בניית לבני בוץ, צילום: רמה אמיר

זה בידיים שלנו: אדריכלות מחוללת שינוי בתערוכה חדשה

כיצד אדריכלות ועיצוב עם מחשבה קיימא ועשייה משותפת, יכולים להשפיע על החברה והסביבה ולעורר שינוים בקרב קהילות חלשות

שנים רבות בני האדם עצמו עיניים לנזקים הסביבתיים מסביבנו ואנחנו אחראים על לא מעט כאלה. התחממות כדור הארץ, אובדן מקורות מים, מדבור ועליית הים, הן חלק מההשלכות מהפעילות הכלכלית וחברתית שלנו ביום-יום. תערוכת 'אדריכלות בשביל הטוב' שהיתה אמורה להיפתח השבוע ופתיחתה נדחתה לשבוע הבא בעקבות המצב, הינה תערוכה המציגה פרויקטים אדריכליים ועיצוביים ששמו לעצמם במטרה לטפל ולמגר תופעות אלו. מגוון פרויקטים, חלקם ממומשים וחלקם עדיין בשלבי תכנון, אשר המשותף להם הוא השאיפה לסייע ולחזק את הקהילות החלשות.

 

הרעיון הוא לערב את הקהילה עצמה, לעבוד יחד תוך שמירה על מסורות הבניה וערכים ברי קיימא, למצוא את הפתרונות המתאימים להם ולתת כלים על מנת שיוכלו להמשיך ולהתפתח באופן עצמאי.

פנימיה לצעירות מוחלשות כלכלית בהודו, צילום: Huber Ariel ©

מתגייסים למטרה

במרכז התערוכה, פועלו של האדריכל יובל אמיר, אשר היה מחלוצי האדריכלות האתית והאקולוגית בארץ. התערוכה מציגה עבודות בתחומי האדריכלות והעיצוב, אשר בראות עיניו של אמיר, יש להן את הכוח לחולל שינוים חברתיים וסביבתיים.

 

"בזמן אסון – נסייע, ובשאר הזמן – נלמד איך למנוע את אסון הטבע הבא, כי זה בידיים שלנו" כתב האדריכל בספר הסקיצות שלו ומסכם בפשטות את תפיסת עולמו. התערוכה מראה לנו כיצד אנחנו יכולים להושיט יד ולהשפיע. איך אפשר לקיים אורח חיים מתחשב ואקולוגי ובו זמנית לשמור על יצירה מקומית ועצמאית ולחולל שינויים של ממש.

בית הבונגה בהודו, צילום: מיק אלקין, יובל אמיר
בית האדריכל, אדריכלות בשביל הטוב
יח"צ

תערוכת 'אדריכלות בשביל הטוב', גלריה בבית האדריכל. פתיחה 2/6 נעילה 8/7.

אולי יעניין אותך גם...