מהאתר telavivian
מהאתר telavivian (עמית גירון)

איך הפכה תל אביב מערימה של חול ליעד נחשק?

לכבוד ציון יום ההולדת ה 109 של העיר העברית הראשונה, יתקיים הערב בתל אביב שיח מרתק אודות הפיכתה לאחד היעדים המבוקשים בעולם

הערב, ולכבוד הציון השבוע של חגיגות 109 שנים לעיר העברית הראשונה, יתקיים בבית חנה בתל אביב, שיח מרתק סביב השאלה ‘מה הפך את תל אביב ליעד עולמי נחשק והאם תופעת ״מיתוג הערים״ לא רלוונטית עבורה?’. השיח, המכונה ‘מחול לזהב, תל אביב כפלא מיתוגי’ יתקיים בין יועץ התוכן והקריאייטיב אייל דה ליאו ואיש המיתוג, המרצה והעיתונאי עודד בן יהודה.

מסתבר, שמדינות, ערים, ורובעים אורבניים, ממש כמו מוצרי מדף בסופרמרקט, יצרו בשנים האחרונות את אחת מזירות המיתוג המשפיעות, החזקות, והנחשקות בעולם. מיטב אנשי השיווק, התוכן, העיצוב והפיתוח האורבני מנסים, מזה למעלה מעשור, לפצח את הקוד ולמצוא פתרונות ייחודיים וערכים מוספים, על מנת לבדל בין ערים ומחוזות שונים מאחרים.

מהאתר telavivian (עמית גירון)

“הכוונה שלנו היא לדבר על מיתוג ערים בהקשר של העיר תל אביב המהווה, מבחינתי, פלא בהקשר הזה” אומר עודד בן יהודה “זה, מכיוון שלדעתי, בניגוד לכל הסיכויים, תל אביב היא סיפור הצלחה מטורף מעצם העובדה שאין בה משהו מאוד מיוחד המשמש פלטפורמה לסיפור הצלחה, אם להשוות למותג מסחרי למשל”.

על הטיעון הזה אפשר בהחלט להתווכח עם בן יהודה מכיוון שללא ספק יש בה, בתל אביב, עוגנים חזקים ואטרקטיביים כמו עצם היותה העיר העברית הראשונה במדינה העברית, עצם היותה המרכז הפועם של הכלכלה, התרבות, התקשורת והאמנות בישראל, עצם ההכרה בה כאתר מורשת וכמובן, היותה הלב הפועם והבלתי מעורער של ישראל.

“על פניו, העיר מותגה כבר מספר פעמים אם כי יותר כעיצוב אריזה ופחות כמיתוג של ממש” מוסיף בן יהודה “מיתוג, מבחינתי, זה לא משהו שאומרים עליו אלא משהו שמרגישים כלפיו. במקרה של תל אביב, לא משנה איך נארוז אותה, מה שהופך אותה למותג חזק זו גאוות היחידה שכולנו חשים כלפיה. הנה למשל, כשישראלים טסים לחו”ל, הם דואגים לציין שהם מתל אביב ולא מישראל משום שהיא נחשבת קונצנזוס. יחד עם זה, יש בה פרדוקסים שהגדול בהם הוא יחס האהבה-שנאה של כל ערי ישראל כלפיה שמחד, מסתכלות עליה ורוצות להיות כמוה ומאידך, טוענות כלפיה שהיא מנוכרת ובועתית”.

תל אביב היא סוג של אי המדמה עולם מתוקן
תל אביב היא סוג של אי המדמה עולם מתוקן (עודד בן יהודה)

עם הזמן, הפכה תל אביב גם למוקד משיכה לאוכלוסיות רבות כמו גייז וחובבי טק, קולינריה וספורט. ככזו, היא נחשבת מודל לחיקוי מקומי ובינלאומי. דה ליאו ובן יהודה ינסו לברר מהו סוד קסמה ומהן המגמות האחרונות במיתוג ערים בארץ ובעולם ואיך הן משפיעות גם על תל אביב.

“מכיוון שלדעתי מיתוג ערים חייב להיות אותנטי, הרי שהסלוגן ‘תל אביב. עיר בלי הפסקה’ בהחלט חזק ומוצלח מהסיבה הפשוטה שתל אביב היא באמת כזו. זה לגמרי אותנטי ולא כופה כל מסר מאולץ. עם זה, הרבה פעמים יש תחושה שמיתוג העיר נשאר ברמת הצלופן והרבה פעמים כל זה לא ממש מחלחל לשטח ולא עובר לרמת הפיתוח האורבאני, הנראות והשילוט”.

מהאתר telavivian
מהאתר telavivian (עמית גירון)

מחול לזהב, הערב, בית חנה, 20:30-22:00, בהרשמה מראש: 073-3245731

מהאתר telavivian
מהאתר telavivian (עמית גירון)

אולי יעניין אותך גם...

LEG!TJOBS

עבור נפח של כ- חצי משרה, אני מחפשת ראש גדול בעלי אמינות בראש ובראשונה, ידע בהכנת תשריטים להגשות להית

לגינדי סטודיו אדריכלים דרושה מעצב פנים/אדריכלית בעלת 3 שנות ניסיון לפחות (!!!) להובלת פרויקטים גדולי

רוצים להצטרף לסטודיו שלנו? אנחנו מחפשים מעצב/ת פנים… משרה מלאה בקריית התקשורת, נווה אילן. דרישות: יד

למשרד אדריכלים בתל אביב,  דרושים/ות אדריכלים/ות /הנדסאים/ות אדריכלות. התפקיד כולל תכנון ובניית תוכני

We are seeking a talented and experienced Design Team Manager with strong project management & d

במשרד גנות אדריכלים דרושים אדריכלים/יות מוכשרים/ות עם נסיון של שנתיים לפחות שיצטרפו אלינו למשרה מלאה

  לחברת אנרגיה המקימה תחנות כוח בגוש דן, דרוש/ה הנדסאי/ת אדריכלות/בניין . התפקיד כולל: ביצוע תכנונים

  למשרד אדריכלים בתל אביב,  דרושים/ות אדריכלים/ות /הנדסאים/ות אדריכלות. התפקיד כולל תכנון ובניית תוכ

תאור: לחברת טולמנ’ס, בתחום הריהוט היוקרתי מעצב/ת פנים לתפקיד יועץ/ת עיצוב פנים ומכירות. התפקיד כולל

במסגרת התפקיד- שותפות לתהליכי תכנון הקולקציה, תכנון העמדת קולקציית הריהוט והאבזור באולמות התצוגה, בי