נדלן מחיר למשתכן, עמוד הפייסבוק של משרד הבינוי והשיכון
נדלן מחיר למשתכן, עמוד הפייסבוק של משרד הבינוי והשיכון (צילום מסך אתר משרד הבינוי והשיכון)

משרד הבינוי והשיכון הסיר מהאוויר פרסום מכירת דירות ללא הגרלה

עדכון: יום אחרי הפרסום ב-LEGIT על מכירת דירות מחיר למשתכן ללא הגרלה, העמודים הוסרו בשל טעויות • המשרד בתגובה: "מספר הדירות שהוצגו היה גדול מהדירות שנותרו בפועל"

עדכון: 9 במאי 18:00 – משרד הבינוי והשיכון הסיר את העמוד מאתר מחיר למשתכן שמפנה לדירות שנותרו למכירה. מבדיקת LEGIT עולה כי למשרד הגיעו מספר פניות מאזרחים שטענו כי התקשרו לקבלנים בעקבות הכתבה ובטלפון נאמר להם שאין שום דירות למכירה. אז משרד הבינוי והשיכון פשוט הסיר את העמוד מהאוויר בלי להודיע וללא התראה מראש.

לחיצה על הקישור המקורי שהופיע בכתבה מטה מפנה כעת לדף שאינו נמצא:
http://www.dira.gov.il/projects/Pages/yitrat_dirot_lemchira.aspx

העמוד שהוסר
העמוד שהוסר (צילום מסך, אתר משרד הבינוי והשיכון)

לאותו דף של דירות למכירה ניתן היה גם להגיע מאתר משרד הבינוי והשיכון בלינק הזה:

https://www.gov.il/he/Departments/news/news_27032018b

הקישור הפנה לעמוד מתוקן שבו הוסרו הדירות שלגביהן היו תלונות מאזרחים, ונותרו אחרות:

העמוד המתוקן
העמוד המתוקן (צילום מסך, אתר משרד הבינוי והשיכון)

זמן קצר לאחר מכן גם העמוד הזה הוסר והופיעה הודעת שגיאה:

העמוד המתוקן שהוסר
העמוד המתוקן שהוסר (צילום מסך, אתר משרד הבינוי והשיכון)

משרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "לאחר שנתגלו מספר אי דיוקים באתר, הוחלט להורידו לטובת בדיקה מעמיקה וטיוב הנתונים. מספר הדירות שהוצגו באתר היה גדול יותר מן הדירות שנותרו בפועל אצל הקבלנים. נתונים אלה דינמיים ביותר, והמשרד שוקד על מציאת דרך להצגת נתונים מדויקים ככל האפשר".

נציין רק שהמידע המקורי היה מעודכן נכון ל-2 במאי. האם בשבוע ימים נמכרו כל כך הרבה דירות? התשובה ברורה.

הכתבה המקורית שפורסמה ב-8/5/18 ב-8:33

למכירה ללא הגרלה: קבלנים "נתקעו" עם דירות במחיר למשתכן

באתר מחיר למשתכן מוצעות למכירה לזכאים מכלל הסדרות ולמשפרי דיור דירות שנותרו ללא מתעניינים • רוב הדירות הן בפריפריה • צפו ברשימה המלאה של הדירות והקבלנים

אחת הביקורות נגד תוכנית מחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון, היא שציבור הקבלנים לא לגמרי מאמין בה ומצביע ברגליים. אם זה בגלל חוסר כדאיות כלכלית שלא מצדיקה את עלויות הבנייה והפיתוח, או אולי חוסר אמונה מצד היזמים והקבלנים שיוכלו למכור את הדירות באזורים מסוימים, או תדמית שלילית של הדירות והבניינים שנבנים במחיר למשתכן ושזכו בפי הרבה יזמים לכינוי "שיכונים".

זאת ועוד, במכרזים רבים של מחיר למשתכן, שכן מצליחים לצאת אל הפועל בסופו של דבר, נותרות דירות רבות לא מכורות בידי החברות והקבלנים, לאחר שזוכים ויתרו עליהן מסיבות כאלה ואחרות, וכדי שלא "ייתקעו" איתן, הדירות מוצעות ע"י משרד הבינוי והשיכון למכירה ללא הגרלה לזכאים מכל הסדרות ולמשפרי דיור בתכניות מחיר למשתכן ומחיר מטרה.

נכון להיום מוצעות במסגרת זו 587 דירות ביישובים דימונה, ירושלים, לוד, מגדל העמק, מעלות-תרשיחא, עתלית, פרדסיה, קריית ביאליק, קריית מוצקין, ראש העין ורעננה.

>> לרשימת הדירות המלאה – לחצו כאן

בקריית ביאליק, נציין, הקבלים "נתקעו" עם מספר רב של דירות: גיא ודורון לוי מציעים למכירה ללא הגרלה 122 דירות מתוך 230 שהיו בפרויקט, ועוד 140 דירות מתוך 457 בשני פרויקטים שונים בשכונת אפק מזרח בעיר. היזם סלע בינוי והשקעות מקבוצת אמנון מציע 181 דירות מתוך 206 גם כן באותה שכונה.

הדירות באתר מוצעות עם פרטים כמו היישוב הגיאוגרפי, מספר מתחם, מספר הגרלה, מחיר למ"ר, וזהות הקבלן. לחיצה על "פרטים" תוביל למידע רחב יותר על הדירות הספציפיות, כמו כמה דירות קיימות בכל הפרויקט, אם קיים מענק רוכשים שמוצע למי שירכוש את הדירה, מה מצב היתר הבנייה, פרטי התקשרות עם הקבלן המוכר עם קישור לאתר האינטרנט שלו, ועוד.

כך לדוגמא, בדימונה מוצעות 28 דירות למכירה ללא הגרלה לזכאים ולמשפרי דיור, מתוך 70 דירות שהיו בכל הפרויקט שמשווק הקבלן עומר הנדסה ובניה 1986 בע"מ. המחיר למ"ר של כל דירה הוא 7,347 שקל, כל הדירות שבפרויקט כבר קיבלו היתר בנייה, ולרוכשי הדירות האלה יוצע מענק של 60 אלף שקל שהמדינה נותנת כדי לעודד מגורים בפריפריה.

אולי יעניין אותך גם...