קומפלקס רב תחומי, סין, 2019 (הדמיה ספדי אדריכלי)

ידעתם שהיום הוא יום האדריכלות הבינלאומי?

"הכוונה בהכרזה על יום האדריכל, היא לחגוג את המקצוע ולהזכיר לעולם את האחריות הקולקטיבית של כולנו לעתיד סביבת המגורים האנושית" קבעו ב UIA - הארגון הבינלאומי לאדריכלים

'יום האדריכל הבינלאומי' הוכרז בשנת 1985 ונקבע ליום שני הראשון בחודש יולי. אחת עשרה שנה מאוחר יותר, בשנת 1996, קבע ה UIA – הארגון הבינלאומי לאדריכלים, שהתאריך של יום האדריכל יעבור ליום שני הראשון בכל חודש אוקטובר וכך יתאחד עם 'יום סביבת המגורים הבינלאומי'. 
תיאטרון של טדאו אנדו בשנחאי (צילום Shigeo Ogawa)
"הכוונה בהכרזה על יום האדריכל, היא לחגוג את המקצוע ולהזכיר לעולם את האחריות הקולקטיבית של כולנו לעתיד סביבת המגורים האנושית" קבעו באיגוד, המייצג כמיליון ושלוש מאות אלף אדריכלים במאה וחמש עשרה מדינות מסביב לעולם. 
מרכז פומפידו בפריז, רנזו פיאנו (צילום Michel Denancé)

הארגון נוסד בשנת 1948 בלוזאן שבשוויץ, אך משרדיו העקריים מצויים דווקא בפריז. כארגון כל כך גדול, הוא מוכר על ידי רב המוסדות של האו"ם.

עיר של נורמן פוסטר בהודו (יחצ)
מסתבר, שאירועים שונים מתרחשים ביום הזה ברחבי העולם, בהם כנסים, פורומים, סימפוזיונים, פאנלים, תערוכות ועוד. בכל שנה, האיגוד קובע נושא ומעודד את חבריו לקשור אליו את פעילויותיהם. מאדריכלים, מהנדסים, מתכננים ויזמים מתכנסים כדי להציג את עבודותיהם ולדון בפרויקטים עתידיים כמו גם בנושאים עכשוויים שיעצבו את העתיד של כולנו.
מורמים מקרקע (הדמיה הרצוג ודה מרון)
כדי לציין את היום החגיגי, מציעים אנשי האיגוד לדיירי העולם בכלל ולאדריכלים בפרט, לקחת רגע ולחגוג את הישגי האדריכלות בעולם וכן את הפוטנציאל הגלום באדריכלות המונעת ממודעות חברתית ואמונה על שינוי גורלם של בני אנוש ברחבי העולם. 
מוזיאון ויקטוריה ואלברט החדש בסקוטלנד, אדריכל קנגו קומה (צילום HuftonCrow)

התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל חברה בארגון ה UIA. במסגרת החברות בו, נציגים נבחרים של התאחדות האדריכלים עובדים בקבוצות בינלאומיות העוסקות בנושאים שונים בארכיטקטורה.

מבנה המגורים של זאהה חדיד בניו יורק (צילום Hufton+Crow)

אולי יעניין אותך גם...