בית החולים ליישנשאן © Sina Weibo

מבט מקרוב על אדריכלות בתי החולים בווהאן שנבנו תוך 10 ימים

בימים האחרונים של חודש ינואר, העולם כולו צפה בתדהמה בבתי החולים שהוקמו בווהאן במהירות שיא בזה אחר זה והחששות החלו לחלחל, אם שם התגובה כזו קיצונית, לאן פנינו?

בעוד שרוב מכריע של מדינות העולם עדיין נלחמות ב COVID-19 הלא הוא נגיף הקורונה, המצב הכלכלי והחברתי בסין ובעיקר בעיר ווהאן כבר מראה בשבועות האחרונים סימני חזרה לאורח חיים רגיל או בעצם חדש. לצד החדשות הטובות והתחושות כי הדבר הזה אולי ייגמר יום אחד, ממשלת סין סגרה ב-15 באפריל את שני בתי החולים בווהאן שנבנו מהיסוד בתוך עשרה ימים.

 

סין הקימה יותר משלושים בתי חולים ארעיים ברחבי המדינה, שניים מהם בווהאן, מקור התפרצות הנגיף, אבל מה שהדהים את העולם יותר מהכל היתה המהירות בה נבנו המתקנים הרפואיים. התוצאה המהירה שהדאיגה בשלהי ינואר את העולם כולו, בגלל הקיצוניות המובהקת שאפפה אותה, הושגה באמצעות עבודה קשה של עשרות אלפי סינים, שעבדו מסביב לשעון כדי לאפשר את הטיפול המבודד לחולי הקורונה.

בתי החולים שהצילו את ווהאן

בית החולים ליישנשאן (Leishenshan Hospital) תוכנן על ידי מכון מרכז-דרום לעיצוב אדריכלי (Central-South Architectural Design Institute) והוקם בסמוך לאגם Huangjia, במחוז Jiangxia שבווהאן. במקור תוכנן להוסיף 1,500 מיטות ולאכלס 2,000 עובדים רפואיים בשני בניינים נפרדים בגובה 75,000 מ"ר. הבנייה החלה ב-26 בינואר, מחלקת הבידוד הראשונה הושלמה ב-1 בפברואר, ובית החולים קיבל את המטופלים והצוות הראשונים כעבור שבוע.

Leishenshan Hospital, מתוך Archdaily

בית החולים השני שהוקם בווהאן הוא חוושנשאן (Huoshenshan) שתוכנן על ידי המכון הכללי לעיצוב אדריכלי ומחקר (CITIC General Institute of Architectural Design and Research). בנייתו החלה ב-23 בינואר והיו אמונות עליו ארבע קבוצות קבלנים. בית החולים נבנה במהירות בגלל המבנה המודולרי שלו שסיפק צורה דמוית בית לכל יחידה. עם שטח של 34,000 מ"ר, בית החולים הזה הכיל עד 1,000 מטופלים והיה מוכן להגעת מטופלים ב-2 בפברואר, למחרת החלו להתאשפז בו באופן רשמי.

Huoshenshan Hospital, מתוך Archdaily

שלושה בתי חולים זמניים נוספים נבנו בווהאן, ב-3 לפברואר החלה הבנייה באיצטדיון Hongshan , סלון ווהאן ובמרכז הכנסים והתערוכות הבינלאומי של ווהאן. אלה תוכננו על ידי מכון העיצוב העירוני של האניאנג (Hanyang Municipal Design Institute) כשלמחרת, הודיעו במחוזות הסמוכים לווהאן כי הם מתחילים במלאכת הבנייה של שמונה בתי חולים ארעיים נוספים לטיפול בחולי COVID-19. כל בתי בחולים הזמניים שנבנו שימשו לטיפול בחולים שנלחמו בדלקת ריאות כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה באזורים שונים בווהאן.

Hongshan Stadium. Image © People's Daily

כך מתפקדים בחירום

לבתי חולים ניידים / זמניים בעולם כולו יש סטנדרטים ותקנות שאמורות לייעל את הטיפול בחירום ובעתות משבר. בית חולים זמני מורכב בדרך כלל מיחידות תפקודיות רפואיות, מחלקות ויחידות תמיכה טכניות. המחלקות הן יחידות סניטריות מודולריות שמאפשרות טיפול חירום, טיפול כירורגי ובדיקות קליניות. על פי התקנים של הממשלה הסינית, בית חולים זמני יחולק לאזורים נפרדים, שכל אחד מהם מכיל 50 מיטות, עם תחנת אחיות אחת לכל 250 מיטות.

 

ב-8 לאפריל, אחרי 77 ימים של סגר, שוחררה העיר ווהאן. ב-23 בינואר נקראו תושבי ווהאן להישאר בבתיהם, הכניסה לעיר נאסרה, תנועת הרכבות והטיסות הופסקה לחלוטין והעיר היתה נצורה. 11 מיליון איש הסתגרו בבתיהם, העדויות החלו להגיע ונראה היה כי ברחובות בירת מחוז חוביי שבמרכז סין לא נותרו אנשים, רק פחד ומוות. שבעים ושבעה ימים מאוחר יותר, הורשו התושבים לצאת את בתיהם. שבוע לאחר מכן, נסגרו כל בתי החולים הזמניים שהוקמו.

 

עד הפעם הבאה.

ווהאן נצורה, מחוז חוביי, סין (photo by benjamin chris to unsplash)
לימים טובים יותר, the yellow crane tower, Wuhan, China

כתבה של Milly Mo מתוך Archdaily

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו >>

אולי יעניין אותך גם...