מוזיאון העיצוב ADI (צילום: יח"צ)

לג'יט בשבוע העיצוב: רובע SARPI נשען על התרבות הסינית

מה קורה כששבוע העיצוב מגיע לרובע הסיני של מילנו? הוא מתעטף באלמנטים מסורתיים ובודק איך הם משתלבים בעיצוב עכשווי באיטליה ובעולם

רובע SARPI, שנחשב לצ'איינה טאון של מילנו, ישמש כפלטפורמה לקידום פרויקטים של עיצוב ממוקד תרבות. האירועים ברובע יתמקדו בשלוש כתובות: ADI Design Museum, Centro Culturale Cinese, Fabbrica del Vapore. בנוסף, יקחו חלק באירועים מעצבים מקומיים, חברות, מוסדות סיניים וכן הקהילה הסינית שחוגגת מאה שנות קיום במילנו.

אחד המיצבים שייבלטו בשבוע העיצוב ברובע הוא השער הזמני של צ'אינה טאון במילנו שנוצר על ידי Tommaso Lanciani ואמן הרחוב Pao ששילבו בין אלמנטים מילנזיים וסיניים שהועשרו בציורים שהכינו ילדי הרובע. 

ה Centro Culturale Cinese יציג בחלונות החנויות ובאזורים ציבוריים ברובע אבות טיפוס וניסיונות בעיצוב שנוצרו על ידי מעצבים עצמאיים. בנוסף, המרכז יארח כמה סדנאות ומיצבים כמו למשל זה של RO.UP group שיעסוק בשימוש חוזר בפריטי לבוש.

כתובת: Via Paolo Sarpi 26

Fabbrica del Vapore, מרכז התרבות הגדול באזור' יציג תחת הנושא "שינוי וחדשנות עכשוויים" ויארח את התערוכה Changes, Know Now China שבה למעלה מ 20 פרויקטים שהוצגו בערים ובשבועות עיצוב בסין. התערוכה מציגה את השינויים התמידיים שמתרחשים בסגנון החיים הסיני ובעיצוב עכשווי מסביב לעולם. שבוע העיצוב הסיני הרישמי, אוניברסיטאות, מוסדות מחקר, מעצבים וחברות שעוסקים במחקר ופיתוח יציגו לצד קהילת המעצבים המקומית ברובע. עוד יוצגו מוצרים שמתייחסים ל Zen Design אך משלבים עיצוב עכשווי שפותחו בדיאלוג עם נזירים בודהיסטים שיציעו גם רגעי מדיטציה וטקסם מסורתיים כמו טקס התה.

כתובת: Via Giulio Cesare Procaccini 4

מקומי, סיני ובינלאומי (צילום: יח"צ)

במוזיאון ADI יוצג מבחר של פריטים תעשייתיים שמייצג את ההתפתחות והקשר שבין סין והעולם המערבי, כולל פיתוח עתידני של Lotus Life – אופניים קלות משקל בעלות מסגרת עשויה סיבי פחמן. 

כתובת: Piazza Compasso d'Oro 1

מוזיאון ADI (צילו: יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...