מתוך הסרט Cold Buffet בבימוי Kate Ledina ביס לקולנוע וטלוויזיה עש סטיב טיש באוני' תא.

גאווה: נציגות ישראלית בפסטיבל לונדון לאדריכלות שנערך החודש

שני פרויקטים מטעם שגרירות ישראל בעיר ושניים של מרכז רכטר לאדריכלות דנים בנושא 'כוח' שנבחר כנושא הגג של הפסטיבל המקוון

פסטיבל האדריכלות של לונדון (LFA), הנערך מדי שנה במהלך חודש יוני, מתקיים הפעם בצורה שונה מהרגיל. בשל הנסיבות העולמיות של מגפת הקורונה, בחרו הפעם קברניטיו שלא לקיימו באופן באפן פיזי אלא להמירו למתחם דיגיטלי. לאחר שבשנה שעברה נושא העל היה 'גבולות' ובשנה שלפניה 'זהויות', הפעם, בתקופה מאתגרת של שינויים וחוסר וודאות, בחרו מארגני הפסטיבל ב'כוח'  (POWER) כנושא העל של האירועים.

 

מסתבר, שמחלקת התרבות של שגרירות ישראל בלונדון, משתתפת בפסטיבל מזה שנים. "אנחנו לוקחים חלק בפסטיבל הפיזי כל שנה" אומר ברק גנור, נספח התרבות בשגרירות "והשנה, נעשה זאת גם בפסטיבל הדיגיטלי עם שני פרויקטים: האחד, מקבץ סרטים קצרים בנושא באוהאוס, שבוימו על ידי בוגרים של בי"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוני' ת"א. והשני, עבודת וידאו ארט של האמנית יסמין ורדי, מי שזכתה בפרס אמן וידאו צעיר מטעם משרד התרבות בשבוע לשנת 2019".

מתוך הסרט We, People of Siemensstadt בבימוי Ofiir Feldmna ביס לקולנוע וטלוויזיה עש סטיב טיש באוני' תא.

נוכח נעדר

ארבעת סרטי הבאוהאוס של בית הספר לקולנוע בוחנים את הרלוונטיות של הסגנון האדריכלי ואת האפן שבו הוא השפיע לנצח על חייהם של אנשים. הפרויקט נוצר במקור לציון 100 שנה לבאוהאוס, אירוע שנחגג בעולם בשנה שעברה. עלילות הסרטים מתרחשות בירושלים, קיבוץ רוחמה וגבע, העיר ווימר וברלין ובכולן ניכרת השפעת הסגנון האדריכלי על הפרט ועל הכלל.

 

מיצב הוידאו של יסמין ורדי 'כוונת יתר' הוא אדפטציה לתערוכה שלה שהוצגה במשכן לאמנים הרצליה (אוצר: רן קסמי-אילן). הפרויקט, מורכב משישה ערוצים המציגים סביבות אדריכליות טיפוליות ויישומים שונים בעולם הרפואה. הסרטונים, הריקים מאדם, מטשטשים את הגבולות בין נוכחות וההיעדרות ועוסקים בפרקטיקות ניהול, שליטה והפעלת כוח של הריבון על הפרט.

יסמין ורדי. כוונת יתר

המילון החדש

גם מרכז רכטר לאדריכלות יזם שני פרויקטים שהתקבלו על ידי ועדת השיפוט של הפסטיבל ומוצגים בו. הראשון, הוא התערוכה המקוונת 'המילון (החדש) של הדברים', המגיבה לאפן שבו, בזמן הסגר, שונתה התפיסה לגבי הערך של דברים בסביבתנו. השאלה המרכזית שנשאלת בו היא, מה חיוני וממה אפשר להיפטר? במסגרת הפסטיבל, התערוכה מזמינה את הציבור לשלוח צמדי דימויים המייצגים 'דברים' בשתי הקטגוריות הללו, וכך האתר שלה יתעדכן באופן יומיומי.

מרכז רכטר, לזרוק, חן צירינסקי, מתוך המילון החדש של הדברים

כיכר אתרים וגן העצמאות

הפרויקט השני של מרכז רכטר לאדריכלות, הוא סדרת סיורים וירטואליים בתל אביב הברוטליסטית שיועברו על ידי האדריכלים אמנון רכטר ודנה גורדון. מטרת הסיורים היא לבחון כיצד שירתה אדריכלות זו את תפיסות פוליטיות, חברתיות וכלכליות לאחר קום המדינה. הסיור הראשון, יתקיים בבית המשפט בתל אביב על המבנים הוותיקים והחדשים שלו שיחד דנים בערכים חברתיים ובמנגנוני הכוח לאורך יובל שנים.

 

הסיור השני, מתקיים במלון הילטון וגן העצמאות, ומספר על הקמת האתר בו הוא ניצב ועיצובו המופלא החושף טפח על הקשר החזק בין אדריכלות, שאיפות בינלאומיות, כלכלה קפיטליסטית ושאלות של זהות בחברה צעירה הסוללת את עתידה.

 

הסיור השלישי, מתקיים בכיכר אתרים, ויספר את סיפורה של הכיכר שמחד מייצגת אדריכלות נועזת שהקדימה את זמנה ומאידך, סיפור על חברה העוברת שינוי דרמטי מחברה סוציאליסטית לחברת צריכה קפיטליסטית.

מרכז רכטר, ככר אתרים, צילום ארכיון רכטר

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...