אוביקט. סוביקט. חלל
אוביקט. סוביקט. חלל (הדמיה שירה ועקנין)

הפלטפורמה: תערוכת הגמר של ביה"ס לארכיטקטורה נפתחה בנמל יפו 

"פרויקט הגמר הוא למעשה מניפסט של כל סטודנט לגבי הלך רוחו ותקופת לימודיו דרכו הוא מביע דעה על נושאים כמו אקולוגיה, פוליטיקה, תרבות וחברה" אמר פרופ' ערן נוימן

תערוכת הגמר 'הפלטפורמה', של שישים וארבעה בוגרי בית הספר לאדריכלות על שם עזריאלי, נפתחה לפני מספר ימים ומוצגת עד מוצאי שבת, 4/8, במחסן 2, נמל יפו תל אביב. "הבחירה בשם 'פלטפורמה' היא בגלל עיצוב חלל האולם בו שיחקנו עם הגבהות ומיני במות שנובעות מהרצפה וגם מטפורה שהתערוכה מהווה לבוגרים בדמות פלטפורמה למה שמחכה להם בעתיד" אמר פרופ' ערן נוימן, ראש בית הספר לאדריכלות ע"ש עזריאלי, אוניברסיטת תל אביב.

באתר בית הספר, המשתייך לפקולטה לאמנויות, אוניברסיטת תל אביב, נאמר שעיסוקה של האדריכלות הוא עיצוב הסביבה הפיזית של האדם ושתפקיד האדריכלות לשרת את האדם על מורכבותו הנפשית והחברתית. עוד נכתב, שבית הספר מעניק ללומדים בו בסיס תרבותי רחב מתוך ראיית הסביבה הפיזית של האדם כראי התרבות של החברה בה היא נוצרת. כל זה באמצעות טיפוח מחשבה עצמאית המבוססת על אחריות חברתית וסביבתית, ידע טכנולוגי, מורשת העבר וראייה ביקורתית של הנעשה בהווה.

"הלימודים בבית הספר נמשכים חמש שנים כשפרויקט הגמר הוא למעשה סוג של מניפסט אישי של כל סטודנט לגבי הלך רוחו ותקופת לימודיו" אמר פרופ' נוימן "במסגרת הפרויקט, אנחנו מציעים חמישה סטודיו שונים ומגוונים כשכל סטודנט בוחר בסטודיו המתאים לו בין אם מדובר בתכנון נוף וסביבה, תכנון עירוני, תכנון אדריכלי וכדומה. התערוכה, על הפרויקטים המוצגים בה, משקפת מגוון פלורליסטי של תפיסות הסטודנטים בבית הספר וכמו גם מהווה הזדמנות להבעת דעה אקולוגית, פוליטית, תרבותית וחברתית".

פרויקטים נבחרים:

דניאל וולף – בית אל על
בפרויקט שלו מתעסק וולף בשאלות של שימור המורשת הבנויה של ישראל מחד, ומאידך מציע לחדש דווקא באמצעות השימור. הרעיון, הוא לא רק לשמר את הבניין אלא לפתח אותו הלאה. הפרויקט מייצג שילוב בין ישן וחדש ואת היכולת לקחת רקמה קיימת ולהמשיך לפתח אותה.

תכנית בית אל על
תכנית בית אל על (הדמיה דניאל וולף)
חתך בית אל על
חתך בית אל על (הדמיה דניאל וולף)

שירה ועקנין – אוביקט. סוביקט. חלל
הפרויקט של ועקנין מביע ביקורת על תרבות הצריכה כשהתכנון המוצע מתמקם דווקא בכיכר המדינה, מעוז הצרכנות, ומציע סכמה מעניינת וחדשה לכיכר. בניגוד לחשיבה הרווחת לסתום את הכיכר במגדלים, מציעה ועקנין לפרק את הבינוי לבניינים קטנים עם חתך הדרגתי מגובה הרחוב ועד בנייה גבוה יותר במרכז הכיכר. עם זאת, כמי שדיברה דרך הפרויקט על הפרעות במרחב, מצליחה ועקנין לשמור על נפח הבינוי בכיכר ואינה מקטינה אותו.

הצעת בינוי כיכר המדינה
הצעת בינוי כיכר המדינה (הדמיה שירה ועקנין)
חלל מדרגות
חלל מדרגות (הדמיה שירה ועקנין)
דירה לדוגמא
דירה לדוגמא (הדמיה שירה ועקנין)

אולי יעניין אותך גם...