מרצדס בנץ במינכן, צילום: Roser Brothers

היצירה החדשה של מרצדס בנץ תצוף מעל העיר מינכן

העיר מארחת השבוע יריד קיימות וניידות וזו הזדמנות נהדרת להתחדש במיצב אמנותי שממחיש את החיבור שלנו לכוכב הלכת ומטיל ספק בסטטוס קוו במרחב האורבני

השבוע, עתיד להתקיים בפעם הראשונה במינכן ה-IAA MOBILITY 2021, יריד בנושא פתרונות בר קיימא בתחום הניידות. לכבוד זה, מותג הרכב היוקרתי מרצדס בנץ, שמשתתף באירוע, מעורר את אזור התערוכות של Odeonsplatz עם יצירת אמנות שתעטר את שמי העיר.

 

"מיצב האמנות מגלם את הזמני, הנוכחי ומציע מרחב להיפגש ולקיים אינטראקציה." משתפת קטרין אדט, סגנית נשיא מרצדס בנץ "הוא מסמל את השינוי ביחסי הגומלין עם הטבע, בדומה לתהליך השינוי בתעשיית הרכב. מרצדס בנץ בדרך לניידות ניטראלית CO2. כמותג רכב עכשווי המחויב בקיימות, אנחנו רוצים לתרום לאיכות חיים בת קיימא בעיר".

תלוי מעל העיר, צילום: Janet Echelman
בהשראת האוקיינוס וכוחות הטבע, צילום: Antonia Eisert

מדובר על יצירה של האמנית האמריקאית ג'נט אשלמן, שיצרה פסל סביבתי עשוי סיבים צבעוניים ממחוזרים ועמידים במיוחד. בניגוד לרקע האורבני, הסיבים שזורים זה בזה כמו רשת דייגים רכה, שזזה ומשתנה מרגע לרגע על ידי הרוח, האור וכוחות הטבע. היצירה בגודל 21 מטרים רוחב ו-24 מטרים אורך מתנשאת לגובה של 16 מטר. היא רוקדת ומשנה את צורתה וצבעיה מעל ראשי הצופים, כסמל לדינאמיקה של המערכת האקולוגית שלנו. המיצב מצויד בנורות לדים צבעוניות ובלילה, ממשיך מופע האורות גם עם רדת החשכה.

 

ההשראה לצורתה הייחודית של העבודה, כאדוות על פני המים, לקוחה ממודל תלת ממדי של האוקיינוס בהשפעת רעידת אדמה. משם מגיע גם שמה Earthtime 1.26 Munich", כשהמספר מתייחס להאצת סיבוב כדור הארץ וקיצור היממה ב-1.26 מיקרו שניות בעקבות התופעה. היצירה תוצג לאורך כל ימי היריד ותישאר במרחב הציבורי להנאת תושבי העיר עד תחילת חודש אוקטובר.

משחק של צבע ושקיפויות, צילום: Alexandra Gollin
יפה גם בלילה, צילום: Alexandra Gollin

"אני נרגשת להתקין את Earthtime 1.26 Munich" באודאונספלאץ ההיסטורית, שבה העבר וההווה משתלבים זה בזה ליצירת עכשיו אורבני ודינאמי." אומרת אשלמן "היצירה שלי משקפת חיבור הדדי, גמישות לצד חוזק, אדמה עם שמיים, דברים שבשליטתנו והכוחות שמעבר להם. אני מזמינה את הצופים לעצור לרגע מתחת לפסל שלי, להרהר בקשר ההדדי שלנו זה עם זה ועם כוכב הלכת שלנו ולהיות מודעים לחוויות החושים שלנו".

זז, רוקד ומשתנה, צילום: Alexandra Gollin

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...