את הגנים באופן טבעי, במינימום זיהום. שיטת הבנייה המודולרית המתוכננת על ידי האדריכלים, עתידה בעצמה למזער את זמן ההקמה, את עלויות ההשקעה והתפעול.

 

לא תתכננו ביקור?

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...