בית ליבלינג, צילום יחצ

היישר ממעבדת המחקר: האם קיימת אתיקה של העתקה?

מחר, יום שני 25.5 תתקיים בבית ליבלינג הרצאתם של האדריכלים הברלינאים אסתר ברוצקוס ופטר גריינברג שינסו להוכיח כי שום דבר אינו מקורי ועל הדרך לספר את פרי עבודתם

האדריכלים אסתר ברוצקוס ופטר גריינברג היישר ממשרדם המשותף בברלין יעלו להרצאה מיוחדת ומקוונת שתחשוף טרנדים חדשים בעיצוב פנים לצד מקורות ההשראה שלהם. הם ידגימו לאן וכמה רחוק אפשר לקחת אותה. לטענתם, שום דבר אינו מקורי ובהרצאה הם יציעו דיון בשאלה כיצד יש לזקק את ההשפעות למשהו אותנטי ורלוונטי לזמננו.

 

הם יציגו פרויקטים המגשרים בין תקופות היסטוריות ושיוצרים שילובים עכשוויים בהשראת דמויות שונות ומגוונות כמו דייוויד הוקני, קייט בלאנשט, אנדי וורהול, לה קורבוזיה, מארק רותקו, ויליאם מוריס, פבלו פיקאסו, מיס ואן דר רוהה, אסטריד אריקסון ועוד רבים אחרים.

בית ליבלינג הוא מרכז העיר הלבנה והוקם ביוזמת עיריית תל אביב–יפו וממשלת גרמניה בצומת רחובות היסטורי ותרבותי, לקידום וחשיפת תחומי האדריכלות, השימור והפיתוח העירוני, בדגש על האדריכלות המודרנית. המרכז הוא מוקד לקהילה האורבנית בתל אביב–יפו, ומטפח דיאלוג ושיתופיות בתחומי המחקר, ההכשרה המקצועית והידע בתחום השימור והאדריכלות.

מעבדת המחקר של בית ליבלינג היא פרי שיתוף פעולה עם מחלקת השימור בעיריית תל אביב-יפו והיא מוקדשת לחקר המרחב העירוני, ומקדמת מחקרים שעוסקים בעירוניות, בהיסטוריה ובתרבות. הנחת המוצא שלנו היא שתל אביב-יפו, כמו כל עיר, אינה רק סך המבנים הקיימים בה, אלא מכלול עשיר של אלמנטים וקהילות המקיימים קשרי גומלין.

מרכז העיר הלבנה, צילום יחצ

ההרצאה המרתקת תתקיים כאמור ביום שני, בשעה 17:00. היא תועבר בשפה האנגלית ותוכלו לראותה היישר מכאן. עם קוד פגישה: 826 6521 7445. ההשתתפות חופשית.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...