ביאנלה, אדריכלות, וונציה, פאטוש בר אנד גלרי, K.O.T
יח"צ

המהדורה ה-17 של הביאנלה לאדריכלות בוונציה יוצאת לדרך

אירועי התרבות מתחילים לחזור לחיינו והפעם זאת הביאנלה לאדריכלות בוונציה הנפתחת השבוע וזה מה שמחכה לכם שם

אז אמנם זהו עוד אירוע אשר רובנו נהנה ממנו מרחוק, אבל הוא מצביע שגלגלי העולם מתחילים להניע חזרה וממלא את האוויר באופטימיות קלה, אחרי שנה של המגפה שהחזיקה את כולנו בבית, סגרה מוזיאונים וביטלה את כל אירועי התרבות. השנה האירוע חוזר, המהדורה ה-17 של הביאנלה לאדריכלות בוונציה נפתחה השבוע ב 22/5 למשך חצי השנה הקרובה.

 

התמה הנבחרת שתלווה את הביאנלה השנה הינה 'כיצד נחיה יחד?'. לאור הריחוק החברתי היא נשמעת מעט אירונית, אבל האמת היא שהיא נבחרה טרום המגיפה ועכשיו היא מקבלת משמעויות חדשות. מיום ליום הפערים בחברה שלנו גדלים, דווקא עכשיו זה הזמן שלנו להתאחד ולהתאגד יחד מעבר לגבולות הפוליטיים והגיאוגרפיים הקיימים בינינו.

 

"בהקשר של גדילת הפערים הפוליטיים ואי השוויון הכלכלי הגובר, אנו קוראים לאדריכלים לדמיין מרחבים שבהם אנו יכולים לחיות בנדיבות: יחד כבני אדם שלמרות האינדיבידואליות הגוברת שלנו, מייחלים להתחבר זה לזה ועם מינים אחרים במרחב הדיגיטלי והמוחשי" מסביר את התמה, אשים סרקיס, אוצר התערוכה.

ביאנלה, אדריכלות ווינציה
יח"צ

אדריכלות מסביב לעולם

במכלול התערוכות הבינלאומיות יציגו סך הכל 112 משתתפים מ-46 מדינות שונות. האירוע מחולק לחמש פרספקטיבות שונות המאירות את הנושא באור אחר: בין ישויות מגוונות, משקי בית חדשים, קהילות מתפתחות, מעבר גבולות, כוכב לכת אחד, אלה יוצגו בארסנל ובביתן המרכזי של האירוע.

 

בין המיצגים, תערוכה הנושאת את השם 'כיצד נשחק יחד?', שיתוף פעולה של חמישה אדריכלים בינלאומיים בפרויקט המוקדש למשחק ילדים. בהמשך למשחק עם המוטיב של השנה, יוצג מיצב חיצוני תחת הכותרת 'כיצד נעסוק בספורט יחד?'. פרויקט מיוחד נוסף שיוצג השנה הוא של סטודיו Other Spaces (אופאור אליאסון וסבסטיאן באהמן) הממחישים בעבודתם איך תראה עצרת האו"ם בעתיד.

 

זו השנה החמישית שהביאנלה משתפת פעולה עם המוזיאון הלונדוני החשוב Victoria and Albert Museum, הפעם בפרויקט מיוחד בשם 'שלושה מסגדים בריטים' הבוחן את עולם עשה זאת בעצמך במסגדים. לצד כל אלו, המהדורה הנוכחית תכלול גם סדרת תחנות מחקר הבוחנות את חמשת תתי הנושאים של התערוכה עם מקרי בוחן שפותחו על ידי חוקרים מאוניברסיטאות שונות בעולם.

יח"צ

תוצרת כחול-לבן

בביתן הישראלי, האדריכל עידו גינת וד"ר רחל גוטסמן, יציגו עבודה תחת הנושא 'ארץ זבת חלב ודבש- הבניית מרחב השפע'. התערוכה תעסוק ביחסי הגומלין שבין האדם לבעלי החיים סביב תעשיות החלב והדבש בארץ וכיצד אלו משפיעים על המרחב האדריכלי.

 

'פאטוש, בר אנד גלרי' של משרד האדריכלים K.O.T הינו פרויקט אשר זכה בפרס רזניק לאדריכלות בציון לשבח וגם הוא יוצג כחלק מהביתן הישראלי. מקורו בעיר התחתית בחיפה, אזור הנמצא בתהליך התחדשות מואץ ומתאפיין בהשפעותיו הזרות השונות ובמתח מתמיד בין החדש לישן. מדובר בחלל עם מגוון שימושים המשלב קולינריה, תרבות ואומנות. הגישה העיצובית של המקום מתבססת על ליקוט פריטים ממוחזרים העושים בהם שימוש מחדש ויוצרים יחד חלל דינאמי לצד אקלקטיות צבעונית ומסקרנת.

ביאנלה, אדריכלות, וונציה, פאטוש בר אנד גלרי, K.O.T
פאטוש בר אנד גלרי, יח"צ

עוד השתתפות מיוחדת, גם היא כחול לבן, היא של אחת האמניות הישראליות המצליחות בעולם, מיכל רובנר. רובנר עוסקת בצילום, וידאו ומיצבים ועבודותיה הוצגו במוזיאונים ותערוכות ברחבי העולם כולל מוזיאון הלובר.

 

בונוס קטן, השנה, הביאנלה לאדריכלות פוגשת את הפסטיבל המחול העכשווי הבינלאומי, כשהשניים מצטלבים יחד למשך שבוע אחד בחודש יולי. הרקדנים ייצרו כוריאוגרפיות קצרות בהשראת החומרים של התערוכה במדור 'ישויות מגוונות'.

אולי יעניין אותך גם...