תראו מה מתבשל פה: המדריך המלא לתכנון מטבח חוץ

דמיינו ליל קיץ נחמד בחצר, אתם מארחים ומבשלים לכל המשפחה והחברים, בריזה נעימה מנשבת ואתם עם דרינק ביד. מצליחים לדמיין? כנראה שמטבח חוץ הוא לגמרי מה שאתם מחפשים

מטבח הוא כמעט תמיד מרכז הבית, המקום בו כל המשפחה מתקבצת ומתכנסת סביבו. בשנים האחרונות, המטבח פוסע צעד אחד מעבר לדלת הישראלית ויוצא החוצה לאוויר הפתוח, עם יותר ויותר אנשים המשקיעים ומשלבים מטבח חוץ בביתם. אז נכון יש דרישה בסיסית לחצר או לכל הפחות מרפסת גדולה, אבל אין חווית אירוח יותר מושלמת מזו.

 

על מה צריך לחשוב לפני? הכל מתחיל ונגמר בתכנון נכון של הפרוגרמה. יש להתייחס לחלל, לצורה שלו ולחשוב פונקציונלית מה היא הדרך הנכונה ביותר להתאים את המטבח למרחב הקיים. כמעט תמיד ניתן לתכנן בהתאמה אישית את כלל הארונות לנוחות מירבית ויעילות בתהליכי הבישול, כך שהכל יהיה בהישג יד ולא תהיה לכם סיבה להיכנס חזרה לבית.

 

נסו לדמיין את חווית הבישול האולטימטיבית והדברים הנחוצים לכם ביותר, אם זה מקום ייעודי לשטיפת הכלים וייבושם, כיורים, משטח עבודה רחב ונוח או מקומות אחסון. מפרט הציוד ומכשירי החשמל חשוב גם כן, החל מגריל איכותי, מקררים, מכונות קרח או כירות גז, חשוב לבחור את אלה המתאימים לשימוש בעלי הבית.

 

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא העובדה שהמטבח מוצב בחוץ בכל עונות השנה. על כן, עמידות ואיכות החומרים הן המפתח לשמירה עליו לאורך הזמן. בין אם מדובר בשמש הצורבת והלחות הגבוהה המלוות אותנו ברוב ימות השנה בארץ, או ברטיבות בימי הגשם החורפיים, המטבח על כל חלקיו חייב לעמוד בתנאי מזג האוויר ולהיות מוגן מפני נזקי האקלים.

לצד המטבח המושקע שאתם כבר מדמיינים, צריך מקום לשבת ולהנות ממנו, מערכת ריהוט חוץ היא הכרחית להשלמת המשימה. לפני שבוחרים עיצוב, כדאי לבחור את החומר המתאים. ריהוט עץ לדוגמא, יקנה לכם אווירה יותר חמימה וכפרית. צריך לשים לב לסוג וגימור העץ, שיהיה בעל צפיפות סיבים גבוהה שתעמוד בפני נזקי מזג האוויר המאפיינים את הארץ. אתם יכולים ללכת על ריהוט גן מראטן עם רצועות שזורות זו בזו לנוחות וקלות תחזוקה, או אולי לבחור דווקא בריהוט אלומיניום, המתאפיין בעיצוב מודרני, נקי וקל משקל.

 

גם לגבי סוג הריהוט יש מקום להיות יצירתיים ולהכניס פריטים שישרו אווירה של ריזורט אצלכם בבית. בין אם זו מערכת ישיבה מפנקת, קונכייה בעלת גגון מתקפל שתספק צל, ערסל או נדנדה להתנדנד בהם, או אולי דווקא תתאים לכם מיטת שיזוף או בכלל גזיבו? זה המקום שלכם להגשים את החלומות הפרועים ביותר שלכם.

 

סגנון עיצוב הוא אינדיבידואלי, אנשים שונים נוטים להתחבר לסגנונות אחרים וחשוב להתאים גם את המטבח לסטייל שלכם. "כל גינה יכולה לשקף את הטעם הייחודי של בעליה ולהוות מקום מפלט ונופש מענג לבני הבית ולאורחים". מדגישים בחברת לוצ'יאנו אינטרנשיונל, המייבאים ומשווקים ריהוט גן ומטבחי חוץ יוקרתיים.

סגנון כפרי, או כזה המזכיר את נופי פרובנס הצרפתיים, אולי מטבח בהשראת טברנה יוונית, או שבכלל תלכו לכיוון מודרני ומינימליסטי. מטבח חוץ הינו המשך ישיר לחלל הבית, לכן חשוב לבחור את הסגנון שאתם הכי מזדהים עמו ולהתמיד בו, להמשיך באלגנטיות את השפה העיצובית המלווה את פנים הבית. הקיץ כבר ממש כאן, זה הזמן להתחיל לחשוב איך אתם הולכים להנות ממנו.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...