מאיה ארזי (צילום דויד עדיקה)

השאלה אם יש אופנה ירושלמית תבחן בפסטיבל שישתלט על מגדל דוד

"הפסטיבל מציע חווית מפגש עכשווי, רענן ומלהיב עם תהליכי היצירה בהתהוותם וגם מישיר מבט קדימה ועוסק בסוגיות חברתיות ואקולוגיות מורכבות המעסיקות את עולם האופנה והעיצוב במאה ה-21" אומרת אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד המארח את האירועים

 

החל ביום רביעי הבא, 17/7, ובמשך ארבעה ימים, יתקיים במגדל דויד בירושלים OVERALL – פסטיבל לתרבות אופנה עכשווית. הפסטיבל יעסוק בתרבות האופנה העכשווית תוך בחינת מהותה של האופנה הירושלמית. בין היתר, הוא ישאל שאלות כמו האם אפשר לדבר על אופנה אחת בעיר שבנויה מטלאים? ומהן הזיקות שהאופנה הירושלמית מקיימת לאופנה העילית הבינלאומית? 

"ירושלים על כל מורכבותה ומשמעותה מונחת בתת המודע של אירוע יוצרי אופנה זה, ונוכחת בכל הווייתו-ומכאן שמו OVERALL" אומרת אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד המארח את האירועים "הפסטיבל מציע חווית מפגש עכשווי, רענן ומלהיב עם תהליכי היצירה בהתהוותם וגם מישיר מבט קדימה ועוסק בסוגיות חברתיות ואקולוגיות מורכבות המעסיקות את עולם האופנה והעיצוב במאה ה-21". 

הפסטיבל משיק את מהדורתו החדשה בחסות הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים. ניהול אמנותי: שלי סתת-קומבור ושחר אטואן.

רוני חג'ג', Assembly Tongue (יחצ)

באירוע ייקחו חלק עשרות מעצבים ואמנים שיציגו תערוכות, מיצגים, סדנאות, הדגמות חיות, ושיתופי פעולה מסקרנים. זאת במטרה ליצר חוויות חדשות סביב תרבות האופנה ולחשוף את הקהל למנגנונים ולטכנולוגיות השונות שמרכיבים את התעשייה. לצד אלו, יתקיימו הרצאות בנושאי עיצוב, מפגשים מעוררי השראה, סיורי אופנה עירוניים, הופעות מוסיקה ושוק מעצבים. 

סדנאות קשירת כיסוי ראש, ETCASIA (יחצ)

שביעיית הקולקטיב

במהלך הפסטיבל, יחשפו תוצרי שבעת מעצבי ה'קולקטיב' קולקציית אופנה ירושלמית על זמנית. הקולקטיב הוא מעבדת עיצוב אופנה, טקסטיל צורפות ואביזרים, ראשונה מסוגה בארץ, שמפעילים שבעה מעצבים צעירים, בולטים בתחומם, בהנחייתה של קלודט זורע (אמנית, יוצרת ומעצבת אופנה, המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל) והמנהלים האמנותיים של OVERALL (שלי סתת קומבור-ראש המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל ובעלת מותג הנעליים couple of ושחר אטואן (חוקר אופנה, מבקר האופנה לשעבר של עיתון 'הארץ' וכיום, יוזם ומנהל אמנותי של אירועי תרבות).

שלומית עמר ואהרון גניש (צילום ריקי רחמן)
ענר שבח (יחצ)

שביעיית המעצבים (יותם בהט, רותם גור, אהרון גניש, מוריאל דז'אלטי, שאדי מג'דלטון, שלומית עמר וענר שבח) מייצגת קשת רחבה של מיומנות ייחודיות בשדה האופנה על מגוון מסורותיה הישנות והחדישות. לכל אחד מהם שפה עיצובית שונה וביחד, הם מנסים לגבש שפה מאחדת הגדולה מסך חלקיה. כל אחד מהם התבקש ליצור מערכות לבוש טוטליות הכוללות גם אביזרים ותכשיטים, תוך התייחסות למורכבות ולייחודיות של העיר ירושלים בהיותה מרחב רב תרבותי מגוון ומאתגר.

יותם בהט (צילום ריקי רחמן)
שאדי מג'דלטון (יחצ)

תהליכי עבודה ושוטטות

במסגרת האירוע, הקהל יוזמן להיחשף גם לתהליכי עבודה, למלאכות היד והמכונה, לטכניקות הייחודיות ולחומרים החדישים שמשמשים את חברי הקולקטיב בפעולותיהם השונות, כמו גם לסדנת צילום שתתקיים במצודה. הרעיון הוא לחשוף במידה מסוימת גם את אחורי הקלעים של מנגנון האופנה ותהליכיו, שלרוב נותר סמוי מן העין.

רותם גור (יחצ)
יותם בהט (צילום ריקי רחמן)

אירועים נוספים שיתקיימו במהלך הפסטיבל יהיו 'שוטטות' ברחבי מגדל דוד שיכללו פעילויות בכל חללי המוזיאון. חלק מהפעילויות אף יזמינו את הקהל להתמזג בהן, לקחת חלק פעיל ולעתים אף להיות המחולל הראשי שלהן. גילי אבישר יציג מפרשיות ססגוניות בלב המצודה | גיל יהושע דרייפוס יציג שמלה, רקדנית ומוזיקה חיה בהשראת מחוללים סופים | קברט Voguing יהיה פתוח לקהל בשיתוף עם המארגנים של ליין ה'קרוס' | נועה יפה תארח את המבקרים בקולאז׳ים סוריאליסטים מלאי סטייל | טליה תומר תרקום מחדש חלקים מתוך המצודה בשיתוף הקהל | ודוגמני הבית של המצודה יפיצו פסיכדליה להמונים.

מפרשיות צבעוניות, גילי אבישר (יחצ)

מפגשים בלתי אמצעיים

במסגרת הסדנאות, רוני חג'ג' יזמין את הקהל לעצב מחדש בגדים שיביא איתו מהבית בסדנה פרפורמטיבית של המותג Assembly Tongue | שירי ורד תיפגש עם הקהל, אחד על אחת, ותיצור רישומי אופנה אינטימיים | חמש רוקמות פלסטיניות ילמדו את הקהל הרחב לעטר ברקמות מסורתיות פריטי לבוש אישיים מהבית | גנית גולדשטיין תפעיל עמדה אינטראקטיבית לצורפות של תכשיטים עתידניים | דורי שושן תזמין נשים וגברים לסדנת כיסויי ראש אופנתית של המותג 'אתכסיא'.

סדנא פרפורמטיבית, רוני חג'ג' (יחצ)

עוד, תתקיים כיתת אומן עם מעצבת הטקסטיל עדן סעדון שתספר כיצד יצרה קולקציה של לבוש תחרה באמצעות עט תלת ממד. פאנל בלוגריות מהמגזר הדתי יספר כיצד פרצו לתודעה והיכן עובר הגבול האישי של כל אחת מהן כשזה נוגע לפרסום במדיה החברתית. יום העיון Closet X, שיתקיים ב 18/7, ידון במראהו של ארון הבגדים בשנת 2030 בתנאים של המציאות המשתנה והתפתחותו של הצרכן החדש. 

להשלמת האירוע, יוצעו לקהל 19 סיורי אופנה, חלקם ייחודיים לOVERALL, כשכולם כאחד ינסו לעקוב אחר סיפור האופנה הירושלמי: הסיור 'לפני שהיה קניון' יעסוק ברח' יפו ומרכז העיר | סיורים ברחביה ידונו בתלבושות של מנהיגים ותקופות | סיורים אחרים ידונו באקססוריז בשרות הדת | סיור ידון במעצבים ירושלמים איקונים וייחודים | וסיור נוסף יתקיים במוזיאון חצר היישוב הישן עם סדנת קשירת מטפחות. 

עט תלת ממד, עדן סעדון (צילום אחיקם בן יוסף)

אולי יעניין אותך גם...