דודי בן סימון

מה הסיפור של דודי בן סימון?

חשבתם פעם על הקשר בין אררטישוק, כפפת גומי, זוג מספריים וחגורת עור? צודקים - על פניו אין כזה. אבל זה לא מה שחושב מי שפיתח שפה שמקנה לחפצים אקראיים משמעות חדשה

בצילומים היפהפיים שבכתבה נתקלתי באתר שאני נוהגת להציץ בו באופן קבוע כדי להתעדכן במה שחדש או מעניין בעולם שגובל בין עיצוב ואמנות. כשהתחלתי לקרוא, הופתעתי לגלות שמדובר בישראלי דודי בן סימון ומיד פניתי אליו. מסתבר, שבן סימון כבר הופיע במגוון אתרים נחשבים בעולם ואפילו הציג בתערוכות בפריז ובניו יורק. כשמדובר במותג גדול ומעניין, הוא גם מוכן לשתף איתו פעולה כמו שקרה עם מעצב האופנה והאקססוריז האמריקאי-יהודי Marc Jacob ועם התאגיד הרב לאומי הענק Apple. 

שיתוף פעולה עם מותגים גדולים, דודי בן סימון
עם מארק ג'ייקוב, דודי בן סימון

אז מה בן סימון עושה בעצם? הוא מצלם מוצרים יומיומיים מוכרים שנמצאים בכל בית ומשלב אותם עם אלמנטים נוספים שיוצרים להם משמעות חדשה. עם הזמן הוא פיתח לעצמו סגנון שמזוהה עם שפה אמנותית ייחודית לו אותה הוא מציג בעמוד האינסטגרם שלו שנחשב בעיניו כגלריה של העידן החדש. "ככה אין צורך להתקשר עם אוצרים מצד אחד ומצד שני יש לי קשר ישיר לקהל ולפידבקים שלו" אומר בן סימון.  

דודי בן סימון
דודי בן סימון

אז איך התחיל סיפור האהבה המתמשך שלך עם הצילום? 

"בניגוד לעבודה בפרסום, שהיא אומנם סוג של יצירה קריאטיבית אבל גם פונקציה של בריפים עם מטרה שיווקית, העשייה האומנותית היא נטו אהבה וביטוי עצמי. מעולם לא למדתי צילום באופן פורמלי. אני לגמרי אוטודידקט".

ואיך חפצים יומיומיים הופכים ליצירה? 

"אני מתחבר בעיקר לפשטות ומשתדל ליצור צילומים שנראים כמו סיטואציה מקרית מהחיים. אין לי רצון ליצור אומנות שפונה רק למביני עניין וזה, מסתבר, האתגר הכי גדול בעשייה – להנגיש וליצור חיבור לכל אחד".

מה התהליך שאתה עובר בזמן היצירה?:

"הסגנון שלי אולי, והמילה 'אולי' חשובה כאן, שואב השראה מאומנות ה Ready Made. תמיד הוקסמתי מתוצרים של שימוש באובייקטים או בחפצים יומיומיים שהפכים ל'אמנות' בזמן שהם מתנתקים מההקשר היומיומי המקורי שלהם. לדעתי זה מרחיב בצורה משמעותית את החשיבה המקובלת לגבי מה היא אמנות, בייחוד בעידן שבו המוצר ועיצובו מקבלים משנה חשיבות. ברוב המקרים, אני רואה חפץ ומתחבר למשהו בו – עיצוב, צורה, צבע או משמעות, ואז זה עיניין של דקות עד שנולד הרעיון, אם לא עולה רעיון, אני עוזב ולמחרת יש פיתרון".

דודי בן סימון
דודי בן סימון

“אני רואה בשינוי המשמעויות של החפצים יצירה של סיפור חדש" אומר בן סימון. "מה שלא נדרש כדי לספר את הסיפור לא קיים. אני מאמין בזה גם בתחום הפרסום. הכל חייב להיות פשוט, ללא הפרעות”.

בן סימון הוא יוצר ואמן שזוכה להכרה ולהערכה רבה בעולם ועובד כאיש קריאטייב בכיר במשרד פרסום.

דודי בן סימון
דודי בן סימון

אולי יעניין אותך גם...