Hayri Atak, אדריכלות קונספט, בניין קונספט, תכנון קונספט
Sarcostyle, Hayri Atak

אדריכלות חלומית: פרויקטים אדריכליים מרהיבים שבחרנו לכם מהעולם

השינוי שעוברת הפלאזה בבוסטון, הפרויקט המטריף של מנהטן, הצעת הקונספט לחיפוי בניין בעציצים והאנדרטה מלאת הרוח בצ'ילה – הפרויקטים שאתם חייבים לראות

Boston City Hall Plaza Renovation

עיצוב: Sasaki

על המפה: בוסטון, ארה"ב

סטטוס: בבנייה

"The Plaza’s renovation will honor its original intentions and history, while making it a more accessible place for all. It will connect the Boston community in a meaningful way."

Isabel Zempel, Sasaki landscape principal

 


 

Sasaki בשותפות עם עיריית בוסטון, יוצאים בשיפוץ רחבת העירייה ההיסטורית של בוסטון. הרחבה כוללת 7 דונם והיא אחד המרחבים האזרחיים הגדולים בעיר. במשך 50 השנים האחרונות היא אירחה אירועים החל מחגיגות ניצחונות ספורטיביים ועצרות פוליטיות ועד פסטיבלי תרבות עונתיים. הרבה השתנה לאורך השנים בנוגע להקשר העירוני של הרחבה, לסטנדרטים של בטיחות הציבור ולפעילות העירונית מאז תוכננה בשנות השישים. נכון להיום, לפלאזה חסרות תשתית של המאה ה -21 לתמיכה בחיים האזרחיים והשיפוץ שלה, עתיד לשנות זאת.

 

< הפרויקט המלא >

Sarcostyle

עיצוב: Hayri Atak Architectural Design Studio (HAADS)

על המפה: ניו יורק, ארה"ב

סטטוס: פרויקט קונספט

"As the Sarcostyle, which finds its place among the structures, rises, it tears up the patterns it surrounds and begins to appear as a volume over the city."

Interior Architect Hayri Atak

 


 

פרויקט Sarcostyle תוכנן במשך זמן רב ונקבע כפרויקט קונספט למנהטן. הדבר הראשון שעמד מאחורי המבנה השאפתני הוא המוטיבציה שהוא מייצר, מסביר Atak. הפילוסופיה הבסיסית ביותר שלו היא האורגניזם שבו. אספקט בולט נוסף ללא ספק הוא ההשפעה הרבה שיש לו על קו הרקיע של העיר והדרך שבה הוא משנה את הסילואט. מתאים לניו יורק?

 

< הפרויקט המלא >

People’s tower

עיצוב: NUDES (Nuru Karim)

על המפה: –

סטטוס: פרויקט קונספט

"The concept-design proposal for an observatory tower aims to focus on the integration of "nature”, “technology” and "community participation." Nuru Karim, Founder & Principal Nudes.

 


 

מערכת החיפוי של הבניין מורכבת מ11,520 עציצים. לאחר התקנתם על גבי המבנה, הם יתוחזקו ויטופחו בידי טכנולוגיות חדשניות בתחום הרחפנים והרובוטיקה. נחיל של רחפנים יטפל בצמחים וידאג שהם ימשיכו לחיות. ערפילי מים ממוחזרים יותזו על הצמחים מתוך מערכת השקיה אנכית שתוטבע בתשתית הבניין.

 

< הפרויקט המלא >

Body Absent

עיצוב: Architect Miguel Uribe Rubilar

על המפה: Santiago, Chile

סטטוס: הוצב

 


 

האנדרטה הזמנית "גופה נעדרת" (Body Absent) היא למעשה wake up call הממוקם במקום שהיה אתר הוצאה להורג (פוליטי) במהלך הדיקטטורה הצבאית של צ'ילה (1973–1990), על גדות נהר מפוצ'ו בסנטיאגו, ששימש בחלק מהזמן כאתר קבורה לא מתוכננת. האנדרטה עשויה מ-10 מצנחים שנלקחו מהצבא הצ'יליאני, התלייה שלהם וההתנופפות ברוח, על פי רובילאר, מרוקנת אותם מהשימוש המקורי שלהם.

< הפרויקט המלא >

נתקלתם בפרויקטים מרהיבים שאתם חושבים שיתאימו ללג'יט? שלחו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...