מאי פולק
מאי פולק (צילום יחצ)

הצעירים המבטיחים בנדל"ן: הכירו את מאי פולק

פולק היא מייסדת ומנכ"לית MAYWAY, חברת ההום סטייג'ינג מקבוצת כרמל

בכל חודש נציג שלושה צעירים מבטיחים עד גיל 35 מענף הנדל"ן בכל תחומיו. הצעירים המהווים את הדור הבא של הענף הקימו ומובילים עסק משלהם, וביצעו מהלכים עסקיים משמעותיים, כל אחד בתחומו.

מאי פולק
מייסדת ומנכ"לית MAYWAY, חברת ההום סטייג'ינג מקבוצת כרמל

גיל: 30
סטטוס משפחתי: בזוגיות
איפה גרה? תל אביב
השכלה: MBA במנהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה; עיצוב פנים – סטודיו 6b תל אביב; הום סטייג׳יניג ב-The Academy of home staging and interior design, New York

משפט על עצמי: כשאני מציגה את עצמי מול אנשים שאני פעם ראשונה נפגשת איתם אני אומרת "שמי מאי פולק" אני חושבת שזה מגדיר אותי, תמיד תפסתי מעצמי מותג.

מוטו: מי שלא עושה לא טועה.

משמעות שם החברה: MAYWAY = הדרך שלי. אני לא רואה דרך אחרת. וכמובן, השם שלי היה חייב להופיע כחלק מהמותג. כשהשם של החברה הוא השם שלך יש לזה הרבה משקל ומשמעות. בגלל שהתחום שאני עוסקת בו הוא גם נדל"ן וגם עיצוב יש משמעות לנראות של הפרויקט. איך שהוא יצא זה איך שהשם שלי ייתפס. לכן הכל חייב להיות בדרך שלי.

איך ומתי נכנסתי לתחום הנדל"ן? גדלתי לתוך העולם הזה. אני זוכרת שבתור ילדה כל יום שבת אבא שלי היה לוקח אותי להשקות את הבטון באתרי הבנייה שהוא יזם. האהבה שלו לבטון נחרטה בזכרוני כל כך חזק והבנתי שיש בנדל"ן משהו אחר מעבר לכסף, יש הרבה רגש ותשוקה. התחלתי באמת לעסוק בעולם הנדל"ן בגיל 26 כשהתחלתי לעבוד בחברת קנדה ישראל כעוזרת אישית של הבעלים, ברק רוזן ואסי טוכמאייר. החזון, היזמות והאנרגיה שחוויתי בתקופה שעבדתי איתם שאבו אותי לתוך העולם הזה והבנתי שזה המגרש שאני רוצה להיות בו.

במהלך עבודתי נחשפתי לעולם היוקרה, למדתי בסקרנות את אותם האנשים שקונים יוקרה ומה הם רוצים לקבל. זיהיתי פער בין מה שהשוק מציע לבין מחירי הנדל"ן. הבנתי שכדי למכור נכסי יוקרה לא מספיק נוף יפה מקומה 28, צריך לספק חווית קנייה חלומית. עוד זיהיתי שרוב האנשים לא יודעים לדמיין את החלל כשהוא ריק. יתרה מכך, הבנייה החדשה של היום מגדילה את כמות החדרים על חשבון הגודל שלהם, כלומר היום החדרים קטנים יותר ממה שהיה בעבר ובניגוד למה שמסתדר לך במוח, כשהדירה ריקה היא נראית קטנה עוד יותר.

את הפרויקט הראשון עשיתי לחבר טוב שלא הצליח למכור את הדירה שלו במרכז תל אביב. אני באותה התקופה חיפשתי דירה לגור בה, ממש שכנעתי אותו שיפנה את השוכר שלו וייתן לי לגור בדירה ורק אם אני אגור הוא יצליח למכור. קניתי קצת ריהוט, הבאתי אקססוריז ואומנות מהבית של ההורים ותוך שלושה שבועות הדירה נמכרה הרבה מעל המחיר המבוקש. הבנתי שיש לי עסק וגם הבנתי שבעסק כזה אני חייבת משקיעים.

העסק: MAYWAY הינה חברת ההום סטייג'ינג הגדולה בישראל מקבוצת כרמל. אנחנו מעצבים דירות יוקרה שעומדות למכירה ריקות על ידי השכרת ריהוט, אקססוריז, חפצי אמונות, שטיחים, תאורה, ועד לרמת המגבות המגולגולת בחדר הרחצה – הכל בליסינג. הדירות שלנו נמכרות מהר יותר ובמחיר גבוה ממחיר השוק.

הבידול: אין עוד עסק כזה בישראל. אנחנו מעצבים ומשכירים ריהוט בליסינג אך ורק לנכסי יוקרה שעומדים למכירה.
הכוח הכי גדול של MAYWAY זו הקבוצה שעומדת מאחוריה, קבוצת כרמל הינה קבוצת הריהוט הגדולה בארץ אשר מונה את המותגים IDdesign, ביתילי, כרמל פלור דיזיין ועוד. יש לה מרכז לוגיסטי של 10,000 מ״ר של ריהוט, אקססוריז, מרפדיה, נגריה ומתפרה. אנחנו יכולים לייצר ריהוט 'קוסטום מייד" מותאם לגודל של הנכס, וזה יתרון אדיר.

גאווה: השירות מוכיח את עצמו. אין דבר יותר מרגש שדירה שעשינו לה סטייג׳יניג נמכרה. מבחינתי העיצוב חשוב אבל הוא לא העיקר, העיקר זה שהלקוח מכר את הנכס במחיר שהוא רצה ובזמן הקצר ביותר. זמן בעולם הנדל"ן שווה כסף.

כישלון או פספוס: כשסיימתי את הלימודים ב- 6B STUDIOלא התקבלתי לתוכנית המצטיינים, למרות שמאוד רציתי להיכנס לתוכנית כי באמת האמנתי בתור מעצבת צעירה, שזה ייתן לי את קרש הקפיצה לעולם העיצוב. לימים, אני יודעת שזה היה המזל שלי כי הבנתי שאני צריכה לעבוד יותר קשה ממה שחשבתי כדי לעבוד בתחום, ויותר מזה – לחשוב מחוץ לקופסא ולא להיכנס לתוך קטגוריות.

מה היית משנה בקריירה? לא הייתי משנה כלום. אני באמת מאמינה שכל דבר שקורה יש לו סיבה, ודרך ארוכה עוד לפני.
פרגון: אני מאוד אוהבת את הפרויקטים של תוכנית המנטורינג בסטודיו 6b שמוביל אותה אמיר נבון. נבון הוא ללא ספק השראה בחדשנות, דיוק ובניית קונספט אמיתי. מעבר לזה שלפרויקטים שלו יש ברכה כי הוא משלב בהם סטודנטים מצטיינים ונותן להם להיות חלק מהתעשייה, זה מבורך בעיני.

איפה אני בעוד 10 שנים? קודם כל – MAYWAY תהפוך לשיטת מכירה בעולם הנדל"ן, לא רק עסק שנותן שירות. כמו כן אני חושבת רחב, גם ברמת ההתרחבות העסקית ובעיקר להגדיל את יכולות הייצור והעיצוב שלנו. היום אנחנו כבר מייצרים שטיחים בגדלים לא סטנדרטים לדירות שלנו. מה נייצר עוד 10 שנים רק הזמן יגיד. את עצמי אני מדמיינת אמא לילדים, אבל תקתקנית כזאת שלא נותנת לשום דבר להפריע לה בדרך.

ה"אני מאמין": לדחוף קדימה כל הזמן. לא להרפות מהחלומות ומהפרפקציוניזם, תמיד ללמוד משהו חדש בכל תחום כי כל לימוד מעשיר אותך ומשפיע עליך בכל תחום בחיים. ואחרי כל זה לא לשכוח לנשום ולהעריך את הקיים.

אולי יעניין אותך גם...