תרבות דרך הזום? נגלה לכם איפה אפשר להנות מאמנות גם במציאות

דצמבר 2020: סיורים, תערוכות, מקום חדש לאמנות, פסטיבלים והרבה ניסים ונפלאות לכבוד חג האורות. אירועי האמנות החשובים של חודש דצמבר

פסטיבל צוללן למחול עכשווי חוזר השנה והפעם כמו רבים אחרים, בגרסתו הדיגיטלית ופורמט חדש עם מיתוס הקהלהקה, שיתקיים בסוף החודש. תוכלו לצפות בחמישה פרקים של מיתוס הקהלהקה כתערוכת וידיאו, ולרקום יחסים חדשים בין הצופה, האמנות והתרבות קורסת.

 

כל פרק ייקח אתכם למקום אחר ברחבי הארץ, אם במוזיאון הטבע או בחממה אקולוגית. בנוסף, בכל ערב יתקיים מופע לייב ב-Zoom בבית היוצרת מיכל סממה, שתציג אוטוביוגרפיה חלופית של היחיד בזמן הכרונולוגי והמתיש שעובר על כולנו בבית.

חשוב לדעת: ניהול אמנותי עדו פדר, אוצרת שותפה: רותי דירקטור, הפסטיבל יתקיים למשך 5 ימים בתאריכים 22-26.12. לינק ~>

פרק 4, נעה שמחיוף שחף

במהלך החודש הקרוב, תוכלו להנות בימים הקרירים של תחילת החורף (כשלא יורד בהם גשם) מסיורי באוהאוס במרכז תל אביב. תמיד חלמתם לגלות את העיר הלבנה? מהו סוד ההצלחה של כיכר דיזינגוף?

מה זה בכלל באוהאוס ואיך משמרים את אתר המורשת העולמית של תל־אביב? מרכז באוהאוס מציע סיורים קוליים בסמטאות סביב כיכר דיזנגוף ומדגים את המהפכניות של סגנון הבאוהאוס ומשמעות הסגנון בקנה מידה מקומי ועולמי. מדובר על לא פחות מהבילוי האולטימטיבי! אוזניות חד"פ ובהתאם להנחיות.

 

חשוב לדעת: הסיור הוא כשעתיים וניתן ב-8 שפות שונות, אין צורך בהזמנה מראש.

| מרכז באוהאוס, דיזנגוף 77 תל אביב.

כיכר דיזינגוף (צילום ריינר רצ'ינסקי)

אין אצלנו זהב על הרצפה אבל יש אמנות! גלריית הרחוב של נמל תל-אביב מציגה החודש יצירות של אמנים שונים מהגלריות הנמצאות בנמל. תוכלו לשוטט בנמל, להנות מהאוויר המלוח ועל הדרך לצרוך קצת אמנות. לצד כל יצירה תוכלו למצוא קוד לסריקה ולקבל מידע נוסף על היצירה עצמה, האמן והגלריה המקורית לה הוא שייך. 21 יצירות מחכות רק לכן ולכם באדיבות הגלריות: ארט מרקט, למון פריים, זהזה, קום איל פו

סרקו את הקוד שלצד התמונה וקבלו מידע נוסף על היצירה, האומן והגלריה בה היא מוצגת.

 

חשוב לדעת: פתוח 24/7 והכניסה חופשית, מומחים ממליצים לצרוך אמנות באמצע הלילה.

| נמל תל אביב, השדרה שבסמוך להאנגר 11 והסופר פארם.

סודות תל אביבים וניסים גלויים

בשקט בשקט נפתחה לה גלריה מיוחדת במינה בפינת הרחובות בלפור ואחד העם בתל אביב וזה משהו שאתם חייב לדעת עליו ואפילו למצוא זמן ללכת לבקר במקום. איש העסקים ואספן האמנות סטיב נסימה חבר למנהלת מוזיאון תל אביב לשעבר סוזן לנדאו וביחד הם הקימו מיזם תרבותי חדש 'נסימה לנדאו'. הגלריה נפתחה לקהל הרחב בסוף החודש שעבר, בחלל שכבר הספיק להיות סניף של שופרסל אקספרס ובית קפה 'אחת העם'. בימים אלה הוא לבש לבן והפך לאירוע תרבותי לוקאלי מסקרן. שיתוף הפעולה בין שתי דמויות מוכרות אלה בסצנת האמנות הישראלית יכול לבשר רק דברים טובים. מוזמנים.

| נסימה לנדאו, אחד העם 55 תל אביב.

זום, זום, זום, עולה הזמר (יש גם פעילויות אונליין)

טוב יש גם דברים בזום, בואו לשמוע על ניסים ונפלאות בקולנוע! לכבוד חנוכה, מרחב קהילתי צפון מזרח מזמין אתכם למסע בניסים קולנועיים עם רון פוגל, מרצה ומבקר קולנוע, חבר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, כותב בכתב העת 'ליברל'. פוגל יסקור כמה מהניסים הקולנועיים הבולטים – מחציית ים סוף ב'עשרת הדברות' ועד סופו המרגש של הסרט 'נס במילאנו'.

 

חשוב לדעת: ההרצאה תתקיים ביום שני 14/12/20 בשעה 11:30 ותוכלו להירשם לאירוע הזה ממש כאן.

myke simon, unsplash

כמו פסטיבלים רבים, גם פסטיבל האמנות והמוזיקה הבינלאומי 'מוסררה מיקס' יתקיים במהדורת אונליין מיוחדת לכבוד חגיגות 20 שנה לפסטיבל. מחכה לכם שם תוכנית רב-תחומית עשירה של אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם שתוצג כולה באתר ייעודי. במשך שלושה ימים תזכו להנות ממיצגי ווידאו, ווידאו-ארט, מופעים מוקלטים ועבודות אודיו-ויזואליות. חיבורים מרטיטי לבבות בין תכנית האמנות והפרפורמנס באוצרותה של ורה קורמן והתוכנית האלקטרו-אקוסטית 'מוסררה סוניקס' באוצרותו של ערן זקס יפגשו אתכם גם כן. בנוסף לכל הטוב הזה, תתקיים תחרות סרטי סטודנטים בינלאומית ויתקיימו פאנלים עם אוצרים ואמנים בהשתתפות הקהל. כותרת הפסטיבל השנה היא: טראנספיגורה Transfigure, המציינת שינוי ומעבר לצורה חיצונית ופנימית במובן תודעתי, חיובי ועמוק – נראה כבחירה רלוונטית מתמיד.

 

חשוב לדעת: הפסטיבל יתקיים 15-17.12, העבודות יפתחו מדי יום בשעה נקובה למשך 24 שעות, אוצרת הפסטיבל: ורה קורמן, מנהל הפסטיבל: אבי סבג, הפסטיבל נערך ביוזמתו ובהפקתו של מוסררה- ביה"ס לאמנות וחברה ע"ש נגר. לאתר הפסטיבל

פסטיבל מוסררה, שקל (צילום: ארז שני)

אחד מאירועי התרבות החשובים בשנה מתקיים בימים אלה

שבוע האיור בעיצומו ואנחנו מזכירים לכם למצוא איזו יום וללכת לחזות באיורים המרגשים של עשרות מאיירים ישראלים בגלריות השונות. מתלבטים מאיפה להתחיל? הנה 4 תערוכות שנמליץ לא לפספס:

  • תל־אביב-יפו 2120 – מתקיימת בסטודיו של מיכל דניאל, רח׳ דיצה 1, שכונת נגה, יפו
  • Soundtrack | פסקול – המאיירים והמעצבים של סטודיו סאנדיי סקי אוצרים, יוצרים ומארחים קולגות שמאיירים פלייליסט קצר של חמישה שירים, שקשורים בזיכרונות אישיים ומחזירים את הזמן לאחור (עוד אין מיקום סופי, – עקבו באתר),
  • ְּאֶרֶץ אַהֲבָתִי – הוצאת צלטנר עם תערוכה של מפות מאוירות בצלטנר – בית מלאכה לספרי ילדים, רח׳ הגימנסיה העברית 8
  • היצורים המסתוריים של סמי – סמי ג׳ורבאן מאייר, רושם, ומצייר בשמן סוריאליזם ביקורתי, חברתי, ופרובוקטיבי, אברהם הוסטל | רח׳ לבונטין 21

 

לרשימת כל התערוכות והמפה הקליקו.

שבוע האיור 2020, מורן ואור יוגב
שבוע האיור, סרגיי איסקוב - בארץ אהבתי

יש גם עולמות אחרים מחוץ לתל אביב

פסטיבל דוקאביב גליל מעלות תרשיחא ה-12 מתקיים ממש בימים אלה 1-5 בדצמבר, אונליין עם למעלה משלושים סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם וביניהם: הקרנת בכורה לסרט 'אני, גרטה' על גרטה טונברי, הנערה השוודית שהפכה לאייקון המחאה הירוקה, הקרנת בכורה לשלושת פרקי הסדרה 'ישראלים שמשנים את העולם' באדיבות yes דוקו, על הגילויים, החיים והתובנות של שלושה מדענים ישראלים צעירים, פורצי דרך במדע העולמי. בכורה לסרט 'המעגל' על הקומונה האקולוגית הראשונה באסטוניה והיצרים שמאיימים על קיומה ובכורה לסרט 'קית' הרינג: אמן רחוב', פורטרט עשיר אשר כולל ראיונות שטרם נשמעו. הולך להיות מצמרר! לא נשכח כמובן הסרט שיפתח את הפסטיבל 'ריימונד אל בידאוויה' (הוט 8) שיצרה יעל אבקסיס על אמה ריימונד אבקסיס, וילווה בשיחה עם הבמאית.

 

חשוב לדעת: זו השנה ה-12 של פסטיבל דוקאביב גליל והשנה הוא יתקיים במרחב הווירטואלי כמו אירועים רבים אחרים. חלק מהסרטים יהיו זמינים גם במהלך חודש דצמבר במסגרת דוקוסטרים, אירוע הדוקו החודשי של פסטיבל דוקאביב. אתר הפסטיבל.

גרטה, DOGWOOF דוקאביב תרשיחא

התערוכה השנתית 'עדות מקומית' תתארח השנה במידטאון ת"א ותוצג לראשונה בתולדותיה תחת כיפת השמיים. זוהי שנתה ה-17 של תערוכת צילומי העיתונות והדוקו המפורסמת, שתאגד רגעים שקרו בשנת 2020 הידועה לשמצה, תרחיב לכם את החשיבה התרבותית והחברתית ובעיקר תהיה זמינה לצפייה בעולם האמיתי, בחסות הנהלת מידטאון וללא תשלום.

 

חשוב לדעת: פתיחת התערוכה ב24.12 ולחודש אחד בלבד. את עדות מקומית 2020 אצר אלדד רפאלי, לצד המייסדת והמנהלת של עדות מקומית דנה וולפיילר ללקין.

| כיכר הפיאצה המרכזית 'מידטאון' (סמוך לרכבת השלום והקריה)

שרון אברהם, יולי 2020 כיכר פריז ירושלים. שחזור הציור 'החירות מובילה את העם' של דלקרואה, המתאר את מהפכת יולי 1830 בצרפת

שמעתם על אירועי תרבות נוספים שמתקיימים בחודש דצמבר והייתם רוצים שנוסיף אותם לרשימה? ספרו לנו עליהם כאן ~>

אולי יעניין אותך גם...