התערוכה של נרי אוקסמן ב MoMA מרתקת למרות שהמוזיאון נסגר זמנית

היא הכי יפה והכי מוכשרת ובגיל 44 כבר משפיעה על ההווה והעתיד של כולנו עם אקולוגיית החומרים שהגתה. פרופ' אוקסמן - התערוכה שכנראה כבר לא תהיה

במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, MOMA, מוצגת עד סוף מאי, התערוכה 'נרי אוקסמן: אקולוגיית חומרים'. בתערוכה, שככל הנראה תנעל מבלי שמבקרים נוספים יזכו לסייר בה, מוצגת עבודת המחקר של האדריכלית, המעצבת והממציעה, נרי אוקסמן, באמצעות שבעה פרויקטים שעליהם עבדה במסגרת הקריירה שלה במהלך עשרים השנים האחרונות. 

מתוך התערוכה (Photograph by Denis Doorly)

המדענית הישראלית לשעבר, פרופ' נרי אוקסמן, היא ללא ספק עוף מוזר בשדה תורת החומרים והמחקר האדריכלי. היא צעירה (44), יפהפייה והשם שלה נקשר לפני כשנתיים באפן מסתורי למדיי בשמו של השחקן הנחשק, בראד פיט. בינתיים, היא התחתנה עם המיליארדר ביל אקמן ולזוג תינוקת בת חצי שנה. פרופ' אוקסמן, העוסקת בבניית ידע חדש, דורגה לא מזמן כאחת מארבעים האדריכלים שישפיעו על עולם העתיד ואחת ממאה האנשים היצירתיים בעולם. 

Photograph by Denis Doorly

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

פרופ' אוקסמן, עומדת מזה כחמש עשרה שנה בראש מעבדת המדיה הדיגיטלית שלה ב MIT Media שבקיימברידג' מסצ'וסס, שם היא מנהלת את Mediated Matter Group. כמי שטבעה את המונח 'אקולוגיית חומרים', היא עובדת על פרויקטים המחברים בין אדריכלות, עיצוב ואמנות לבין ביולוגיה, הנדסה ומדעי החומר והמחשב.

התערוכה ב MOMA (Photograph by Denis Doorly)

בין היתר, היא עוקבת אחר חרקים וחומרים מהטבע ומנסה להשתמש בשיטות המבנה והבנייה שלהם בתחומי האדריכלות, העיצוב והאופנה. כך למשל, היא בוחנת זחלים טווים ובודקת איך אפשר ליישם את עקרונות הטוויה שלהם באדריכלות תוך שימוש במדפסות תלת ממד. בעוד כל פרויקט שלה עומד בפני עצמו, כשמסתכלים עליהם כעל קבוצה, הם מייצרים פילוסופיית אדריכלות, עיצוב ועשייה חדשה שללא ספק כבר משפיעים, ועוד ישפיעו, על העולם מסביבנו. שווה להמשיך לעקוב אחריה.

נפתחה למרות המצב (Photograph by Denis Doorly)

התערוכה מתוכננת במקור עד: 25/5/2020.

אולי יעניין אותך גם...