הירוק רק מתעצם, וילונות של casamance (צילום יחצ)

צמחים על הקירות, צורות מופשטות וצבעים נועזים: הבתים שלנו כבר לא לבנים

לא מדובר רק על שינויי צבע, האלמנטים החייתיים משתלטים לנו על חללי הפנים והם עושים זאת בצורה חמימה אך נועזת דרך הטקסטיל

בשבוע שעבר התקיימה תערוכת הטקסטיל השנתית Heimtextil בפרנקפורט, גרמניה ועם ההזמנה החמה של ירידי פרנקפורט הגענו לראות את התערוכה הגדולה ביותר בתחום. היא מושכת אליה עשרות אלפי אנשים מרחבי העולם, חברות טקסטיל מובילות לצד חברות בוטיק, חברות טכנולוגיה והרבה מבקרים שבאים להתרשם מהטרנדים, ההמצאות והחדשות של תחום הטקסטיל.

 

במבט מהיר אל אולמות התצוגה אפשר כבר להבין שהמינימליזם עף דרך החלון ופינה מקום למקסימליזם והוא מגיע בצורת צבעים עזים, צורות חדשות והרבה אלמנטים חייתיים מהטבע שמתכננים להלביש את הבתים והחללים בהם אנחנו חיים בשנת 2020. והצבע הלבן? פלטות בהירות? הן לא נראות באופק של אף אחד מאולמות התצוגה של מסה-פרנקפורט.

ג'ונגל פראי אצלכם בבית, BORASTAPETER (צילום יחצ)

רואים את הדברים לעומק

"החשיבות של התערוכה בין היתר היא העומק שהיא מעניקה לטרנדים" אומרת לנו אדית בן ארי, הבעלים של EDIT – סטודיו ווילונות, בדי ריפוד, טפטים ואקססוריז לבית. "בכל שנה יש את השאיפה לגלות טרנדים חדשים ושונים וההסתובבות בתערוכה נותנת יותר עומק לדברים. אם לדוגמא לפני 3-4 שנים התחילו עם טרנד הביופיליה, עלים, ירוק, היום זה הרבה יותר עמוק מזה, הצורות התפתחו, הצבעים השתנו. בגלל זה אני אוהבת את התערוכות, עולם שלם של השפעות והשראות."

 

אבל זה לא הפוקוס היחיד שבולט בין האולמות. ההתפתחות הטכנולוגית שמלווה את העידן שלנו ניכרת ומביאה איתה חברות טכניות, חברות דפוס, חברות שמתמחות בהדפסות תל ממד ועוד, להיכנס לשוק הטקסטיל ולמצוא פתרונות שישפרו, ישנו או יאפשרו משהו חדש. "כמובן שלא רואים רק עיצוב בתערוכה" מדגישה בן ארי, "כל התחום הטכני, פתרונות חדשים, גלילות, הצללות, זה לא פחות חשוב מהצד העיצובי של הטקסטיל וגם אותו אפשר לגלות ב Heimtextil. הוא רלוונטי למעצבים היום ממש באותה רמה".

קולקציית Amazone (צילום יחצ)

אנחנו מתחילים להעז

הבשורה שהולכת ומתעצמת בשנים האחרונות היא שהגוונים הלבנים והבהירים אכן מוצאים את עצמם בחוץ ומפנים מקום לטפטים ווילונות עם הדפסים נועזים אבל במינון הנכון. "הקהל הישראלי התחיל להעז. הרבה פעמים מדובר בקיר אחד בתוך החלל, קיר כוח שמקבל יותר אווירה ונועזות, חלון מרכזי בבית שמתכסה בווילון עם הדפס משוגע, הנטייה הגוברת היום היא להלביש, את כל חלקי הבית. מחיפויי קיר שהם לרוב טפטים, דרך ווילונות ושטיחים, כבר לא משאירים שום דבר ערום." היא מסבירה.

 

"רואים את זה כבר מעבר לים וגם אלינו זה מתחיל להגיע. בניו יורק לדוגמא, הכל לבוש, מהרצפה עד התקרה, עושר טקסטילי שסובב אותך מכל הכיוונים. הקהל הישראלי מגיב לזה גם, הוא דיי פתוח, ירד מהלבן, מוכן להתנסות בגוונים. כשהישראלים נכנסים לחדר השינה בלילה הם רוצים להרגיש שהם במלון בוטיק וזה אומר ייחודיות, לא מור אוף דה סיים. אנחנו לא רוצים לראות יותר את הנקי והמעונב, אנחנו צריכים את הקריצה הזו. אני מאוד אוהבת להשתמש במונח 'ללכלך חלל', לתת לו אופי בעזרת הטקסטיל."

זברות מטפסות על הקירות בHarlequin (צילום מערכת לג'יט)

הטבע נכנס הביתה

את החיות והצמחים והצבעים העזים מכניסים הביתה בדרך כלל המעצבים. הם חשופים לזה יותר ורואים את הדברים מעבר לים, מתעדכנים במה שקורה בעולם ולא שוכחים שכל סוף פרויקט עתיד להצטלם ומה שיותר מיוחד, מצטלם יותר טוב. "אנחנו אלו שמעיזים כשאנחנו מציגים את הדברים האלה למעצבים. זה סיטואציה שבה כולם מנצחים, אנחנו נהנים מעבודת ההגשה של החידושים למעצבים וללקוחות, המעצב נהנה לגלות את מה שאנחנו מביאים והלקוח זוכה להנות מהסוכריות שאנחנו מתאימים להם. אם המעצב לא יהיה עם ראש פתוח זה לא יגיע לקהל הרחב, בסופו של יום המעצב נותן את הטון."

 

אם אתם תוהים מה הקשר בין החלומות הפראיים שלנו למציאות הדיי אנמית אותה אנחנו חיים, אדית מרגיעה "משהו משוגע אפשר לעשות בנגיעות קטנות, בכריות, בהדום, כנף לווילון, לא חייבים לחפות קיר. הכל מאוד תלוי בלקוח, מה האופי שלו, איך הוא רוצה להעז. לפעמים רוצים עוד ועוד ולפעמים פחות. המינון הוא הדבר הכי חשוב."

הכתבה בשיתוף EDIT סטודיו ווילונות, בדי ריפוד, טפטים ואקססוריז לבית.

עולם של טקסטורות (צילום מערכת לג'יט

אולי יעניין אותך גם...