פרינט סקרין, חולון, קונטרול פריק (צילום סופי לה קרוס)

הבלתי נראה והחיבור בין אפס לאחד בשני פסטיבלי אמנות דיגיטלית

ביג דאטה, מכונות לומדות, אינטליגנציה מלאכותית והיי אנד של טכנולוגיה - יקחו חלק בשני פסטיבלים שיתקיימו בחולון ובירושלים בהפרש של שבוע. בשניהם מבטיחים חוויה חזקה של הצפה רב חושית של צורה, צבע וצליל עד כדי בלבול חושים. תחליטו לבד

האח הגדול

שאלתם את עצמכם פעם איך אפשר להתחמק מהאח הגדול? אלו סודות קיימים ברשת? אלו כחות בלתי נראים שולטים בחיינו? Print Screen, הפסטיבל הבינלאומי לתרבות ואמנות דיגיטלית, בא לבחון בדיוק את זה. תחת הנושא 'הבלתי נראה', בפסטיבל, שיתקיים בחולון החל ממחר, יום שלישי, 19/11, ינסו המשתתפים לעסוק בכל מה ששולט בחיינו אך הוא וירטואלי, שקוף, מוסתר, נעלם מעינינו. המשתתפים יבחנו מיהן חברות הטכנולוגיה, הלוויינים והמטוסים הזעירים שחגים שמעלינו, ומהן תשתיות האינטרנט מתחתינו המתעדים כל אספקט בחיינו?

קונטרול פריק (צילום: סופי לה קרוס)

עשרות אמנים, יוצרי טכנולוגיה וחוקרים מתחום התרבות הדיגיטלית, ישתתפו בשלושת ערבי הפסטיבל שיכללו תערוכות, 13 מופעים ופרפורמנס אינטראקטיביים, 6 סרטים, 4 סדנאות, 7 פאנלים והרצאות של יוצרים ויוצרות מרחבי העולם. 

בין האמנים הבולטים: לב מנוביץ" האורים ותומים של עולם הניו מדיה. מנוביץ" נבחר לרשימת 25 האנשים האנשים המשפיעים על עתיד העיצוב של האתר Complex ולרשימת 50 האנשים המעניינים ביותר שבונים את העתיד של האתר The Verge. קונסטאנט דולהרט, הוא האיש ששיגע את עולם האמנות כשקנה 2.5 מיליון תומכים מזויפים באינסטגרם וגרם להם לעקוב אחרי אמנים ואוצרים מובילים. הוא נבחר ב 2018 כאחד מ 40 האמנים שעומדים לשנות את העולם.

שידור ניטראלי, שרה צוקר (יחצ)

/// 19-21/11. המרכז לאמנות דיגיטלית. האמוראים 4, חולון. הכניסה בתשלום.

בין אפס ואחד

שבוע אחר כך, ייפתח Zero.One – פסטיבל אמנות דיגיטלית בינלאומי נוסף והפעם, במוזיאון מגדל דוד בירושלים. כאן, יבקשו לבחון את החיבור בין יצירתיות אנושית לטכנולוגיה ויעמיקו את ההתבוננות בחוויה האנושית בעידן הדיגיטלי, דרך הסתכלות על הכוחות הנסתרים שמפעילים אותה, אותו עולם המתקיים בחיבור שבין האפס לאחד. לצורך כך, נאספו אמנים מקומיים ובינלאומיים העושים שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך כמו כלי מוזיקה מבוססי קוד, אינטליגנציה מלאכותית, סריקות תלת ממד (פוטוגרמטריה), עיבוד דיגיטלי ואלגוריתמים לומדים. 

בין האמנים הבולטים שגם יופיעו בארץ לראשונה: ריוקי קורקאווה היפני מתבונן במערכת היחסים בין הטבע למעשי ידי אדם באמצעות עיבוד סריקות תלת מימד של מבנים ארכיטקטוניים שהזמן והטבע התערבו בצורתם. את זה הוא מחבר עם מוזיקה אלקטרונית והקלטות שטח המערערות את התפיסה המרחבית. פריקה טט הצרפתי, מערב סגנונות ומדיוה עם כתיבת קוד ופרפורמנס. יצירתו מטשטשת את הגבולות בין ביטוי אמנותי לביצוע טכני. עבודותיו הוצגו בכנסי גוגל השנתיים, ביריד מיאמי ארט באזל ועוד. 

רפיק אנאדול
צילום חן וגשל

הקהל מוזמן לשוטט בין הופעות אודיו ויזואליות, מייצגים חיים, עבודות אמנות והקרנות ברזולוציות ענק וכן, להשתתף בפאנלים והרצאות בנושאים בוערים בתרבות הדיגיטלית וביטוייה בירושלים: זיכרון ושִׁכחה, דת וטכנולוגיה, והיכולת להכיל עולם מתועד עד אין קץ וגם למחול על עוולותיו. 

מגדל דוד, clement valla (יחצ)
ryoichi kurokawa (1)

/// 27-28/11. ניהול אמנותי: יאיר מוס ודניאל זיני. הכניסה בתשלום.

אולי יעניין אותך גם...