מתוך פרויקט 'אחוזת ונוס', לי סול, המסעדה (יחצ)

מעצב הפנים שחיפש קצת חופש ומצא אותו באחוזה של ונוס

ערבוב של איקונות קלאסיות, אמנות הרנסנס, תרבות מודרנית, חפצים יומיומיים ואפקטים תיאטרליים יוצר סצנות סוריאליסטיות בצבע של מסטיק בזוקה

כל אחד מאיתנו צריך מדי פעם כמה דקות טובות של הפוגה. מכיוון שגם ככה אנחנו תקועים מול המחשב, אנחנו צוללים לתוך עולמות האינסטגרם כדי לשכוח קצת ממה שקורה, לבהות במרחבים של יופי אינסופי, לפגוש יצירה מקורית ולשאוב בלי סוף השראה.

בלי סוף השראה, בריכת שחייה (יחצ)

סוריאליזם מציאותי

קחו לדוגמה את המעצב לי סול (Lee Sol) ואת הפרויקט שלו 'אחוזת ונוס'. אחרי שהשלים את התואר הראשון שלו בעיצוב פנים, מצא סול סוף סוף זמן להתעסק בעולם של סצנות ויזואליות שהעסיקו אותו מאז ומתמיד. לפני כשש שנים, הוא התחיל ליצור סדרת דימויים המורכבת מסצנות סוריאליסטיות שבהן מתערבבים מוטיבים של איקונות קלאסיות, אמנות הרנסנס, תרבות מודרנית, חפצים יומיומיים ואפקטים תיאטרליים.

איקונות קלאסיות וחפצים מודרניים, ללא כותרת (יחצ)

כשסול נשאל איך הרקע שלו בעיצוב פנים משפיע על הפרויקט, הוא טוען שבעבודה בעיצוב פנים יש מגבלות שנובעות מחללים נתונים ומהגדלים שלהם. "זה יצר בי חשק עז לבטא את עצמי בחופשיות גדולה יותר" אומר המעצב לי סול "אני לא יכול לשים בדיוק את האצבע על מקור ההשראה שלי לפרויקט. זה יותר מקרים וחוויות שאני נתקל בהם ביומיום בזמן שאני מקשיב למוסיקה, נהנה מתערוכה טובה או כשאני חושב על הרגשה או זיכרון כלשהם".  

השראה מעולמות של עיצוב פנים, הלובי (יחצ)

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק 

בצבע של מסטיק בזוקה

הסצנות של סול מיוצרות בתוכנות מחשב, לרב תוך שימוש בגוונים עזים כמו ורוד מסטיק וטורקיז. לא פעם, הן מזכירות את סרטיו של המפיק והבמאי האמריקאי וס אנדרסון הידוע בסגנון ויזואלי ייחודי וצבעים אופייניים (זוכרים את 'מלון גרנד בודפשט'?). הגוונים ביצירות של סול הם אלו שבולטים ראשונים ותופסים את העין במיוחד כשהוא מעלה את הדימויים לעמוד האינסטגרם שלו.

הצבע שתופס את העין, האהבה (יחצ)

לאחרונה, יצר סול פורטרט של דויד של מיכלאנג'לו תוך שימוש בהשראה מעיצוב האלבום של זיגי סטארדאסט. בהקשר לשימוש באלטר אגו של דיוויד בואי ובסמלים אחרים מתרבות הפופ, מסביר סול שתהליך העבודה שלו משלב ארגון מחדש ושינוי מיקום של דימויים וחפצים. "אני פוגש בחפצים האלה במהלך שגרת היום שלי והופך אותם למשהו חדש" אומר סול "הסיבה שאני משלב אותם בעבודה שלי, היא כי הם עכשוויים ומוכרים כל כך לכולנו". 

רפליקה מעודכנת של דויד (יחצ)

סול מתכוון לכך שהחפצים כל כך שגורים בחיינו עד שרובנו מתעלמים מקיומם. הוא, לעומת זה, בוחר במודע להקדיש להם תשומת לב ולהשתמש בהם כאביזרי תפאורה ובכך דווקא להביא אותם לקדמת הבמה.

משנה מקום, ללא כותרת (יחצ)

המדיום הוא המסר

בין אם מדובר במקבץ של פסלים בוורוד עז, סצנות רחוב ורודות או חללי פנים שמשאירים המון מקום לדמיון, הסצנות של סול כמו נוצרו כדי להופיע באינסטגרם. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שהאינסטגרם הוא כלי כל כך חזק לקידום יצירות אמנות" מסביר סול "וככזה, אין גם כל ספק שמדובר במדיום שיכול להכתיב את התכן הקיים בתוכו".

לא משנה מה המקור, פרק ראשון (יחצ)
המלון (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...