אדריכלית הילה חבקין לחבקין אדריכלים ואדריכלית שרון אקר לאקר מיכאל אדריכלים, ההצעה זוכה, פארק לאומי רמת גן (יחצ)

הוכרזו זוכי התחרות לתכנון הבית באגם בפארק הלאומי ברמת גן

בשנות הזוהר שלו, הופיעו בבית האיקוני אריק איינשטיין ורבקה מיכאלי. אחרי שעמד נטוש לא מעט שנים, הוא ישוב לפעול, אם כי "יתכן והדגם שיבנה בפועל יהיה שונה מהדגם שנבחר בתחרות" כפי שכתב כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן, בעמuד הפייסבוק שלו

ביום ששי האחרון, רגע לפני סוף השבוע, הוכרזו הזוכים בתחרות לתכנון הבית באגם שבפארק רמת גן. במקום הראשון ובפרס על סך 35,000 שקלים, זכו אדריכלית הילה חבקין לחבקין אדריכלים יחד עם שרון אקר לאקר מיכאל אדריכלים. במקום השני ובפרס של 15,000 שקלים, זכו אדריכל דן פרייס, אדריכלית אלה אנטוניה חשין, אדריכל טל שטדלר ואדריכלית רות ליאונוב מתל אביב. במקום השלישי ובפרס על סך 10,000 זכו אדריכל ליאור ציונוב, אדריכל ליאור ויתקון ואדריכל נתן צ'רניאקוב לציונוב ויתקון אדריכלים.

יותר מ 15 שנים אחרי שנסגר סופית ועמד בשיממונו כפיל לבן, עיריית רמת גן והתאחדות האדריכלים, השיקו תחרות תכנון פומבית עבור המבנה שבמרכז הפארק הלאומי. ביוש ששי, הודיעו העירייה, החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן והתאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל על התוצאות. 

אדריכלית הילה חבקין לחבקין אדריכלים ואדריכלית שרון אקר לאקר מיכאל אדריכלים, ההצעה זוכה, פארק לאומי רמת גן (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT. הקליקו עכשיו

1 מתוך 64

ההכרזה על הזוכים וטקס חלוקת פרסים התקיימו במסגרת הכנס הבינלאומי לנשים באדריכלות שנערך ביום ששי ברמת גן. הכנס נערך ביוזמת יו"ר החברה הכלכלית ומחזיקת תיק התחדשות עירונית בעיריית רמת גן, אדריכלית רננה ירדני. לתחרות ולועדת הבחירה הוגשו 64 דגמים והצעות להחלפת המבנה העגול האיקוני שבמרכז האגם בפארק הלאומי רמת גן. עם זה, ועל פי מה שציין ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בעמוד הפייסבוק שלו "יתכן והדגם שיבנה בפועל יהיה שונה מהדגם שנבחר בתחרות האדריכלות ויבחר על בסיס השימוש המיועד של בית הופעות חיות ושיקולי שימור ועלויות הבניה".

חבר השופטים כלל את: מר כרמל שאמה הכהן, ראש העיר רמת גן, ששימש כיו"ר חבר השופטים. פרופ' אדר' משה צור – שופט. מר ליעד אילני – מ"מ ראש העיר רמת גן – שופט. אדר' רננה ירדני – יו"ר החברה הכלכלית לפיתוח רמת גן – שופטת. אדר' תגית כלימור – שופטת. אינג' סיגל חורש – מהנדסת העיר – שופטת. אדר' אריה גונן – מזכיר חבר השופטים.

לא בטוח שייבנה בפועל (יחצ)

שיפוץ או בנייה מחדש

מטרת התחרות היא לשפץ או לבנות מחדש את המבנה לצורך הפעלתו כבית קפה ו/או מסעדה שיארחו מופעי מוזיקה, הרצאות והופעות. המשתתפים, הוזמנו להציע שימושים נוספים שיוכלו להשתלב עם השימוש הראשי המבוקש ובכך להעשיר את תכניו של המבנה ואת אפשרויות השימוש בו. מכיוון שהמבנה הקיים כלול ברשימת המבנים המוצעים לשימור בעיר רמת גן, ולאור המגבלות הנובעות מכך, הוזמנו המתחרים להציע שיפוץ והרחבה של המבנה הקיים או הריסה ובנייה מחדש.

מבנה עם תכנים עשירים (יחצ)

למעלה מ 50 שנה

הפארק העירוני ברמת גן הוא הראשון שניטע בישראל והוא כולל, בין היתר, אגם מלאכותי וגן פסלים. במרכז האגם, הוקם בשנת 1967 המבנה העגול שההדעה אליו בהתחלה הייתה בסירות ובלבד – ללא ספק אטרקציה בשנים ההן. בהמשך, נבנה גשר עץ שחיבר אותו ליבשה. בשנים הראשונות, היה בו בית קפה, ואחר כך מסעדות, אולם אירועים ומועדון לילה. בתקופות מסוימות, היו במקום הופעות של טובי הזמרים והבדרנים, שבהם אריק איינשטיין, רבקה מיכאלי ואורי זוהר. 

מצב קיים, הבית העגול, פארק לאומי רמת גן (יחצ)

כל העסקים שהיו בבית שעל האגם נכשלו והמקום נעזב. גשר העץ נהרס באחת הסופות והמבנה נותר בודד והועלו הצעות להרסו. ההצעות האלה נתקלו בהתנגדות בטענה שהמבנה היווה סמל לפארק בפרט ורמת גן בכלל. בשנת 2013, הסתיימה בנייתו של גשר חדש אבל מאז לא הוחלט על ייעודו עד קיומה של התחרות.

אולי יעניין אותך גם...