הפכים משלימים, האגף החדש של המוזיאון החדש (הדמיה OMA and Bloom)

התרומה הגדולה בתולדות המוזיאון אפשרה את בניית האגף החדש

המוזיאון החדש בניו יורק יתהדר בתוספת מבנה פרי תכנונו של משרד OMA אדריכלים הודות לתרומה על סך עשרים מיליון דולר

המוזיאון החדש לאמנות עכשווית בניו יורק חשף לאחרונה תוספת בדמות בניין צמוד שתוכנן על ידי OMA אדריכלים ברשות אדריכל רם קולהאס ואדריכל שוהיי שיגמצו, שותף ומנהל המשרד בעיר. בכך, יהיה זה המבנה הציבורי הראשון של OMA בניו יורק. התכנון של  OMA, נבחר על ידי קברניטי המוזיאון, בין היתר, בשל הפתרונות שהציעו לפיהם ייפתחו הפעילויות הגלויות והחבויות במוזיאון לתנועה אופקית ואנכית בין שטחי שני המבנים שיחוברו יחדיו. עוד אהבו אנשי המוזיאון את המחשבה שהשקיע משרד האדריכלים בתכנון עירוני, בשימור ובעתיד המבנה וסביבתו.

מצב קיים, מראה מהאוויר (יחצ)

הפכים משלימים

המבנה הנבחר, ישלים ויכבד את המבנה הקיים, שתוכנן על ידי המשרד היפני SANAA אדריכלים והושק בשנת 2007, ויחד עם זה ישמור על נוכחות וזהות משל עצמו. "המבנה החדש מייצר זהות משל עצמו ובו בזמן מחובר למבנה המוזיאון הקיים" אמר אדריכל שוהיי שיגמצו, ל OMA "המבנה יציע רפרטואר של חללים שהותאמו לשאיפות האוצרותיות של המוזיאון ותכניותיו השונות. המבנה ירחיב את הגלריות אופקית ויחשוף את התנועה האנכית דרך חזית שקופה".

מראה סביבתי (צילום Laurian-Ghinitoiu)

שטחי גלריה נרחבים

במבנה החדש יהיו שבע קומות שבהן שלוש קומות גלריה שיתחברו לקומות הגלריה הקיימות ובכך יכפילו את שטח הגלריה הקיים. כך, ייווצרו שטחים שיותאמו לתערוכות בקנה מידה גדול או יוכלו להישאר מחולקים לתצוגות אינטימיות יותר. כל זה יאפשר את החופש האוצרותי הנחוץ כל כך במקומות מסוג זה.

בנוסף, ייווצרו שטחים חדשים לפעילויות חברתיות וחינוכיות וכן שטחים ציבוריים שבהם לובי רחב, חנות ספרים ומסעדה. החללים הציבוריים יתחילו כבר בכיכר החיצונית, יימשכו דרך אטריום המדרגות השקוף הפתוח אל הנוף העירוני ויגיעו עד טרסת החדרים הרב תכליתיים למעלה. מעבר לזה, המבנה החדש יאפשר שטחים נוחים שלאחורי הקלעים שבהם מקום אחסון ומחסנים.

המבנה החדש ייכנב מימין (צילום Dean Kaufman)

כנסו כנסו

לאחר מחקר מעמיק ולימוד החלופות, כולל בחינת חידוש המבנה הקיים, הוחלט שמבנה חדש יהיה הפתרון היעיל ביותר הן מבחינת שטח והן מבחינה ההוצאות הפיננסיות. המבנה החדש ישפר את הסירקולציה בתוך המוזיאון וכמו יפתח אותו לכיוון העיר.

החזית הפשוטה של המבנה החדש תבנה משכבות זכוכית ורשת מתכת – חומרים שמזכירים ומדגישים את החזית של המבנה הקיים ועם זאת בעלי רמת שקיפות גבוהה יותר. המבנה החדש יהיה מוחצן יותר, יתקשר את הפעילויות של המוזיאון כלפי חוץ ויצור נוכחות מזמינה שתכניס את הקהל פנימה.

מראה מרחוב פרינס (הדמיה OMA and Bloom)

כל הטוב הזה לא היה קורה אילולא קיבל המוזיאון תרומה על סך עשרים מיליון דולר לטובת בנייתו מטעם חברת הנאמנים טובי דוואן לואיס. התרומה של לואיס נחשבת כנדיבה ביותר בתולדות המוזיאון והמבנה החדש יהיה, כמובן, קרוי על שמה.

תכנית הקומות (הדמיה OMA)

אולי יעניין אותך גם...