MAIN SAUVAGE
MAIN SAUVAGE (צילום יחצ)

הגינות וטוהר הם נושאי העל שילוו הפעם את יריד Maison&Objet

אתיקה, חוקים, התנהגות צרכנים, ייצור אחראי, כבוד לבני אדם, שימור אוצרות הטבע וסחר הוגן הם רק חלק מהנושאים החשובים העומדים היום בפני כולנו כאתגרים של המאה ה 21

בעוד כעשרה ימים, בין התאריכים 7-11/9, יתקיים בפריז, זו השנה העשרים ושלוש, יריד Maiso&Objet המגדיר את עצמו כמקום המפגש הבינלאומי של אנשי המקצוע בתחום סגנון החיים, עיצוב הפנים והלבשת הבית.

פעמיים בשנה, מטיל צוות ההשראה אור על מגמות וטרנדים החוצים את תחום העיצוב על הקטגוריות השונות בו, משפיעים על השוק ומעצבים את העתיד. כבמדי שנה, גם הפעם, עומד היריד בסימן נושא ראשי מסוים שנבחר מראש ושכמו מאגד את התצוגה כולה וכמו מהווה מקור השראה וסמן ימני למתרחש בה. הפעם, על בחירת הנושא המרכזי, אמון המעצב והתפאורן ווינסנט גרגואר (Vincent Gregoire) מסוכנות הטרנדים NellyRodi. גרגואר בחר בנושא הגינות / טוהר הרלוונטי כל כך בימינו לתחום העיצוב בכלל ולתרבות הצריכה בפרט.

נקודת המוצא של גרגואר בבחירת הנושא הייתה ריבוי ההפרעות והשיבושים המשפיעים על סביבות חיי היומיום שלנו המעמיד את כולנו בפני צורך בהול לשנות דברים בכל הרמות. "אנחנו חייבים לשים סוף להצפת הגירויים" אמר המעצב והתפאורן וינסנט גרגואר "אנחנו זקוקים לחוקים חדשים, אתיקה טהורה יותר, פתרונות חדשניים לצמיחה ושינוי בהתנהגות צרכנים. מדובר בנושא חברתי שאסור לנו להתעלם ממנו. האתגרים שלנו, במאה הנוכחית, הם לשמר את אוצרות הטבע, לכבד בני אדם ולהעביר ידע לדורות הבאים".

מספר ערכים, שזיהו גרגואר וצוותו, הם אלה שיניעו את התהליך החשוב עליו הוא מצביע. "חשוב לחזור לייצור אחראי המתמקד בבעלי מלאכה ואומנים כמו גם ייצור שמקורו בבית. חשוב מאוד להעלות את קרנם של תיקון, מיחזור ומיחדוש חפצים וחשוב עד מאוד לקיים סחר הוגן" אמר גרגואר "עוד חשוב לצדד במודעות לסביבה לטובת פיתוח בר קיימא, לחשוב על חומרים אלטרנטיביים ולהמשיך לבחון את הפוטנציאל הטמון באוקיינוסים שטרם נבחן כהלכה. בממד החברתי, חשוב מאוד לתת כבוד לצאצאינו ולהעלות, שוב ושוב, את שאלת ההוגנות הבלתי נמנעת שעולה מהליך הייצור".

מיחזור פלסטיק, PRECIOUS PLASTIC
מיחזור פלסטיק, PRECIOUS PLASTIC (צילום יחצ)
מיחזור פלסטיק, PRECIOUS PLASTIC
מיחזור פלסטיק, PRECIOUS PLASTIC (צילום יחצ)

כשגרגואר נשאל איך כל זה משפיע על הצרכנים, הוא טוען שאלו דווקא בהחלט מלומדים. "הציפיות של צרכנים מהמוצרים שהם קונים בהחלט מהוות משתנה מכריע ומאתגרות באפן מתמיד את הנהלות המותגים" הוא אומר "הצרכנים מבינים היום שישנן בהחלט חלופות ודרכים חכמות יותר לצרוך מוצרים והם מצפים מהמותגים לספק תשובות ברורות לשאלות כמו: מי ייצר את המוצר? היכן? איך? למה? וכדומה".

המיצב על נושא התערוכה ימוקם בצומת הדרכים המובילה לאזורים השונים בתערוכה והמעוניינים להתעמק בו ימצאו גם לא מעט חומר בספר ההשראה המסורתי שיצא ממש בקרוב. גרגואר עיצב את המיצב ככיכר כפרית בקנה מידה אנושי. "הכיכר מתוכננת כסביבה חברתית וכמקום לאנשים להיפגש, לגלות דברים ולהחליף דעות. בחלל יהיו מספר בתים כשכל אחד מהם ימחיש רעיון שונה באמצעים מגוונים. השיטוט בתערוכה אינו בעל מסלול קבוע והגישה אליו תתקיים מכמה כיוונים".

עבודת אומנות, MAISON POPINEAU
עבודת אומנות, MAISON POPINEAU (צילום יחצ)

לא מילאנו אבל לא רע בכלל

יריד Maison&Objet הוא אמנם לא הפסטיבל ההוליסטי הצבעוני והמרתק של מילאנו, אבל גם הוא מצליח, כך על פי המארגנים, להתהדר בכשלושת אלפים מציגים, המגיעים משישים וחמש מדינות, ובכתשעים אלף איש בממוצע המגיעים ממאה וחמישים מדינות בכל אירוע. המספרים האלה לא רעים בכלל, בהתחשב בעובדה שבניגוד לשבוע העיצוב במילאנו, המיועד גם לחובבים, היריד בפריז ממוקד יותר באנשי מקצוע.

ביריד של ספטמבר הקרוב, לראשונה מזה שנים, ישנה היריד את מבנהו ויחולק באפן ברור יותר ומוגדר לסגנונות עיצוב בחלק של ה Maison, ולפריטים שונים לבית בחלק של ה Objet. כך, החלק של 'הבית' יציג ארבע סגנונות: ייחודי ואקלקטי, עכשווי, תמידי ואומנותי, ואילו החלק של 'החפצים' יתמקד בפריטים לפי חלוקה לקטגוריות של אפייה, מתנות, אביזרי אופנה, ילדים ומשפחה, פריטי נוי, מבשמי אווירה וטקסטיל. הפריסה החדשה של התצוגה, טוענים קברניטי היריד, מיועדת להקל על מציגים ואורחים, בין אם קניינים או אנשי מקצוע וחובבים, להתמצא במקום ולהגיע במהירות ליעד המבוקש והרצוי להם.

אולי יעניין אותך גם...