MUMI, שני ילדים, ציור נוף, אוהד מטלון
תכירו את מותג בגדי הילדים MUMI (צילום אוהד מטלון)

בגדי ילדים שתרצו ללבוש בעצמכם – סטודיו צעיר להכיר!

מה עומד מאחורי מותג בגדי הילדים המטריף שמתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בשוק הישראלי? הרבה מאוד אג'נדות שתרצו לאמץ ובגדים מושלמים

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

הסטודיו נולד בתחילת הסגר הראשון, כאשר בן זוגי, ילדיי ואני עברנו מתל אביב לקיבוץ בצפון לכמה חודשים להתאוורר ולהינות מהטבע. היינו במוד של חופש ויצירה ובמהלך השהות שלנו שם התחלתי לצייר לבת שלי גוני את הדגמים הראשונים שהפכו בהמשך לקולקציה הראשונה הראשונה של המותג MUMI יחד עם דגמים נוספים. אחרי שחזרנו לבית שלנו בתל אביב תפרתי לגוני את הדגם הראשון, שמלת סרפן שחורה. מספר חברות ראו את השמלה וביקשו שאני אתפור גם לבנות שלהן ומשם זה התגלגל.

 

החלום שלי היה ליצור בגדים לילדים שמצד אחד עוסקים בעולם החלומות וההשראות ומצד שני שהם לא יהיו קיטשיים. היה לי מאוד חשוב שהם יהיו תפורים מבדים נעימים ואיכותיים, שהתפירה עצמה תהיה מוקפדת וברמה הכי גבוהה שיש ושהכל יהיה בייצור מקומי.

 

כמה אומץ היה נדרש להתחיל דבר כזה לבד?

הסטודיו כרגע הוא one woman show. כלומר, אני המעצבת, הגוזרת, אחראית אריזות, משווקת, אחראית כספים וכדומה. אחרי שעסקתי בתחום האופנה והעיצוב הרבה שנים, תמיד מאחורי הקלעים, החלטתי לאזור אומץ ולצאת לדרך עצמאית. החלטה לא פשוטה שמלאה בפחדים וחששות אך מצד שני לא רציתי להגיע לגיל מסוים ואז להצטער על ה"בדיעבד".

גוני, בגדי ילדים, מריאנה אובמטקין, ילדה בספריה, אוהד מטלון
"הכל התחיל מהבת שלי, גוני" אומרת אובמטקין מטלון (צילום אוהד מטלון)

חלומות גדולים חשובים כבר בשלבים הראשונים

מה הפרויקט הכי מגניב שעשית ואיך קיבלת אותו?

מכיוון שהסטודיו קיים רק בחיתוליו אז עוד לא יצא לי לעשות פרויקט מגניב. מה שכן, הצילומים של הקולקציה היו עם האמן והצלם אוהד מטלון אז זאת בהחלט היתה חוויה מגניבה ומרגשת כי אני מאוד מעריכה אותו ועצם זה שהוא צילם למותג שלי את הקולקציה זה היה מאוד מרגש.

 

מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה את עושה היום כדי להגשים אותו?

כרגע השאיפה היא להגיע להכרה ארצית ובהמשך בינלאומית ולהשתתף בחממת המעצבים של מפעל הפיס. החלום הגדול בהמשך הוא לשנות תפיסה של אנשים בנוגע להרגלי הצריכה. אני מאוד מאמינה בייצור מקומי, שימור של בעלי המלאכה, הבנה והכרה של החשיבות של מעצבים מקומיים, ישראלים. לכן אני בוחרת לייצר כאן בתל אביב את כל הקולקציות.

אוהד מטלון, מריאנה מטלון, MUMI, kidswear
בגדים שמכבדים את הילדים שלובשים אותם (צילום אוהב מטלון)

מה בחיים לא תעשי?

אני לעולם לא אנצל בעלי מלאכה וזכויות של עובדים.

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

אני חושבת שסטודיו צעיר מגיע עם יותר דרייב לעולם אך מצד שני, הוא עם פחות ניסיון לעומת סטודיו ותיק שכבר עשה את כל הטעויות ולמד מהן.

אוהד מטלון, בגדי ילדים, מריאנה מטלון
(צילום אוהד מטלון)

מהו נאום המעלית שלך?

כמה פעמים יצא לכם לחפש לילדים שלכם בגד ייחודי לאירוע שמתקרב? לא חליפת שלושה חלקים מבריקה או שמלה שנראית כמו עוגת קצפת, בגד כמו שאתם אוהבים. המותג MUMI בא לענות על הצורך הזה, להפגיש את עולם הילדים עם עולם המבוגרים ולייצר בגדים לילדים שהם לא בגדים מתיילדים. בגדים שהגזרות שלהן הן גזרות מתוחכמות, שהבדים נעימים ואיכותיים ושבו זמנית הם מסקרנים, משחקיים ומזמינים ילדים להיכנס אליהם.

 

כמו שחשוב לי לכבד את הילדים ולהביט בהם בצורה שוויונית כך חשוב לי גם להתייחס לכל האנשים שנמצאים בשרשרת הייצור ועוזרים לי להגשים את החזון שלי. אני מזמינה אתכם לקנות לילד שלכם בגד שיכבד אותו ולא פחות חשוב מכך, בגד שייחד אותו.

גוני, MUMI, בגדי ילדים, אוהד מטלון
יתאים גם לילדים שלכם? (צילום אוהד מטלון)

איפה לפעמים מתפשרים ואיפה אין מצב

את מי את מעריצה?

וויויאן וסטווד, הד מיינר, מרינה אברמוביץ'.

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

מהות – קודם כל צריך להבין לגבש את התוכן הפנימי של המותג (בהקשר שלי). אחרי שאני חוקרת ומעמיקה אני מבינה את הרצון הפנימי שלי ואני פונה להתבונן מהפנים החוצה להבין את הצורך של האנשים. בלי הבסיס הזה בעיני אי אפשר ליצור משהו עמוק, אמיתי, מעניין וחדשני. בתור מעצבת אני צריכה להבין למה בעצם אני עושה את מה שאני עושה ולתרגם את זה גם החוצה בתור משהו שהוא לא חסר חשיבות אלא מלא בתוכן.

 

חומר – בגלל שאני מעצבת בגדי ילדים וגם יש לי שני ילדים אז אני אוטומטית מקבלת פידבק מיידי מהילדים שלי. אני יודעת מה נעים לבת שלי ומה פחות מבחינת הגיזרה, הבד והתחושה. ולכן הבחירה בחומר בעיני מאוד חשובה כשאני מעצבת. אני צריכה לחשוב על רגישות של ילדים, מגע נעים של הבד על העור שלהם. גזרות לא צמודות (להבדיל מהגזרות של המבוגרים). וכמובן בדים טבעיים ונושמים. דבר נוסף, לחומר יש חלק בלתי נפרד של איך שהגיזרה תשב על הגוף. איך תהיה הנפילה של שמלה מסוימת וכדומה.

 

צבע – להבדיל ממהות וחומר הצבע הוא יותר משתנה. הצבע הוא עונתי, תלוי מצב רוח, השראה וכו'. יצא לי כבר כמה פעמים להיסגר על צבע מסוים לדגם מסוים וזה לא תמיד מסתדר. ישראל היא מדינה מאוד קטנה וכל מה שקשור לבדים זהו תחום מאוד מוגבל ולפעמים צבע מסוים יכול להיות במלאי היום ומחר כבר לא ולכן מבחינת הצבע יצא שהתפשרתי כבר לפעמים להבדיל מסוג הבד או הגיזרה ששם אני לא מתפרשת בכלל.

גוני מטלון, אוהד מטלון, מריאנה מטלון
הילדים שלכם יודו לכם (צילום אוהד מטלון)

נכנסים לתוך חלום

מהו לקוח חלומי?

לקוח חלומי מבחינתי זה אמא ובת/ בן או אבא עם בת/ בן שבאים לסטודיו הביתי ונכנסים לתוך "חלום". מתאהבים בסיפור ובדגמים והילד מרגיש שהוא בעולם דמיוני שבו הוא יכול "להתחפש" ולהתהדר.

 

מה החלק האהוב עליכן ביותר בתהליך העבודה?

החלק האהוב עלי חוץ מהעיצוב עצמו זה ללכת ולהכיר בעלי מלאכה חדשים ולהתחבר איתם, להכיר טכניקות חדשות, וכמובן לראות את הבת שלי לובשת את המותג MUMI.

 

מה הכי הייתן רוצות שנדע על הסטודיו שלכם?

שהמותג נולד בעקבות זה שסך הכל רציתי להלביש את הילדה שלי בבגדים חלומיים ואגדיים ולצערי לא מצאתי כאלה בארץ. זה נשמע רצון מאוד בסיסי ופשוט אבל לקחתי את זה צעד קדימה והחלטתי ליצור לה בעצמי בגדים כאלה.

 

תארו את הסטודיו במשפט בן 6 מילים בדיוק.

בגדי ילדים חלומיים עם ערך מוסף.

 

אם יש לכם ילדים ואתם מחפשים להם בגדים עם ערך מוסף, סטודיו MUMI של מעצבת הטקסטיל הצעירה מריאנה אובמטקין מטלון זו כנראה התשובה הנכונה עבורכם. העיצוב מוקפד, תהליכי היצירה מכבדים את העוסקים בהם, הבדים נעימים ויש מצב שהסטייל יהרוס לכם את הבריאות. תוכלו לגלות את הקולקציה במלואה באתר וגם לעקוב אחריה באינסטגרם.

בגדי ילדים, שני ילדים, ישראל, MUMI, גוני מטלון
ציור נוף של נטע ליבר שפר בביתה של הגלריסטית ואספנית האומנות קרן בר גיל (צילום אוהד מטלון)

רוצים להמליץ על חבר או מכר או אפילו על עצמכם למדור? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...