מגדל מרינה, בניה ירוקה, עיצוב בר קיימא, אדריכלות
מגדל המרינה, צילום: Foster + Partners

חגיגה יוונית: גורד השחקים הבר קיימא הראשון ביוון נחשף

משרד האדריכלים Foster+Partners הרקיע שחקים בעיצובו העתידני והירוק של מגדל המרינה ביוון

מגדל המרינה הינו חלק מפרויקט גדול בשם אליניקון שעתיד להיבנות באזורAgios Kosmas  שביוון. תוכנית האב תהפוך את אזור נמל התעופה הישן של אתונה לאזור תוסס הכולל שכונות מגורים, עבודה, פנאי ותרבות, כמו גם פארק החוף הגדול ביותר באירופה. בניין המגורים, מגדל המרינה, צפוי לקטוף כמה תארים מכובדים וביניהם הבניין הגבוה ביותר ביוון ובניין רב הקומות על חוף הים הגבוה ביותר והידידותי לסביבה במזרח התיכון. המבנה, שעיצובו נחשף השבוע, מציע גישה עיצובית רווית שטחים ירוקים, אור טבעי, שילוב אלמנטים מימיים וכמובן תצפית אל הים והנוף המרהיב למרגלותיו.

 

"תוכנית העל של אלינקון מציעה כיוון חדש לפיתוח העירוני באתונה ומאגדת דרכי חיים, עבודה ומשחק חדשים, שבמרכזו פארק מטרופולין עם מתקנים עבור הקהילה המקומית והעיר אתונה. ההצעה שלנו למגדל המגורים של המרינה בנויה על עקרונות ברי קיימא, בכדי ליצור פרדיגמה חדשה למבנים רבי קומות ומגדלור ידידותי לסביבה." משתפת אנטואנט נסופולוס-אריקסון, שותפה בכירה ב- Foster+Partners.

Foster + Partners
בניה ירוקה, צילום: Foster + Partners

המגדל שיינשא לגובה מאתיים מטרים מעל פני הים, עתיד להכיל מאתיים דירות פזורות בין ארבעים וחמש קומותיו. הרעיון בקונספט העיצובי הוא תכנון מבנה עם קווי מתאר דקים ועדינים ככל שניתן כדי שייטמע באלגנטיות בסביבה הטבעית הים תיכונית בה הוא חי. זאת, לצד אלמנטים של מים ושטחים ירוקים שמשפרים את הבניה הביו-אקלימית ומדגישים את חיבורו לטבע. מדובר בתכנון מודל חדש בר קיימא, שמשלב טכניקות עבודה ירוקות, חומרים ידידותיים לסביבה, מבלי לוותר על מתקנים נוחים ויוקרתיים, פרוטוקולי בטיחות בינלאומיים ומפרט חכם ומתקדם.

מתחשבים בסביבה, צילום: Foster + Partners

מגדלים וגורדי שחקים יכולים להיראות מעט מאיימים כלפי הסביבה, לצרוך הרבה אנרגיה וחומרי בניה ולהקטין את טביעת הרגל האקולוגית הטבעית של המקום. כאן, עיצוב הפרויקט קורא תיגר על הבנייה הקונבנציונאלית בניסיון להנחיל השקפה חדשנית וירוקה יותר.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...