מבט ממעוף הציפור, כיוון דרום © Atchain MVRDV

הטראסות של שנזן: סין ממשיכה הלאה עם פרויקט אדריכלי יוצא דופן

העיר שנזן נחשבת לאחד ממרכזי ההייטק הגדולים בעולם וידועה גם כעיר שהתפתחותה היא מהמהירות בעולם. כמה זמן אתם חושבים שייקח להם לבנות את פרויקט הטראסות?

משרד האדריכלים MVRDV זכה לאחרונה בתחרות לבניית פרויקט 'הסלון האורבני של המרכז הבינלאומי שימאו שנקונג, (The urban living room of the Shimao ShenKong International Centre) שיכלול מאה אלף מ"ר של עירוב שימושים בעיר שנזן שבסין. הפרויקט הוצג בשם הקונספט הטראסות של שנזן ונבחר מתוך 27 הצעות לעיצוב ותכנון שהוגשו לתחרות.

חללים חצי פתוחים (הדמיה יחצ)

הפוקוס של הפרויקט בכל הקשור לעיצוב היה קיימות ואיך היא משתלבת באורבניות שסובבת אותו, לצד התייחסות לעצם היותו מרכז של שכונת האוניברסיטה בעיר. מלבד מגורים, מרכז מסחרי ואולמות ספורט, הפרויקט כולל גם גלריה, ספריה ותיאטרון ושואף להיות מרכז תרבות ופנאי, להחיות את האזור ולהוות מרכז לחדשנות.

 

המטרה היתה לאחד את הנוף הקיים עם פיתוח העיר המתהווה בעזרת משטחים המונחים אחד על השני ב'ערימות' בבניינים השונים של המרכז. הקווים המעוגלים בעדינות של המשטחים ישאירו על המבקרים והחיים במרכז תחושות של רגיעה אל מול הקונטרסט של העיר והבניינים האחרים שמסביבו.

קיימות כבר אמרנו?

התכנון בחשיבה על קיימות הביא לכך שהצמחייה השופעת שמתוכננת, תוכל להוריד את הטמפרטורות המקומיות ולהוות בית גידול של ממש לטבע אורבני שיפרח במקום. בגינות יגדלו פירות, ירקות ועלים למאכל ומי הגשם ייאספו ויוסבו למי שתייה. בבניית המבנים ייעשה שימוש בבטון ממוחזר ועל הגגות יותקנו פאנלים סולריים.

"שנזן התפתחה כל כך מהר מאז הקמתה בשנות ה-70" אומר ווייני מאס, שותף מייסד במשרד האדריכלים הזוכה MVRDV. "בערים כאלה, זה קריטי לקחת בחשבון איך החללים הציבוריים והנוף הטבעי יוכלו להשתלב בנוף העירוני הצפוף. הפרויקט הזה שיצרנו יהיה דוגמא נפלאה לזה ויוכל להפוך למודל ליצירת חללים אורבניים בפיתוח במקומות אחרים בשנזן. המטרה שלו היא שתרצה להיות בחוץ, לבלות ולהפגשת אפילו כשחם, הוא יהיה לחלל חיצוני מקורר."

המרכז המסחרי (הדמיה יחצ)

גבעות ירוקות, דקלים, גלריות, בריכות, קיר טיפוס, מרכז פינג פונג, אלה רק חלק מהדברים המתוכננים לשכון בפרויקט, אפשר להתחיל לתכנן את הביקור שלנו בשנזן, סין.

יש לכם מחשבה? רעיון? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...