כדורגל בהרכבה, כדורגל ננדו, כדור רגל
את הכדור הזה מרכיבים, לא מנפחים, צילום: Akihiro Yoshida

לא הכל צריך לנפח בחיים: זה הכדורגל שהולך לכבוש את העולם

ננדו מעצבים כדור רגל חדש לחברת ציוד הספורט היפנית MOLTEN שיפשט את כדור הרגל המוכר לנו ויהפוך אותו לנגיש לילדים בכל העולם מבלי הדאגה שהוא יום אחד יתפנצ'ר!

מי צריך כדורגל חדש? אתם אולי שואלים את עצמכם, הרי מדובר על פריט דיי פשוט, כמה כבר קשה להשיג אותו, אפילו במדינות עולם שלישי. ננדו ותאגיד ציוד הספורט הגדול בעולם Molten חשבו אחרת. הם החליטו לפתח כדור שאינו דורש ניפוח, מורכב במקום ומאפשר את אותה חוויית משחק בדיוק, הכל כדי שילדים בקהילות העניות בעולם יוכלו להכיר את המשחק ולהנות ממנו.

ננדו, כדורגל, ילד מרכיב כדורגל, כדורגל בהרכבה
הכדור החדש של ננדו ו-MOLTEN, צילום Akihiro Yoshida

"מלבד הקשיים להשיג כדורגל רגיל בקהילות האלה, התחזוקה של אחד כזה בעצמה לא פשוטה. בין אם בגלל העובדה שאין להשיג משאבות אוויר לניפוח או הנזק שנגרם בקלות לצינור שבתוך הכדור." מסבירים בננדו, "כתשובה לבעיה הזו, עיצבנו כדורגל שלא דורש ניפוח ושמאפשר את אותה התחושה שמקבלים מבעיטה בכדור רגיל. הפיתוח קיבל השראה מהמבנה של כדור הבמבוק היפני המסורתי." הם אומרים.

כדורגל צבעוני, כדורגל עולם שלישי, ננדו, מולטן
הותאם במיוחד לילדים, בחומרים, בצבעים, בהוראות ההרכבה, צילום: : Akihiro Yoshida

את הכדור הזה מרכיבים, לא מנפחים

הכדור עצמו מורכב מ-54 חלקים בהם 3 סוגי חלקים ובמקום להסתמך על אוויר פנימי שעצור בו, הוא עושה שימוש בהתנגדות שנוצרת על פני השטח שלו, תודות לחומר ממנו הוא עשוי. פוליפרופילן רך וממוחזר בשילוב רכיבים סינטטיים אלסטיים, שעוצבו כך שלא יפגעו ברגליים יחפות שבועטות בכדור, גם אם חלקים יישברו, לא סביר שחלקי הכדור להפכו לחדים ויסכנו את הבועטים בהם.

 

טוב זה בטוח מתפרק כשבועטים בזה! אתם בטח חושבים, אז בננדו מסבירים כי גם אם חלק אחד יתפרק בזמן משחק, מה שלא אמור לקרות, הנעילה הפנימית של המבנה מבטיחה כי הכדור יישאר שלם.

הוראות הרכבה, כדורגל מורכב
מכולם יוצא אחד, צילום: Akihiro Yoshida

בסוף הכל עניין של כסף

"יכולות התחזוקה של הכדור גבוהות ויעילות כלכלית" מצהירים בננדו, "ניתן לתקן את הכדור על ידי החלפת חלק אחד ואין צורך בהחלפת הכדור במלואו, כך אפשר להאריך את חיי הכדור. אפשרויות השילוח זולות בהרבה שכן ניתן לשלוח את הכדור מפורק בחבילות קטנות."

ילד בועט בכדורגל
פציעה היא ברמת הלא סבירה, צילום: Akihiro Yoshida

אבל זה לא הכל, הסטודיו היפני חושב גם על הקשר של הילדים לכדור "האפשרויות הצבעוניות לחלקים השונים יעזרו לילדים לחזק את החיבור לכדור, דרך מלאכת ההרכבה בצבעים שהם עצמם יבחרו, מה שיוביל להערכה גבוהה יותר למשחק. הנחיות ההרכבה, עוצבו גם הן במיוחד עבורם, כספר תמונות פשוט וקל להבנה, ללא טקסט והאריזה עצמה עוצבה כשקית שהופכת לתיק נשיאה עבור הכדור המפורק.

 

"פוטנציאל ההדפסה על הכדורים, של לוגו או של צבעי מותג ספציפי הם חלק מהמודל העסקי שאמור לעודד חברות וארגונים לקחת חלק בפרויקט ותרום כדורים ממותגים למוסדות חינוך וקבוצות הזקוקות לזה ברחבי העולם.

כדורגל צבעוני, כדורגל ממותג, עיצוב ננדו
כל החלקים מגיעים בכל הצבעים, צילום: Akihiro Yoshida

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...